En av verdens største artister til Slottsfjell

Hun er en av verdens største artister og har aldri før spilt i Europa eller på en norsk scene. Det endrer seg til sommeren når Doja Cat headliner Slottsfjell i Tønsberg.

Doja Cat er den 16. mest streamede artisten på Spotify med 20 milliarder verdensomspennende strømninger. Hun ble utpekt som en av TIME 100´s mest innflytelsesrike personer (i år) og står bak hitene Kiss Me More, Woman, Streets, Paint the Town Red og Grammy-nominerte "Say So" som har 6x platinum-sertifisering, for å nevne noen.

Det er kanskje ikke rart festivalsjefen for Slottsfjell Peter EIkelenad, er euforisk for tidenes booking.

- For Slottsfjell og få æren av presentere Doja Cat er helt sinnsykt! En drømmebooking som vi har jobbet lenge for. Hun er en av de virkelig store kvinnelige rapperne, i selskap med artister som Nicki Minaj, Megan Thee Stallion og Cardi B. Det blir et show uten sidestykke når hun avslutter på Kongescenen onsdag 10. juli.

Slo ut Taylor Swift

Tidligere denne måneden klatret Doja Cat også forbi Taylor Swift, med den mest suksessfulle låten innenfor alle sjangre på alle radiostasjoner i USA, med låta Paint the Town Red.

Låta ligger på hennes fjerde studioalbum, Scarlet, som har blitt hyllet av kritikerne. «Paint The Town Red," toppet Billboard Hot 100 og Billboard Global Chart, og gjorde Doja Cat til den første kvinnelige rapperen som nådde førsteplass på Spotifys Top 50 - USA-chart. Hun er nå på sin første utsolgte headliner-turné, "The Scarlet Tour".

Doja Cat er kompromissløs i musikken. Hun har internett i sin hule hånd med over 25 millioner følgere på Instagram og ypper med både fansen sine og kritikere. Hun er rå og fremtiden- og vi kunne ikke vært mer glade for at hun valgte nettopp Slottsfjell i sommer, sier Eikeland.

Følg pressemeldinger fra Slottsfjell

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Slottsfjell på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Slottsfjell

12 nye artister til Slottsfjell - lineupen begynner å ta form15.12.2023 10:00:09 CET | Pressemelding

I dag letter Slottsfjell på scenegardinen og presenterer flere av sommerens artister. I tillegg til tidligere annonserte Doja Cat og Kaizers Orchestra, vil publikummet få se Astrid S, Aurora, Cezinando, Emma Steinbakken, HOV1 og Offset med flere. -Tenk å få alt som vi ønsket oss, som stod øverst på ønskelista. Julen kom tidlig i år, sier festivalsjef Peter Eikeland om årets booking, og legger til: Favoritter kommer tilbake, og nykommere til Slottsfjell presenteres idag. Ekstra morsomt er det også å presentere Aurora, som er uttalt en av favorittene til Doja Cat.