A$AP Rocky går inn i Klarna som investor og CEO for en dag

Den globale betalings- og shoppingløsningen Klarna annonserte i dag at Rakim Mayers, bedre kjent som A$AP Rocky, har blitt aksjonær i fintech-selskapet.

– A$ap Rocky er både musiker, en filantrop, en opinionsleder når det gjelder stil og en som, med sine mange utgangspunkt, fundamentalt forstår hva publikum vil ha. Han utfordrer status quo hver eneste dag. For å levere den gode shoppingopplevelsen i dag må vi hele tiden prøve nye ting, forbedre oss og tenke bærekraft. Vi i Klarna har mye å lære av ham, sier CEO og en av Klarnas gründere, Sebastian Siemiatkowski.

A$ap Rocky skal også fungere som CEO i Klarna i en dag.

Deler engasjement for innovasjon og forbrukermakt

Den anerkjente artisten, skuespilleren og filantropen er et helt naturlig valg til å ta over styringen i fintech-giganten siden han deler Klarnas engasjement for innovasjon og forbrukermakt. A$ap Rockys status som disruptor som hele tiden utvikler sin stil, gjør han til en perfekt partner for å hjelpe til å gjøre Klarna til den ultimate opplevelsen for den moderne shopperen.

– Det som gjør at det appellerer til meg å gå inn i et partnerskap med Klarna er at de ser fremover og utfordrer status quo. Jeg er veldig spent på å begynne å jobbe med Klarna på flere forskjellige måter, blant annet det å kunne gi mennesker en mulighet til å gjenfinne stil når vi kommer ut av den globale motedvalen, sier A$ap Rocky.

Vil vekke verden fra den globale motedvalen

Når han inntar korttidsengasjementet som Klarnas CEO den 1. juni, vil Rocky vekke verden fra den globale motedvalen som har dominert verden det siste året, og invitere alle til igjen å finne gleden i mote og klær. Rocky vil blant annet ha eksklusivt innhold i Klarnas app med fokus på redesign og vintage-mote.

Donerer 1 % av investeringen til bærekraftinitiativ

I tillegg vil Rocky bli med på Klarnas nylig lanserte GiveOne-bærekraftinitiativ ved å donere 1 % av hans investering til effektive prosjekter med fokus på klima og biodiversitet. Han har valgt å støtte Miti Alliance i Kenya og grunnleggeren Michael Waiyaki som kjemper for å bremse effekten som klimaendringene har på avskogingen. Effekten av hans bidrag vil bli fulgt på hans vegne de kommende månedene og årene.

Klarna og A$AP Rocky vil om kort tid annonsere det neste steget i deres partnerskap.

Markedsdirektør i Klarna Norge, Thomas Elvestad

Med mer enn 3500 medarbeidere i hele 17 markeder, er Klarna løsningen for mer enn 250 000 bedrifter. Klarna tilbyr kortbetaling, faktura og delbetaling, og gir dermed kundene mulighet til å selv bestemme når og hvordan de ønsker å betale.