
KIWI med 7,5 prosent bonus på fersk frukt og grønt

– Med lanseringen av KIWI Pluss vil vi gjøre det enklere og billigere for våre kunder å velge sunnere alternativer i hverdagen. Med KIWI Pluss får de hele 7,5 prosent bonus på all fersk frukt og grønt. Dette kommer på toppen av de allerede lave prisene vi har på frukt og grønt, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.
KIWI Pluss bygger på Trumf-ordningen, en ordning som gir 1 prosent bonus på alle dagligvarer i KIWI. Ekstrabonusen på fersk frukt og grønt legges på toppen av dette, slik at KIWI Pluss-kundene beholder alle sine gamle Trumf-fordeler. Kunder trenger ikke skaffe nye kort, kun enkelt registrere seg på kiwi.no.
Lave priser gir økt forbruk
I 2007 kuttet KIWI prisene på frukt og grønt tilsvarende momsen, og i 2011 kuttet KIWI prisen på Nøkkelhullsprodukter tilsvarende momsen. Tiltakene resulterte i en salgsvekst på frukt og grønt og Nøkkelhullsvarer på henholdsvis 23 og 22 prosent.
– Gjennom årenes løp har vi fått bevist gang på gang, år etter år, at det norske folk spiser sunnere når sunn mat blir billigere. Lavere priser på sunn mat påvirker forbruket vårt – og med det helsen og livsstilen vår, sier KIWI-sjefen.
Inspirasjon på nett
– Vi vil ikke bare kjempe om å ha de laveste prisene. Vi satser også på en tettere kundedialog med skreddersydd, aktuell og relevant informasjon via KIWIs egne nettsider, sier Jacob Rolland, marketingsjef i KIWI.
– Klinisk ernæringsfysiolog Tine Sundfør kommer til å dele konkrete tips og oppskrifter med alle som ønsker en sunnere livsstil. Vi vil vise våre kunder at det er enklere enn man tror å ta sunne og grønne valg, fortsetter Rolland.
Oppgraderte butikker
De siste par årene har KIWI investert mer enn én milliard kroner i å oppgradere butikkene. En av de viktigste endringene er økt fokus på frukt og grønt.
– I de fleste butikkene har vi flyttet frukt- og grøntavdelingen til starten av handlerunden. Endringen har bidratt til at KIWI solgte 20 prosent mer frukt og grønnsaker i 2015 sammenlignet med 2014, sier Bjørkøy, som tror den positive utviklingen vil fortsette i 2016.
I en ny undersøkelse analyseinstituttet YouGov har gjennomført for KIWI svarer nemlig 44 prosent at de ønsker å spise mer frukt og grønt i 2016.
For mer informasjon, kontakt:
Kristine Aakvaag Arvin
Kommunikasjonssjef
Mobil: 98844830
kristine.arvin@kiwi.no
Jacob Rolland
Marketingsjef
Mobil: 90918297
jacob.rolland@kiwi.no
Bilder


Om KIWI Minipris
KIWI minipris er en av landets mest ekspansive dagligvarekjeder, og i 2016 åpnet vi 33 nye butikker. Vi er Norges største kjede i antall butikker, med 652 butikker over hele landet. I 2015 hadde vi en samlet omsetning på 33,6 milliarder kroner. KIWI minipris er med i NorgesGruppen, som er Norges største dagligvaregruppering.
Følg pressemeldinger fra KIWI Minipris
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra KIWI Minipris på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra KIWI Minipris
Én av fire spiser middag alene - nå lanserer KIWI «Billig middag for én»12.1.2018 17:10:21 CET | Pressemelding
KIWI jobber for å gjøre kundenes hverdag både enklere og grønnere. En nye serie med billige middagsprodukter i enkeltpakninger skal sørge for at kundene slipper å kjøpe, lage og kaste mer mat enn de trenger.
KIWI åpner Norges grønneste butikk5.9.2017 07:00:00 CEST | Pressemelding
NorgesGruppen Eiendom har bygget landets grønneste butikk, KIWI Dalgård, som åpner i Trondheim 7. september. Ved hjelp av solceller og grunnbrønner produserer butikken mer energi enn den bruker. Overskuddet leveres som varmtvann til radiatorene i 60 leiligheter på nabotomten. – Mange snakker om det grønne skiftet. Vi gjennomfører det, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.
KIWI skal halvere matsvinn innen 20255.4.2017 11:51:19 CEST | Pressemelding
Automatisk varebestilling, gode rutiner, nedprising av varer med kort holdbarhet og avtaler med veldedige organisasjoner skal bidra til at KIWI skal redusere matavfallet med 50 prosent innen 2025.
Krymper smågodtposene6.3.2017 14:42:32 CET | Pressemelding
KIWI la i dag frem rapporten «Sunn økonomi». I rapporten lanserer KIWI flere nye sunnhetstiltak, deriblant mindre smågodtposer.
KIWI lanserer ny barneserie6.3.2017 07:05:08 CET | Pressemelding
KIWI lanserer en helt ny serie med bleier og småbarnsprodukter. LilleGo’-serien består av trygge produkter av høy kvalitet til en god pris.