KIWI lanserer ny barneserie
– Småbarnsfamilier er en av våre viktigste målgrupper, og vi er glade for å kunne tilby dem produkter av topp kvalitet til en god pris. LilleGo’ skal gjøre stas på hverdagsøyeblikkene mellom foreldre og barn, sier Tron Eggen, Markedssjef i KIWI.
Serien består av bleier og buksebleier i en rekke størrelser, våtservietter og andre babypleieprodukter, smoothies, frukt og grøt smoothie og yoghurt på klemmepose, samt tilbehør som matskål med skje, smekke og bitering. Servise, smekke, bitering og smukkesnor er fri for BPA.
Strenge krav
LilleGo’-produktene er vurdert opp mot strenge krav. Matproduktene inneholder økologiske ingredienser. Babypleieproduktene er dermatologisk testet og tilpasset babyens sensitive hud. De inneholder verken parfyme, blekemidler, sterke kjemikaler, parabener eller palmeolje. Våtserviettene er NAAF- og Svanemerket. Bleiene og buksebleiene er også Svanemerket og godkjent av Astma og Allergi Danmark.
– Vi har satt strenge krav til LilleGo’-produktenes trygghet. Alle produktene er nøye testet. De skal være like gode eller bedre enn de beste produktene på markedet. Vi vil nemlig at kundene våre skal være helt trygge på at de har tatt et godt valg når de har kjøpt LilleGo’, sier Eggen, og fortsetter. – Bleiene og buksebleiene våre er også FSC-merket. Det betyr at produksjonen er bærekraftig og ikke fører til avskoging. Produktene er med andre ord både bra for barna og bedre for miljøet.
Ny fornøydgaranti
I forbindelse med lanseringen innfører KIWI en fornøydgaranti på LilleGo’-bleier. Hvis man ikke er fornøyd med bleiene, kan LilleGo’-pakken byttes til en Libero- eller Pampers-pakke.
– Vi har stor tro på LilleGo’, og vil at alle skal være fornøyde hos KIWI, uansett hvilken bleie de bruker. Derfor innfører vi fornøydgarantien for å gi kundene våre trygghet til å prøve LilleGo’, sier Eggen.
Den nye serien med barneprodukter kommer i alle KIWIs 652 butikker fra uke 10.
Bilder
Dokumenter
Om KIWI Minipris
KIWI minipris er en av landets mest ekspansive dagligvarekjeder, og i 2016 åpnet vi 33 nye butikker. Vi er Norges største kjede i antall butikker, med 652 butikker over hele landet. I 2015 hadde vi en samlet omsetning på 33,6 milliarder kroner. KIWI minipris er med i NorgesGruppen, som er Norges største dagligvaregruppering.
Følg pressemeldinger fra KIWI Minipris
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra KIWI Minipris på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra KIWI Minipris
Én av fire spiser middag alene - nå lanserer KIWI «Billig middag for én»12.1.2018 17:10:21 CET | Pressemelding
KIWI jobber for å gjøre kundenes hverdag både enklere og grønnere. En nye serie med billige middagsprodukter i enkeltpakninger skal sørge for at kundene slipper å kjøpe, lage og kaste mer mat enn de trenger.
KIWI åpner Norges grønneste butikk5.9.2017 07:00:00 CEST | Pressemelding
NorgesGruppen Eiendom har bygget landets grønneste butikk, KIWI Dalgård, som åpner i Trondheim 7. september. Ved hjelp av solceller og grunnbrønner produserer butikken mer energi enn den bruker. Overskuddet leveres som varmtvann til radiatorene i 60 leiligheter på nabotomten. – Mange snakker om det grønne skiftet. Vi gjennomfører det, sier KIWI-sjef Jan Paul Bjørkøy.
KIWI skal halvere matsvinn innen 20255.4.2017 11:51:19 CEST | Pressemelding
Automatisk varebestilling, gode rutiner, nedprising av varer med kort holdbarhet og avtaler med veldedige organisasjoner skal bidra til at KIWI skal redusere matavfallet med 50 prosent innen 2025.
Krymper smågodtposene6.3.2017 14:42:32 CET | Pressemelding
KIWI la i dag frem rapporten «Sunn økonomi». I rapporten lanserer KIWI flere nye sunnhetstiltak, deriblant mindre smågodtposer.
Én av disse vinner GULLroten2.3.2017 11:00:06 CET | Pressemelding
Mandag 6. mars legger KIWI frem rapporten Sunn økonomi, og i den anledning deles sunnhetsprisen GULLroten ut. De nominerte er Priors «Kalkun til hverdags», Oumph!s «The Chunk» og Q-meierienes «Drømmelett».