OBOS

Pusset opp tallene

Del

OBOS-kjøpesentrene omsatte samlet for 1,28 milliarder kroner i andre kvartal. Nå tar de oppussingsformelen fra Holmlia til andre sentre.

PUSSER OPP: OBOS Eiendoms to senterledere, Amalie Dybvik (t.v.) og Pauline Johansen.
PUSSER OPP: OBOS Eiendoms to senterledere, Amalie Dybvik (t.v.) og Pauline Johansen. FOTO: HAMPUS LUNDGREN

Av OBOS’ syv kjøpesentre er Lambertseter Senter fortsatt det klart største. I andre kvartal omsatte senteret for 384 millioner kroner, opp en drøy prosent sammenlignet med samme kvartal i fjor. Hittil i år har senteret omsatt for 727,6 millioner kroner.

Tveita senter er nest størst med 304 millioner kroner i andre kvartal.

Alle OBOS-senterne har vokst med 3,42 prosent i andre kvartal og 3,30 prosent i første halvår (se tabell for utfyllende tall).

OBOS-senterne hadde 6,4 millioner besøkende i første halvår, en vekst på 10,25 prosent fra første halvår i fjor. Deler av veksten skyldes nye og oppgraderte kundetellere.

Vekstvinner

«Hurra-tall for Holmlia senter», het det da førstekvartalstallene for OBOS-kjøpesentrene ble publisert. Det er minst like god grunn til å rope hurra også i andre kvartal.

Senteret omsatte for 98,7 millioner kroner, en vekst på 20,7 prosent. Senterleder Amalie Dybvik, er strålende fornøyd med utviklingen.

– Oppgraderingen av Holmlia senter slår nå ut i full blomst. Vi har lyttet til lokalbefolkningen og det er gledelig å se at det gir resultater. Det viser at tilbudet på senteret er mer relevant enn noen gang, sier hun.[

I tillegg til Holmlia senter, er Dybvik også senterleder på Tveita og Oppsal. Kollega Pauline Johansen leder de tre andre oslobaserte sentrene (Lambertseter, Manglerud og Sandaker).

Tar malerkosten videre

Den solide veksten etter oppussingen på Holmlia er gode nyheter for OBOS Eiendom, som nå tar med seg sparkel og malerkost til flere av sine andre sentre. På Lambertseter senter bygges det ut, og nye leietagere hentes inn. På Manglerud senter skal uteområdene friskes opp, mens på Sandaker senter er det planer om en større modernisering i fremtiden.

– I OBOS ser vi at et godt lokalt handelstilbud skaper liv mellom husene. Vi investerer i våre sentre for å gi et bedre tilbud til menneskene i bydelene vi er representert i, og vi gleder oss til å kunne vise frem enda flere sentere i ny drakt, sier Pauline Johansen.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Last ned bilde
PUSSET OPP: Holmlia senter er oppgradert og har fått nye butikker.
PUSSET OPP: Holmlia senter er oppgradert og har fått nye butikker.
FOTO: OBOS
Last ned bilde

Om OBOS

OBOS BBL er en medlemsorganisasjon med over 600 000 medlemmer. Siden 1929 har vi skaffet våre medlemmer bolig, samt forvaltet disse på en trygg måte.

Følg pressemeldinger fra OBOS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra OBOS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra OBOS

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye