Alesso til Slottsfjell - Natten

Alesso, en av de aller største DJ-ene og musikkprodusentene i Sverige er bekreftet til Slottsfjell 2023

Når solen går ned og lyden fra hovedscenen har stilnet på festivalområdet, kan Slottsfjell som eneste Norske festival invitere til Natten, Norges største nattklubb. Natten er som en reise, og vi garanterer at du våkner opp dagen etter med en følelse av å ha vært i et helt annet land og opplevd en galskap du ikke skulle trodd hadde vært mulig å oppleve i lille Norge!

Slottsfjells nye nattklubbkonsept er en videreutvikling av den legendariske etterfesten Kastellnatt. Kastellnatt var et attraktivt tilvalg til selve festivalen og solgte alltid ut i god tid før selve festivalen. I retableringen av Slottsfjell lanserte vi og solgte ut Natten og i 2023 utvider vi og videreutvikler konseptet, så det blir villere, morsommere og ikke minst bedre!

Natten er et helt nytt, revolusjonerende og nyskapende konsept innen nattklubb på festival. Lokasjonen er i en gammel industrihall, hvor vi benytter over 12 000 m2 og konseptet blir som en festival i festivalen. I nattklubb-hallen tar vi en reise tilbake til 1920 tallets Berlin, men med lyd og sanser for fremtiden. I resten av hallen, jobber vi med nyheter og vil i perioden frem til festivalen presentere nye konsepter, innhold og ikke minst forbedringer og utviklinger siden lanseringen i fjor sommer.

Alesso, også kjent som Alessandro Renato Rodolfo Lindblad, er en av de aller største DJ-ene og musikkprodusentene i Sverige er nå bekreftet som headliner på Natten torsdag 13 juli.

Han fikk tidlig kontrakt med prestisjefylte Deaf Jam Recordings, og ga alt i 2015 ut debutalbumet Forever på selskapet. Samme år ble han også kåret som en av verdens beste DJ-er av DJ Magazine.

I løpet av karrieren har Alesso jobbet med mange sterke navn, som Avicii, OneRepublic, Tove Lo, Katy Perry, Calvin Harris, Ryan Tedder, Usher og David GuettaHan var tidlig trekkplaster på festivaler som Coachella, Electric Daisy Carnival, Creamfields og Tomorrowland, og ble valgt som oppvarmer for Madonna. Alt i 2012 hadde han sin første internasjonale hit – med Sebastian Ingrosso fra Swedish House Mafia.

I fjor samarbeidet Alesso blant annet med Kate Perry, som han også opptrådte med på Saturday Night Live. Han spilte ellers inn musikk med Zara Larsson, en annen populær svensk artist som kommer til Slottsfjellfestivalen. Alesso regnes som en av de største live-artistene i sin sjanger, og vil garantert være med på å sette fyr på Natten i Tønsberg.

Neste års Slottsfjellfestival arrangeres 12. og 13. juli 2023 – midt i hjertet av Norges fremste sommerby. Band som har bekreftet så langt er Lil Nas X, Machine Gun Kelly, Sondre Justad, Zara Larsson, Highasakite, Metro Boomin, Rema, Benson Boone, JID, Arif, Hov1, Jon Ranes, Kakkmaddafakka, Marstein, Ramon, Meduza, Kamelen, James Hype mfl.

Om Slottsfjell

Slottsfjell
Rambergveien 101
3115 Tønsberg

Følg pressemeldinger fra Slottsfjell

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Slottsfjell på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Slottsfjell

12 nye artister til Slottsfjell - lineupen begynner å ta form15.12.2023 10:00:09 CET | Pressemelding

I dag letter Slottsfjell på scenegardinen og presenterer flere av sommerens artister. I tillegg til tidligere annonserte Doja Cat og Kaizers Orchestra, vil publikummet få se Astrid S, Aurora, Cezinando, Emma Steinbakken, HOV1 og Offset med flere. -Tenk å få alt som vi ønsket oss, som stod øverst på ønskelista. Julen kom tidlig i år, sier festivalsjef Peter Eikeland om årets booking, og legger til: Favoritter kommer tilbake, og nykommere til Slottsfjell presenteres idag. Ekstra morsomt er det også å presentere Aurora, som er uttalt en av favorittene til Doja Cat.