XXL

XXL Reward når 4 millioner medlemmer i Norden

Del

For et år siden relanserte XXL kundeklubben Reward, som et ledd i forretningsstrategien Reset & Rethink. Nå har de nådd en viktig milepæl med 4 millioner medlemmer i Norge, Sverige og Finland. Dette markerer en betydelig suksess for XXL, som de siste årene har satset tungt på å tilby et attraktivt og verdifullt medlemsprogram for sine kunder.

Kvinne i sportsklær smiler foran sykler og sportsutstyr i en butikk.
– Dette er stort! At vi når målene våre på bare et år er en tillitserklæring for oss. Nå jobber vi på videre, sier Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty i XXL.

Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty i XXL, deler sine refleksjoner rundt denne milepælen: 

– Å nå 4 millioner medlemmer gir naturlig nok følelser av takknemlighet, stolthet og glede. Det er en tillitserklæring at så mange velger å bli medlemmer hos oss. Det viser at XXL Reward er attraktivt, og at kundene våre opplever det som verdifullt å være medlem.

Bolseth understreker at kundene ikke bare setter pris på medlemsprisene, men også verdien de får tilbake for hvert kjøp de gjør. – At vi tilbyr kuponger til mindre segmenter, bonusutbetalinger og nå også stempelkort, gjør at mange opplever programmet som personlig og relevant. Det er vi veldig fornøyde med, legger hun til.

Takk til hele organisasjonen

Bolseth trekker frem innsatsen fra alle deler av organisasjonen som avgjørende for å nå denne milepælen, med særlig ros til medarbeiderne i butikkene.

– Vi hadde ikke klart dette uten det fantastiske arbeidet som gjøres i butikkene. Jobben som legges ned for å rekruttere medlemmer er rett og slett utrolig, sier hun. God kommunikasjon og sterke løsninger innen netthandel har også bidratt til å holde rekrutteringstakten oppe, i tillegg til aktiviteter som konkurranser og spill.

XXL Reward har hatt en stabil vekst det siste året, og Bolseth er fornøyd med utviklingen.

Ambisiøse planer fremover

XXL har store planer for lojalitetsprogrammet sitt. 

– Vårt mål er å ha sportsbransjens beste lojalitetsprogram i Norden, sier Bolseth. XXL Reward skal bli stadig mer relevant for kundene, med økt engasjement gjennom gamification, utfordringer og potensielle partnerskap. – Vi ønsker å tilby fordeler som penger ikke kan kjøpe, slik at programmet føles unikt og annerledes. Denne milepælen på 4 millioner medlemmer er bare starten for XXL Reward, og med et dedikert team er det ingen tvil om at fremtiden ser lys ut for lojalitetsprogrammet og kundene våre, avslutter Bolseth.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Kvinne i sportsklær smiler foran sykler og sportsutstyr i en butikk.
– Dette er stort! At vi når målene våre på bare et år er en tillitserklæring for oss. Nå jobber vi på videre, sier Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty i XXL.
Last ned bilde

Sports unite all

Siden starten i 2001 har XXL vokst frem som en ledende destinasjon for sport og friluftsliv i Norden. XXL har idag over 80 varehus i Norge, Sverige og Finland og Nordens største sportsbutikk på nett. Vi tilbyr kjente merkevarer til de laveste prisene.

Følg pressemeldinger fra XXL

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra XXL på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra XXL

Ny bærekrafttrio på plass hos XXL12.9.2024 10:11:37 CEST | Pressemelding

Malin Skulstad Driveklepp er ansatt som ny bærekraftsjef, Ida Haarberg Jørgensen som ny produktsamsvarspesialist og John Daniel Hertzenberg som ny bærekraftkontroller. Med disse ansettelsene signaliserer XXL en styrket satsing på bærekraft. - XXL har en unik posisjon i den grønne omstillingen som den ledende nordiske sportsforhandleren ved å være en drivkraft for forbedringer og nye innovasjoner i vår verdikjede, sier Skulstad Driveklepp.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye