Anders Haugsvær-Holst blir ny daglig leder i BIR Bedrift

Anders Haugsvær-Holst tiltrer stillingen som daglig leder 1. september 2022.

Anders Haugsvær-Holst er tilsatt som daglig leder i BIR Bedrift AS fra 1. september 2022.

Anders Haugsvær-Holst er 41 år, utdannet siviløkonom fra NHH og har også en videreutdanning fra samme sted innen strategi og ledelse. Han kommer fra stillingen som avdelingsleder i Multiconsult, og har tidligere jobbet i EPSIS AS, Kongsberg Oil and Gas Technologies og Reinertsen AS.

- Det var mange godt kvalifiserte søkere til stillingen som daglig leder i BIR Bedrift, sier konsernsjef Borghild Lekve. - Etter en omfattende prosess med flere intervjurunder, tester og referanseinnhenting falt valget på Anders Haugsvær-Holst. Anders er svært motivert for stillingen og vi har stor tro på at hans bakgrunn både med hensyn til utdanning, hans yrkeserfaring og de personlige egenskapene hans vil være svært nyttige i stillingen som daglig leder i BIR Bedrift.

Andes Haugsvær-Holst overtar stillingen som daglig leder i BIR Bedrift etter Eivind Fykse, som går av med pensjon 31. august.

Om BIR Bedrift

BIR Bedrift AS er et kommersielt selskap i BIR-konsernet, og tilbyr et vidt spekter av avfallstjenester til bedriftsmarkedet. Selskapet har eierskap i Retura Norge AS, Retura Vest AS, Bossug AS og Norsk Riving AS. BIR Bedrift AS omsetter i dag for ca. 220MNOK og har 90 ansatte. Se mer på www.birbedrift.no