Åge Sten Nilsen er ute med andre singel fra kommende album

«Ghost On The Wall» er andre smakebit fra NRK Stjernekamp-aktuelle Åge Sten Nilsen sitt femte soloalbum Crossing The Rubicon, som viser at Åge for alvor har fått smaken for country i forkant av helgens utgave av programmet.

Førstkommende lørdag er det countryen som får styre skuta på tv-skjermer landet over under ukens utgave av NRKs Stjernekamp. Dette er en sjanger som uten tvil har satt sine spor hos Åge den siste tiden, og dette er derfor et perfekt tidspunkt å slippe «Ghost On The Wall» til fansen.

For ham er denne låta en hyllest til kvinnen. Hør den her!

– «Ghost On The Wall» handler om musikere som meg som aldri er hjemme, og den samvittighetskvalen vi får av å bare være et spøkelse på veggen. Dette er derfor en låt til alle kvinnene som holder fortet når vi ikke kan det.

Denne singelen følger «Baby Don't Be Leave», som nå også har fått en helt bisarr musikkvideo som du kan sjekke ut ved å trykke her! Albumet Crossing The Rubicon slippes på Grappa Musikkforlag 25. oktober.

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er i dag Norges største uavhengige plateselskap

Grappa Musikkforlag har gitt ut over tre tusen album spredt på ulike «labels». Foruten Grappa (en «label») som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro. I tillegg samarbeider selskapet med Egmont Kids and Media om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider også med Norsk Komponistforening om innspilling og utgivelse av norsk samtidsmusikk på labelene Aurora og Hemera og med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Tuva Syvertsens dag i «Hver gang vi møtes»22.2.2020 10:07:12 CETPressemelding

Vi nærmer oss avslutningen av årets utgave av TV2s «Hver gang vi møtes», og i denne sesongens nest siste episode er det endelig Tuva Syvertsen sin tur til å bli hyllet. Musikken kan du høre allerede nå. Hør sangene fra Tuva Syvertsens dag her! Tuva Livsdatter Syvertsen er best kjent som felespiller, vokalist og frontfigur i folkemusikk-gruppen Valkyrien Allstars. Høsten 2006 mottok gruppen Grappas debutantpris og ble i 2007 nominert til Spellemann i åpen klasse for albumet Valkyrien Allstars. Albumet solgte til platinaplate i 2008. Tuva og Erik Sollid fra Valkyrien vant Edvard-prisen for årets nykommer i 2015. Valkyrien Allstars har dessuten gitt ut albumene To måner, Ingen hverdag, Farvel slekt og venner, og senest prøv å si noe til meg nå. Tuva også har gitt ut albumet Jazz at Berlin Philharmonic VI: Celtic Roots, et livealbum med Knut Reiersrud, Ale Möller, Eric Bibb, Aly Bain, Fraser Fifield, og Olle Linder. I 2019 kom albumet med rap-duoen Ei Saa Peittää, og Tuva har sammen med As

Frida Ånneviks dag i «Hver gang vi møtes»15.2.2020 08:47:00 CETPressemelding

I dag er det Frida Ånnevik sin store dag i «Hver gang vi møtes» som i år feirer ti år som artist, og for en feiring det skal bli når det er hennes tur til å bli hedret! Musikken kan du høre allerede nå. Hør sangene fra Frida Ånneviks dag her! Det hersker ingen tvil om at Frida er et kjærkomment og etterlengtet tilskudd til «Hver gang vi møtes», som i løpet av sin karriere har etablert seg i som en habil låtskriver, komponist og artist. For Frida startet det med at hun vant Grappas debutantpris i 2009, og at hun året etter slapp debutalbumet Synlige hjerteslag. Samme året vant hun tekstforfatterfondets debutantpris som deles ut av NOPA, og ble med albumet nominert i to kategorier – årets nykommer og viser – til Spellemannprisen 2010. Tre år senere vant hun Spellemannprisen for årets tekstforfatter med albumet Ville ord, og fikk ytterligere to priser i 2016 og 2017 i visekategorien for søsterplatene Her bor og Flyge fra. Frida har dessuten også mottatt Prøysenprisen (blant flere priser),