Medietilsynet opnar for innspel til vurdering av mediestøtteordningane
Bransjeaktørar og andre interessentar blir nå inviterte til å komme med innspel i samband med at Medietilsynet skal gå gjennom dei ulike ordningane for direkte mediestøtte.

Kultur- og likestillingsdepartementet har bedt Medietilsynet utarbeide ein rapport om den direkte mediestøtta. Utgreiingsarbeidet er ein del av førebuingane til dei neste fireårige styringssignala for mediepolitikken, som skal gjelde for perioden 2027–2030. Forslag til styringssignal blir lagt fram av regjeringa, og blir behandla av Stortinget.
Fleire tilskottsordningar skal vurderast
– Oppdraget inneber at vi skal sjå nærmare på ulike forhold ved fleire av dei eksisterande tilskottsordningane. Vi er godt i gang med arbeidet, og opnar nå for innspel frå bransjeaktørar og andre interessentar, seier direktør Mari Velsand i Medietilsynet.
Medietilsynet skal blant anna sjå nærmare på nokre av kriteria for å få produksjonstilskott, som er den største direkte mediestøtteordninga. Dagens tilskottskategoriar skal også vurderast. Vidare skal det vurderast om det er mogleg å gjere tilskottsutbetalinga meir føreseieleg for mottakarane.
– Slik ordninga fungerer i dag, må vi ta utgangspunkt i rekneskapen til mottakarane frå året før tilskottsberekninga. Desse tala er ikkje tilgjengelege før seinare på året, noko som gjer at det ikkje er mogleg å tildele tilskott før sist på året. Vi forstår godt at dette er krevjande for aktørane og skal derfor sjå om det kan gjerast endringar, slik at tilskottet kan bereknast og utbetalast tidlegare, seier Velsand.
Når det gjeld tilskott til lokalkringkasting skal Medietilsynet vurdere om innretninga av denne ordninga er formålstenleg. Blant anna skal det sjåast på om samansetninga av drifts- og prosjekttilskott bør endrast, og om tilskott til digitalisering av lokalradio er tilpassa det faktiske behovet.
Eit anna forhold som skal vurderast, er om dagens direkte mediestøtteordningar er tilpassa teiknspråklege medium.
Moglege tiltak for å stimulere nyheitsbruken til dei unge
Departementet har også bedt Medietilsynet vurdere tiltak som kan stimulere nyheitsbruken til dei unge. Dette kan enten gjerast gjennom å endre eksisterande tilskottsordningar eller ved nye ordningar, som for eksempel subsidiert tilgang til journalistikk.
– Dei unge bruker i mindre grad enn eldre tradisjonelle plattformer i nyheitskonsumet sitt, viste Medietilsynets nye rapport om bruksmangfald, som nyleg blei publisert. Samtidig er redaktørstyrte medium viktigare enn nokon gong, for å sikre tilgang til faktabasert og kvalitetssikra informasjon og journalistikk. Derfor blir det viktig å sjå på korleis statlege støtteordningar kan bidra til gode medievanar i dei yngre målgruppene, seier Velsand.
Medietilsynet har allereie gått breitt ut til avisene med ei spørjeundersøking om tiltak retta mot unge mediebrukarar.
– Dei som allereie har gitt oss innspel, treng ikkje gjenta desse. Andre innspel kan bli sendt oss innan 28. mai, seier Mari Velsand.
Innspel kan sendast til innspill@medietilsynet.no.
Medietilsynet skal ferdigstille rapporten sin innan 10. november i år.
Nøkkelord
Kontakter
Bengt-Eigil RuudkommunikasjonsrådgiverKommunikasjon og rådgivning
Tel:+4790667828bengt-eigil.ruud@medietilsynet.noMari Velsanddirektør i Medietilsynet
Tel:+47 913 28 448mari.velsand@medietilsynet.noOm Medietilsynet
Medietilsynet skal bidra til å realisere statens mediepolitiske mål. Våre hovedoppgaver er å fremme demokrati og ytringsfrihet gjennom mediemangfold og kritisk medieforståelse. Vi veileder barn og unge i bruk av digitale medier, fører tilsyn med aldersgrenser for film, forvalter støtteordninger, fordeler pressestøtte og fører tilsyn med kringkasting. Tilsynet er underlagt Kultur- og likestillingsdepartementet.
Følg pressemeldinger fra Medietilsynet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Medietilsynet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Medietilsynet
Ny rapport fra Medietilsynet: Mange får med seg nyheter, men færre er på tradisjonelle plattformer6.5.2025 06:50:00 CEST | Pressemelding
De fleste følger med på nyheter, men færre bruker tradisjonelle plattformer i sitt daglige nyhetskonsum. Det viser Medietilsynets nye rapport om status for bruksmangfoldet.
Stian Barsnes-Simonsen blir ny kommunikasjonssjef i Medietilsynet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemelding
Stian Barsnes-Simonsen (46) er ansatt som ny kommunikasjonssjef i Medietilsynet.
Forbod mot reklame i radio og tv i påska16.4.2025 06:50:00 CEST | Pressemelding
Radio- og tv-kanalane har ikkje lov til å sende vanleg reklame langfredag og 1. påskedag. Mange av kringkastarane vel å gi bort reklameplassen til ideelle organisasjonar desse dagane.
Endra aldersgrense på ny familiefilm etter tilsyn11.4.2025 06:50:00 CEST | Pressemelding
Den nye kinofilmen “Hundemannen” har fått ny aldersgrense etter at Medietilsynet har ført tilsyn med han. Filmen har nå aldersgrense 6 år mens den først var merka “tillaten for alle”.
Endringer i kringkastingsregelverket: Nye reklameregler og økte krav til universell utforming fra 1. mai4.4.2025 12:10:19 CEST | Pressemelding
Oppmykning i reglene for reklame, sponsing og produktplassering er blant lovendringene som gjelder for norske kringkastere og strømmetjenester fra 1. mai. Samtidig blir det skjerpede krav til universell utforming.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom