Felleskjøpet Agri

Felleskjøpet lanserer ny kampanje: – Vi er butikken for alle

Del

Denne uka lanserer Felleskjøpet en ny, nasjonal reklamekampanje med ett tydelig mål: Å vise at den grønne og gule butikken er for langt flere enn mange tror.

NY KAMPANJE: I den nye kampanjen til Felleskjøpet følger vi en familie fra byen som for første gang besøker Felleskjøpet. Historien spiller på både fordommer og overraskelser – og speiler opplevelsen noen kanskje har ved sitt første møte med butikken.
NY KAMPANJE: I den nye kampanjen til Felleskjøpet følger vi en familie fra byen som for første gang besøker Felleskjøpet. Historien spiller på både fordommer og overraskelser – og speiler opplevelsen noen kanskje har ved sitt første møte med butikken. Foto: Felleskjøpet/Smeh

Samvirkeselskapets egne undersøkelser viser at én av fire nordmenn fortsatt tror Felleskjøpets nettbutikk og over 100 fysiske butikker fra nord til sør kun er for bønder. Dette vil de gjøre noe med.

– Vi er stolte av å være eid av bønder og å være en faghandel for norsk landbruk. Men vi har også et bredt tilbud til alle som har hund, hage, planter, terrasse eller balkong. At så mange fortsatt tror vi ikke er for dem, er en barriere vi må ta på alvor, sier Line Hildonen Ramstad, konserndirektør for marked og kommunikasjon i Felleskjøpet.

Her kan du se den første filmen i den nye kampanjen. 

Fra fordom til nysgjerrighet

Kampanjen er utviklet i samarbeid med reklamebyrået Smeh og består av fire filmer som rulles ut gjennom året. I filmene følger vi en familie fra byen som for første gang besøker Felleskjøpet. Historien spiller på både fordommer og overraskelser – og speiler opplevelsen noen kanskje har ved sitt første møte med butikken.

– Når vi skal skape vekst i et segment hvor mange ikke tror vi er relevante, må vi møte folk med varme, humor og gjenkjennelse. Vi vil bryte ned forestillingen om at Felleskjøpet er for «de andre», og heller skape nysgjerrighet og interesse, sier Ramstad.

Faghandel – for flere

Produktene til hage og kjæledyr hos Felleskjøpet er utviklet med samme krav og kunnskap som bonden forventer. Det gir høy kvalitet – og en trygghet for alle som vil dyrke mer selv eller gi det beste til hund og katt.

– Interessen for egen matproduksjon og kjæledyr øker – og det er vi godt rigget for å møte. Felleskjøpet er fortsatt bondens butikk, men også den rette butikken for veldig mange flere, sier Ramstad.

Filmene er produsert av Tangrystan, med Trond Fausa Aurvåg på regi. Kampanjen vises på TV, kino og digitale flater gjennom hele 2025.

Nøkkelord

Kontakter

Lenker

Felleskjøpet Agri hadde i 2024 en omsetning på 21,2 milliarder kroner og 4 217 ansatte. Felleskjøpet Agri er viktigste leverandør av teknologi og driftsmidler til norsk landbruk, og har rundt 100 butikker rettet mot bønder og forbrukere i Norge.

Felleskjøpet Agri eier Granngården i Sverige som også har over 100 butikker rettet mot samme målgruppe. Vår virksomhet omfatter også eiendomsdrift, brød og bakervarer, samt utstyr til park, anlegg og kjæledyr. Felleskjøpet Agri er et samvirke eid av om lag 36 000 bønder.

Felleskjøpet Agri er markedsregulator og innkjøps- og salgssamvirke for medlemmene. Felleskjøpet Agri sitt formål er å bidra til å styrke medlemmenes økonomi i landbruksvirksomheten på kort og lang sikt.

Følg pressemeldinger fra Felleskjøpet Agri

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Felleskjøpet Agri på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Felleskjøpet Agri

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye