TikTok-fenomenet CP-Lars lanserer pokasten «Hjerneskada»
TikTok-stjernen Lars Jahr Bråten, kjent som CP-Lars, tar nå steget inn i podkastverdenen med sin nye serie "Hjerneskada". Podkasten, som lages i samarbeid med Bauer Media, lover å utfordre lytternes oppfatninger om funksjonshemming og samfunnets "krenkekor".

Lars Jahr Bråten (26) fra Nes i Akershus, som har cerebral parese (CP), har allerede begeistret over 33.000 følgere på TikTok med sin humoristiske tilnærming til hverdagslivet med funksjonshemming. I "Hjerneskada" utvider han perspektivet og stiller spørsmålet: Er vi alle litt hjerneskada?
Sammen med sin gode venninne og personlige assistent, Trine Aas, vil Lars utforske temaer rundt funksjonshemming, samfunn og inkludering. Duoen er kjent for sine TikTok-videoer som med humor og selvironi tar for seg deres hverdag og utfordrer etablerte oppfatninger.
"Min oppvekst har lært meg å se muligheter fremfor begrensninger," sier Lars Jahr Bråten. "Med denne podkasten ønsker vi å vise at funksjonshemming ikke definerer en person, og at humor kan være et kraftfullt verktøy for å bryte ned barrierer."
"Hjerneskada" lover å bli en underholdende og tankevekkende podkast som utfordrer stereotypier og fremmer en mer inkluderende samfunnsforståelse.
Kontakter
Øystein WeibellPodkastsjef, Bauer MediaBauer Media
Tel:40855290oystein.weibell@bauermedia.noArne SandvikKommunikasjonssjef
Tel:+47 91 77 38 93arne.sandvik@bauermedia.noBilder

Om Bauer Media
Vi er en mediebedrift som fokuserer på å skape meningsfylt innhold for millioner av mennesker over hele Europa.
Vi tilbyr alt fra trykte media og online publikasjoner til lydmedier og annen underholdning. I tillegg investerer vi i andre medierelaterte sektorer. I Bauer Media selger vi over 500 millioner eksemplarer av våre printpublikasjoner hvert år og er et av Europas ledende forlag.
I Tyskland, Storbritannia, Polen og Frankrike utgir vi alt fra kvinne- og kjendismagasiner til TV-programoversikter, mat og spesialpublikasjoner til både digitalt og print. Men det er ikke alt. Bauer Media når over 61 millioner lyttere hver uke og drifter mer enn 150 radiostasjoner og podkaster i ni land: Storbritannia, Irland, Polen, Slovakia, Danmark, Sverige, Finland, Norge og Portugal.
Bauer Media er en familieeid bedrift i femte generasjon med fokus på langsiktighet, med en forbrukerorientert tankegang som legger premissene for en variert portefølje av medier.
Våre 12 000 ansatte har et felles mål: å levere innhold og tjenester som beriker folks hverdag
Følg pressemeldinger fra Bauer Media AS
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bauer Media AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Bauer Media AS
Radio Metro og audioXi med strategisk samarbeid11.4.2025 12:43:58 CEST | Pressemelding
Radio Metro blir nå en del av audioXi, Norges største digitale markedsplass for lydannonsering. Samarbeidet gir Radio Metro teknologisk og kommersiell drahjelp i et stadig mer digitalt mediemarked – og gir annonsører økt tilgang til både lokal og nasjonal rekkevidde via én samlet plattform.
Disse skal lede VG-Lista Topp 4011.4.2025 11:39:10 CEST | Pressemelding
Popdronningen Julie Bergan fra Radio Topp 40 får med seg den nye TikTok-favoritten Trygve Bennetsen og Steffen Pettersen fra VG Rampelys som programledere. Sammen skal trioen sørge for energi, humor og ekte musikkglede foran titusenvis av ungdommer i Oslo i sommer.
BAUER MEDIA COMPLETES ACQUISITION OF CLEAR CHANNEL EUROPE-NORTH1.4.2025 08:03:00 CEST | Pressemelding
Hamburg, April 1, 2025 – Today, Bauer Media Group announces the completion of its acquisition of Clear Channel Europe-North (“Clear Channel Europe”), a significant player in the Out of Home (“OOH”) media sector. This follows the receipt of all approvals required and satisfaction of all regulatory conditions.
Ny norsk countrykanal på lufta24.3.2025 12:58:00 CET | Pressemelding
Hot Country er en ny radiokanal som bare spiller countrymusikk – fra dagens store artister til de store klassiske stjernene.– Country har aldri vært mer populært, og nå får sjangeren sin egen kanal som kan høres over hele landet, sier musikksjef Sverre Vedal.
Gita Simonsen med comeback7.2.2025 11:17:22 CET | Pressemelding
Gita Simonsen (33) vender tilbake til radiobransjen og blir programleder på NRJ. Etter flere år borte fra radio gleder hun seg til å være en del av kanalens nye satsing. – Radio var min første kjærlighet i karrieren, så dette føles utrolig gøy, sier Simonsen, som går på lufta allerede mandag.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom