Lærarane trivst, men føler seg mindre verdsett av samfunnet

Del

Det kan vi lese av dei ferske tala frå TALIS24, gjerne kalla læraranes og rektoranes undersøking.

Lærer og elev i klasserommet
Lærarane opplever arbeidet sitt som meiningsfullt, viser ei ny undersøking. Shane Colvin/UiO

Norsk skule er framleis prega av positive relasjonar, samarbeid og autonomi. TALIS24 viser også at både lærarar og rektorar melder om meir stress.

I TALIS24 studerer ein arbeidskvardagen til lærarar og rektorar på ungdomsskuletrinnet.                    

Lærarar er verdset av elever og foreldre, men ikkje i samfunnet


‒ Vi ser ein tydeleg nedgang i tilfredsheita med læraryrket. Samtidig aukar fråværet blant lærarane, som kan auke stresset blant lærarar.

Lærarar og rektorar rapporterer meir stress og negative helseeffektar. Rektorane melder òg auka lærarfråvær og peikar på det å ta over oppgåvene til fråverande lærarar som ei viktig stresskjelde. 

‒ Om stress gir fråvær, og fråvær gir meir stress, kan ein vond sirkel oppstå, seier White.

Les kortrapporten: https://www.uv.uio.no/ils/forskning/prosjekter/talis/index.html

Kontakt prosjektleiar Mark White for spørsmål knytt til funna: https://www.uv.uio.no/ils/personer/vit/markwh/

Nøkkelord

Kontakter

Dokumenter

Lenker

Følg pressemeldinger fra UiO - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra UiO - Det utdanningsvitenskapelige fakultet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra UiO - Det utdanningsvitenskapelige fakultet

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye