TikTok-fenomenet CP-Lars lanserer pokasten «Hjerneskada»
TikTok-stjernen Lars Jahr Bråten, kjent som CP-Lars, tar nå steget inn i podkastverdenen med sin nye serie "Hjerneskada". Podkasten, som lages i samarbeid med Bauer Media, lover å utfordre lytternes oppfatninger om funksjonshemming og samfunnets "krenkekor".
Lars Jahr Bråten (26) fra Nes i Akershus, som har cerebral parese (CP), har allerede begeistret over 33.000 følgere på TikTok med sin humoristiske tilnærming til hverdagslivet med funksjonshemming. I "Hjerneskada" utvider han perspektivet og stiller spørsmålet: Er vi alle litt hjerneskada?
Sammen med sin gode venninne og personlige assistent, Trine Aas, vil Lars utforske temaer rundt funksjonshemming, samfunn og inkludering. Duoen er kjent for sine TikTok-videoer som med humor og selvironi tar for seg deres hverdag og utfordrer etablerte oppfatninger.
"Min oppvekst har lært meg å se muligheter fremfor begrensninger," sier Lars Jahr Bråten. "Med denne podkasten ønsker vi å vise at funksjonshemming ikke definerer en person, og at humor kan være et kraftfullt verktøy for å bryte ned barrierer."
"Hjerneskada" lover å bli en underholdende og tankevekkende podkast som utfordrer stereotypier og fremmer en mer inkluderende samfunnsforståelse.
Kontakter
Øystein WeibellPodkastsjef, Bauer MediaBauer Media
Tel:40855290oystein.weibell@bauermedia.noArne SandvikKommunikasjonssjef
Tel:+47 91 77 38 93arne.sandvik@bauermedia.noBilder
Om Bauer Media
Vi er en mediebedrift som fokuserer på å skape meningsfylt innhold for millioner av mennesker over hele Europa.
Vi tilbyr alt fra trykte media og online publikasjoner til lydmedier og annen underholdning. I tillegg investerer vi i andre medierelaterte sektorer. I Bauer Media selger vi over 500 millioner eksemplarer av våre printpublikasjoner hvert år og er et av Europas ledende forlag.
I Tyskland, Storbritannia, Polen og Frankrike utgir vi alt fra kvinne- og kjendismagasiner til TV-programoversikter, mat og spesialpublikasjoner til både digitalt og print. Men det er ikke alt. Bauer Media når over 61 millioner lyttere hver uke og drifter mer enn 150 radiostasjoner og podkaster i ni land: Storbritannia, Irland, Polen, Slovakia, Danmark, Sverige, Finland, Norge og Portugal.
Bauer Media er en familieeid bedrift i femte generasjon med fokus på langsiktighet, med en forbrukerorientert tankegang som legger premissene for en variert portefølje av medier.
Våre 12 000 ansatte har et felles mål: å levere innhold og tjenester som beriker folks hverdag
Følg pressemeldinger fra Bauer Media AS
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bauer Media AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Bauer Media AS
Bauer Media sikrer seg rettighetene til merkevaren NRJ i Norge18.11.2024 11:30:00 CET | Pressemelding
Bauer Media, Norges ledende mediehus for lydmedier, har sikret seg rettighetene til NRJ fra det franske mediekonsernet NRJ Group. Avtalen innebærer at Bauer Media nå vil kunne tilby NRJ som en del av sin radioportefølje i Norge, noe som ytterligere styrker selskapets posisjon som ledende i lydmarkedet.
Tuva Fellman får ny jobb – har lyttet til julemusikk i skjul8.11.2024 12:58:00 CET | Pressemelding
Tuva Fellman har alltid hatt et sterkt julefokus i hjemmet og har ofte lyttet til julemusikk i all hemmelighet. Nå slipper hun å holde det skjult. Fellman har nemlig tatt seg jobb som programleder i Juleradioen og skal spille den fineste julemusikken på radioen helt til julen ringes ut.
Årets Juleradio på lufta - tre månder før jul24.9.2024 12:59:00 CEST | Pressemelding
I dag, tre måneder før julen, går årets første juleradio, Juleradioen, på lufta. "Ikke en dag for tidlig," sier radioredaktøren og lover julesanger døgnet rundt fram til godt over jul.
Stjernespekket høst på Radio Norge9.9.2024 06:55:00 CEST | Pressemelding
Radio Norge byr i høst på sterke navn for å gi lyttrne et skikkelig friskt tilbud i jungelen av kjedelige radiostasjoner. På plakaten er noen av landets mest kjente personligheter som Tuva Fellman, Siri Kristiansen, Finn Bjelke, Andreas Velle og Dan R Hagen.
Coop tester helt ny type lydannonse i mobilspill fra Bauer Media6.6.2024 11:00:00 CEST | Pressemelding
I en tid der stadig flere nordmenn bruker mobiltelefonen til spill og underholdning, tar Bauer Media steget inn i gamingverdenen ved å lansere lydannonser i mobilspill. Dette nye annonseproduktet gir annonsører som Coop tilgang til over 700 ulike spill og en målgruppe på 1,3 millioner ukentlige spillere.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom