A$AP Rocky går inn i Klarna som investor og CEO for en dag
– A$ap Rocky er både musiker, en filantrop, en opinionsleder når det gjelder stil og en som, med sine mange utgangspunkt, fundamentalt forstår hva publikum vil ha. Han utfordrer status quo hver eneste dag. For å levere den gode shoppingopplevelsen i dag må vi hele tiden prøve nye ting, forbedre oss og tenke bærekraft. Vi i Klarna har mye å lære av ham, sier CEO og en av Klarnas gründere, Sebastian Siemiatkowski.
A$ap Rocky skal også fungere som CEO i Klarna i en dag.
Deler engasjement for innovasjon og forbrukermakt
Den anerkjente artisten, skuespilleren og filantropen er et helt naturlig valg til å ta over styringen i fintech-giganten siden han deler Klarnas engasjement for innovasjon og forbrukermakt. A$ap Rockys status som disruptor som hele tiden utvikler sin stil, gjør han til en perfekt partner for å hjelpe til å gjøre Klarna til den ultimate opplevelsen for den moderne shopperen.
– Det som gjør at det appellerer til meg å gå inn i et partnerskap med Klarna er at de ser fremover og utfordrer status quo. Jeg er veldig spent på å begynne å jobbe med Klarna på flere forskjellige måter, blant annet det å kunne gi mennesker en mulighet til å gjenfinne stil når vi kommer ut av den globale motedvalen, sier A$ap Rocky.
Vil vekke verden fra den globale motedvalen
Når han inntar korttidsengasjementet som Klarnas CEO den 1. juni, vil Rocky vekke verden fra den globale motedvalen som har dominert verden det siste året, og invitere alle til igjen å finne gleden i mote og klær. Rocky vil blant annet ha eksklusivt innhold i Klarnas app med fokus på redesign og vintage-mote.
Donerer 1 % av investeringen til bærekraftinitiativ
I tillegg vil Rocky bli med på Klarnas nylig lanserte GiveOne-bærekraftinitiativ ved å donere 1 % av hans investering til effektive prosjekter med fokus på klima og biodiversitet. Han har valgt å støtte Miti Alliance i Kenya og grunnleggeren Michael Waiyaki som kjemper for å bremse effekten som klimaendringene har på avskogingen. Effekten av hans bidrag vil bli fulgt på hans vegne de kommende månedene og årene.
Klarna og A$AP Rocky vil om kort tid annonsere det neste steget i deres partnerskap.
Kontakter
Thomas ElvestadMarkedsdirektør
Klarna Norge
Bilder
Om Klarna
Siden 2005 har Klarna jobbet med å akselerere handelen med forbrukerens behov i sentrum. Med over 150 millioner aktive forbrukere globalt og 2,5 millioner transaksjoner om dagen, revolusjonerer Klarnas rettferdige, bærekraftige og AI-drevne betalings- og shoppingløsninger måten vi handler på nett og i fysisk butikk. De gir forbrukerne det som skal til for å handle smartere, tryggere og enklere. Globalt har mer enn 550 000 butikker, inkludert H&M, Saks, Sephora, Macys, Ikea, Expedia Group, Nike og Airbnb, tatt i bruk Klarnas innovative teknologi og markedsføringsløsninger for å drive vekst og lojalitet. For mer informasjon, besøk Klarna.com
Følg pressemeldinger fra Klarna
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Klarna på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Klarna
Klarnas AI-assistent håndterer 2 av 3 kundeservice-chatter etter en måned28.2.2024 08:32:25 CET | Pressemelding
Klarna presenterer nå sin nye AI-assistent – bygd på OpenAI-teknikk. Bare etter en måneds bruk av kundene, taler resultatene sitt tydelige språk:
Klarna oppsummerer ditt 2023: Vil motivere til mer pengeprat2.2.2024 07:29:10 CET | Pressemelding
Med den nye funksjonen «Money Story 2023» i Klarnas app kan alle brukere av shopping- og betalingsløsningen nå få en enkel, men detaljert og underholdende oversikt over forbruket sitt i fjor.
Klarna og CarTrawler-avtale tar rentefrie fakturakjøp til bilutleiemarkedet13.12.2023 09:01:19 CET | Pressemelding
Nå kan reisende betale for bilutleie med Klarna når de bestiller dette hos mer enn 70 flyselskap og 250 reisenettsteder globalt. Dette er et marked som historisk sett har vært dominert av kredittkortbransjen.
Klarna tar smooth betaling til norske Foodora-kunder30.11.2023 08:02:03 CET | Pressemelding
Nå utvider Klarna og Foodora sitt samarbeid til fem nye land. Etter et par suksessfulle år som partnere i Sverige, kan også norske kunder ta i bruk Klarnas smoothe og enkle betalingsløsninger når de bestiller mat eller dagligvarer gjennom Foodora.
Prisanalyse av Black Week: 1 av 5 produkter på tilbud23.11.2023 12:00:51 CET | Pressemelding
Bare i løpet av de første tre dagene av årets Black Week var 21,9 prosent av de 19 000 mest populære produktene på salg.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom