Innovasjon Norge

Norske bedrifter vil kjøpe norsk – og er villige til å betale for det

Del

Ei ny undersøking viser at norske verksemder i aukande grad legg vekt på opphav når dei kjøper varer og tenester. Heile tre av fem meiner produksjonsland er viktig, og nesten 80 prosent vil velje norsk dersom pris og kvalitet er lik.

"Logo med teksten 'Made in Norway' under røde og blå geometriske former."
Made in Norway-merket Innovasjon Norge

Resultata viser ei tydeleg utvikling: To av tre bedrifter opplever at bevisstheita rundt opphav har auka dei siste åra. Undersøkinga omfattar 600 representative norske verksemder, og det er Perseptor som har gjennomført ho for Innovasjon Noreg.

Halvparten av verksemdene seier dei er villige til å betale meir for dokumentert norsk opphav. To prosent seier til og med at dei vil betale mykje meir. Hovudgrunnane er eit ønske om å støtte norsk næringsliv og lokale arbeidsplassar, saman med assosiasjonar til høgare kvalitet og lågare miljøavtrykk.

- Dette stadfester betydninga av norsk produksjon og opphav. Ved å framheve opphavet får norske bedrifter moglegheit til å synleggjere at dei har norsk bakgrunn, og dei verdiane, som kvalitet, ansvarskjensle og integritet som følgjer med. – Det er trygt å velgje norsk, seier Anne Marie Brady, ansvarleg for merkeordninga Made in Norway.

Samtidig peikar undersøkinga på eit behov for betre merking og dokumentasjon: Ein av tre meiner det er vanskeleg å vere sikker på om ei vare faktisk har norsk opphav.

Resultata gir tydeleg støtte til arbeidet med å utvikle den nye merkeordninga for norsk opphav – Made in Norway. For verksemder som satsar på norsk produksjon, kan dette bli eit viktig konkurransefortrinn – både i marknaden og i møte med kundar som krev dokumentasjon.

Tidlegare har ei undersøking blant forbrukarar vist liknande resultat. Fleirtallet av dei er også villige til å betale meir for norske varer og tenester, og det har mykje å seie for dei når dei bestemmer seg for kva dei skal kjøpe.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Bilde av Anne Marie Brady i Innovasjon Norge.
Anne Marie Brady
Last ned bilde
Made in Norway-logoen på en norskprodusert stol.
Made in Norway-logoen på en norskprodusert stol.
Innovasjon Norge
Last ned bilde
Lik kan Made in Norway-logoen se ut presset inn i treverk.
Made in Norway-logoen presset inn i treverk.
Innovasjon Norge
Last ned bilde
Pappemballasje merket med "Made in Norway" omgitt av pakkeutstyr.
Emballasje med Made in Norway-merket på.
Innovasjon Norge
Last ned bilde
Metallplate med "Made in Norway"-merke inngravert.
Mettalplate med Made in Norway-merket.
Innovasjon Norge
Last ned bilde

Dokumenter

Lenker

Innovasjon Noreg bidrar til berekraftig vekst og eksport for norsk næringsliv gjennom kompetanse, kapital og nettverk. Innovasjon Noreg kan hjelpe norske verksemder med å tre inn i ein ny marknad for første gong eller for å utvide ei internasjonal satsing.

Følg pressemeldinger fra Innovasjon Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Innovasjon Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Innovasjon Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye