XXL

XXL utvider samarbeidet med norske BikeFolder

Del

XXL tar sykkelservice til et nytt nivå med en omfattende oppgradering av sitt bookingsystem. Fra og med denne måneden har alle de 85 (snart 86) XXL-butikkene i Norden tatt i bruk BikeFolder – et norskutviklet skreddersydd system for sykkelbransjen.

Beklager, jeg kan ikke identifisere personer på bilder. 

Alt-tekst forslag: En person i en BikeFolder-genser står ved siden av en sykkel foran et verkstedsskilt.
Dag Otto Lauritzen er på eiersiden i BikeFolder. Nå utvider selskapet sitt samarbeid med XXL.

Denne endringen er en del av et større prosjekt XXL har hatt for å styrke sin verkstedsvirksomhet. Alle varehusene har et eget dedikert verksted, men XXL så at bookingen av service var utdatert. Behovet for et mer bransjetilpasset system ble veldig tydelig i prosjektet.

Etter en vellykket pilot i 15 norske butikker er BikeFolder nå rullet ut i samtlige XXL-butikker i Norge, Sverige og Finland. Kunder kan enkelt bestille sykkelservice på nett via den nye plattformen.

Hva gjør BikeFolder annerledes?

  • Raskere og enklere online booking for både kunder og ansatte.
  • Daglige serviceluker i stedet for faste avtaletider, noe som øker kapasiteten.
  • Forbedret sporing, rapportering og kundekommunikasjon via SMS-oppdateringer og chat.
  • Bedre oversikt over sykler som er inne til service, og en mer effektiv arbeidsflyt.
  • Introduksjon av Bike Cards – digitale servicehistorikker for hver sykkel, inkludert påminnelser for fremtidig service og en QR-kode for enkel skanning.

– BikeFolder jobber kontinuerlig med å optimalisere og effektivisere rammevilkårene for sykkelbutikker og deres kunderelasjoner. De siste to årene har vi hatt et tett samarbeid med XXL, der vi har utviklet og tilpasset funksjonaliteter for å støtte deres unike forretningsmodell og arbeidsmetodikk. XXLs høye kunnskapsnivå innen sykkel, kombinert med deres målrettede fokus på drift og kundeopplevelse, har vært en verdifull drivkraft i vår utvikling. Dette samarbeidet har gjort det mulig for BikeFolder å styrke sin posisjon som det mest innovative og foretrukne systemet for sykkelbransjen – både i Norden og globalt. Vi ser frem til å videreutvikle dette partnerskapet, jobbe tett med hvert enkelt varehus og spesielt verksted- og sykkelavdelingene i XXL, for å støtte deres ambisjon om å bli den ledende sykkeldestinasjonen i Norden, sier Sondre Norland, CEO i BikeFolder.

– Vi er stolte av å være det største sykkelverkstednettverket i Norden, og denne endringen vil hjelpe oss med å løfte servicenivået ytterligere. BikeFolder er utviklet for sykkelbransjen og vil gjøre prosessen smidigere både for kundene og våre medarbeidere i butikkene, sier Erik Flyborg, VP Workshop & Services i XXL.

Nøkkelord

Kontakter

Sports Unite All

Siden starten i 2001 har XXL vokst frem som en ledende destinasjon for sport og friluftsliv i Norden. XXL har idag over 80 varehus i Norge, Sverige og Finland og Nordens største sportsbutikk på nett. Vi tilbyr kjente merkevarer til de laveste prisene.

Følg pressemeldinger fra XXL

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra XXL på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra XXL

Historisk utbetaling fra XXL til idretten – Teie IF med på laget17.3.2025 11:00:00 CET | Pressemelding

XXL har gjort en rekordutbetaling til det nordiske idrettsforeningslivet i februar. Det bekrefter Jakob Gustafsson, Teamsales Manager i XXL, som på bare noen få år som ansvarlig har økt volumet med hele 26 prosent. Økningen for Norden mot fjoråret endte på 12 prosent, og den totale tilbakeføringen til idrettsforeningene er på 7 435 333 NOK – et steg mot en mer aktiv og inkluderende idrettsbevegelse for alle.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye