TUI lanserer samarbeid med Hummel
ReiseoperatørenTUI inngår et globalt partnerskap med sports- og livsstilsmerket Hummel. Selskapene har lansert en ny kleskolleksjon for reisende og ansatte over hele verden.

Kolleksjonen kombinerer det velkjente TUI-smilet med Hummels ikoniske design.
Deler samme DNA
– Hummel er en sterk, internasjonal merkevare med et tydelig engasjement for bærekraft og sosialt ansvar. Vi deler det samme DNA-et. Sammen skal vi kle opp både idrettsstjerner og reisende over hele verden sier Sebastian Ebel, konsernsjef i TUI Group.
– Vi er stolte av dette nye samarbeidet med TUI og gleder oss til å bli med på reisen videre, sier Lars Bugge Stentebjerg, konsernsjef i danske Hummel.
Sportsreiser i sterk vekst
TUI satser tungt på idrettsarrangementer og aktive opplevelser blant annet som hovedsponsor for TUI Palma Marathon på Mallorca. Arrangementet er en del av TUI Mediterranean Marathon League, med marathonløp også på Kypros og Rhodos.
I tillegg utvider TUI også satsingen innen fotballvarianten Socca, en forballutgave som er spesielt populær i Latin-Amerika, Sør-Europa og Øst-Europa. Under verdensmesterskapet i Cancún i november hadde dommerne på seg Hummel-drakter med TUI-logo.
– Å reise på ferie kombinert med å løpe et maraton for eksempel eller andre typer aktive ferier blir stadig mer populært blant nordmenn, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.

Nøkkelord
Kontakter
Anne Mørk-LøwengreenKommunikasjonssjef, NorgeTUI
Tel:+4721415559Tel:+47 99205332anne.lowengreen@tui.noPressevakt kveld og helgKun for media
Tel:+4721415559Bilder


Om oss
TUI Group er verdens ledende reiseoperatør med virksomhet i over 180 land. I Norge har selskapet vært etablert siden 1973.
TUI arbeider for at feriereiser skal være mer bærekraftige og bidra positivt til lokalsamfunn og natur på reisemålene. Gjennom initiativer som TUI Care Foundation og tiltak for å redusere utslipp, plastbruk og matsvinn, tar TUI en aktiv rolle i utviklingen av en mer ansvarlig og fremtidsrettet reiselivsnæring der både mennesker og miljø står i sentrum.
TUI har forpliktet seg til mål i tråd med Paris-avtalen gjennom selskapets bærekraftsagenda, med ambisjon om netto null utslipp innen 2050.
Science Based Targets initiative (SBTi) har godkjent klimamålene våre og bekreftet at handlingsplanen er i tråd med kravene for å begrense global oppvarming.
Følg pressemeldinger fra TUI Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TUI Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra TUI Norge
"Rømmer" til sola under jul og nyttår8.12.2025 06:00:00 CET | Pressemelding
Over 3 av 10 nordmenn sier at av alle høytidene, er det jul eller nyttår de helst vil feire i utlandet. Det viser en ny undersøkelse Kantar Media har gjort for TUI.
TUI lanserer Mamma Mia-øya i sommer4.12.2025 13:27:41 CET | Pressemelding
I sommer kan du reise til den største øya i Kykladene eller en av de minste i Sporadene med TUI, nemlig Naxos og Skiathos.
TUI utvider kraftig i Afrika3.12.2025 07:30:47 CET | Pressemelding
Reiseoperatøren TUI fortsetter å utvide i Afrika med sju nye hoteller i Tunisia, Egypt, Gambia og på Zanzibar i Tanzania.
Ny undersøkelse: 1 av 3 bruker KI på ferie27.11.2025 06:00:00 CET | Pressemelding
– Nordmenn ligger langt fremme i å bruke KI, også når de planlegger sin neste drømmereise, sier Anne Mørk-Løwengreen, kommunikasjonssjef i TUI.
I disse ukene får du mest ferie for pengene23.11.2025 10:00:00 CET | Pressemelding
Planlegger du en Syden-reise i vinter? Du kan spare tusenlapper, ved å velge riktig uke. Ifølge TUI er prisene på sol- og badeferier som regel lavest i starten av januar og i mars, altså rett etter jul og vinterferien.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom