Her får ungdom sin første jobb – og velger å bli
REMA 1000 er en av Norges største arbeidsgivere for unge. Hvert år får tusenvis sin første arbeidserfaring hos dagligvarekjeden – ofte gjennom en sommerjobb.

I 2024 ble over 400 sommervikarer registrert, i tillegg til mange unge deltidsansatte og tilkallingsvikarer som jobbet mer i sommermånedene. For 2025 forventer REMA 1000 minst like mange.
En arbeidsplass med muligheter
– Jeg begynte selv som sommervikar i REMA 1000 da jeg var 17. Deretter ble jeg kasserer, så stengeansvarlig, nestkommanderende og deretter Kjøpmann, som jeg har vært i 12 år. I dag er jeg utviklingssjef for region Midtre Østland. Det er en hel masse muligheter i REMA 1000 – og det er utrolig givende. Du vokser med ansvaret, og det er stort å være Kjøpmann og få gi unge sin første jobb, sier utviklingssjef Øyvind Stenland.
I 2024 var det over 3 300 ansatte under 20 år. Mange starter med en sommerjobb og blir værende – som deltidsmedarbeidere, frukt- og grønt-ansvarlige, eller på vei mot å bli Kjøpmann. Flere av dagens Kjøpmenn startet akkurat slik.
Det å bli Kjøpmann i REMA 1000 betyr også å bli selvstendig næringsdrivende. REMA 1000 er bygd opp av franchisemodellen, som gir rom for både personlig utvikling og stor grad av frihet og ansvar. For mange er det en helt unik mulighet til å bygge sin egen butikk – med støtte fra et sterkt system i ryggen.
En viktig rolle i lokalsamfunn
Arbeid handler om mer enn lønn – det handler om mestring, inkludering og tilhørighet. Hos REMA 1000 får unge en reell mulighet, og mange velger å bli.
Inkludering handler ikke om fine ord, men om handling. 95 % av våre Kjøpmenn har gitt noen sin aller første jobb. Like mange har hatt medarbeidere i arbeidstiltak og 85 % har gitt fast jobb etter tiltak.
At REMA 1000 tilbyr en vei inn i arbeidslivet er ikke bare et samfunnsbidrag, men også en viktig verdi i REMA 1000.
Nøkkelord
Kontakter
Pressekontakt
Tel:80031015presse@rema.noBilder

Om oss
I REMA 1000 skal du finne varer av høy kvalitet til den laveste prisen. Samtidig er det viktig for oss at du kan ta med deg varene hjem med god samvittighet. Når vi lager, frakter og selger varer, er vi opptatt av hvordan det påvirker kloden og menneskene rundt oss. Her kan du lese mer om vårt arbeid innen samfunnsansvar og bærekraft: https://www.rema.no/ansvar-i-rema-1000/
Følg pressemeldinger fra REMA 1000
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra REMA 1000 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra REMA 1000
Mai slår alle rekorder for kakesalg på nett9.5.2025 16:05:25 CEST | Pressemelding
Hos REMA 1000 selges det flere kaker i mai enn i noen annen måned i året – mer enn både jul og nyttår. Og mange velger å bestille kaken på nett og hente den ferdig i sin lokale REMA 1000-butikk.
REMA 1000 er Nordens beste dagligvarekjede på klimaledelse7.5.2025 08:33:29 CEST | Pressemelding
REMA 1000 har oppnådd toppkarakteren A fra det internasjonale vurderingssystemet Carbon Disclosure Project (CDP) – en prestasjon ingen andre dagligvarekjeder i Norge kan vise til. I år rangeres REMA 1000 blant de 2 prosent beste selskapene i verden på klimaledelse, gjennom en kompleks, helhetlig og transparent rapportering.
Startskuddet har gått for årets grillsesong30.4.2025 11:55:11 CEST | Pressemelding
Fint vær og fridager gjør det enkelt å velge middager fremover. Ifølge REMA 1000 rykende ferske grillundersøkelse er omkring halvparten av befolkningen godt i gang med årets grillsesong. Det reflekteres også i dagligvarebutikkene.
Påskens Frukt i løsvekt-kampanje ga rekordsalg24.4.2025 12:11:03 CEST | Pressemelding
REMA 1000 tok sats før påsken, og lanserte frukt i løsvekt som et sunnere alternativ til påskegodtet. Det ga salgsøkning på hele 66 prosent, sammenlignet med fruktsalget fra påsken i fjor. – En kjempesuksess, sier salgs- og markedsdirektør i REMA 1000, Pia Mellbye.
Grillsesongen: REMA 1000s testarena for nyheter24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
For REMA 1000 er grillsesongen mer enn pølser og potetsalat – det er et utstillingsvindu for produktinnovasjon. Nå rulles årets nyheter ut i butikkene, og det kundene elsker mest i sommer, kan fort ende opp som helårsvarer.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom