XXL Reward når 4 millioner medlemmer i Norden
For et år siden relanserte XXL kundeklubben Reward, som et ledd i forretningsstrategien Reset & Rethink. Nå har de nådd en viktig milepæl med 4 millioner medlemmer i Norge, Sverige og Finland. Dette markerer en betydelig suksess for XXL, som de siste årene har satset tungt på å tilby et attraktivt og verdifullt medlemsprogram for sine kunder.
Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty i XXL, deler sine refleksjoner rundt denne milepælen:
– Å nå 4 millioner medlemmer gir naturlig nok følelser av takknemlighet, stolthet og glede. Det er en tillitserklæring at så mange velger å bli medlemmer hos oss. Det viser at XXL Reward er attraktivt, og at kundene våre opplever det som verdifullt å være medlem.
Bolseth understreker at kundene ikke bare setter pris på medlemsprisene, men også verdien de får tilbake for hvert kjøp de gjør. – At vi tilbyr kuponger til mindre segmenter, bonusutbetalinger og nå også stempelkort, gjør at mange opplever programmet som personlig og relevant. Det er vi veldig fornøyde med, legger hun til.
Takk til hele organisasjonen
Bolseth trekker frem innsatsen fra alle deler av organisasjonen som avgjørende for å nå denne milepælen, med særlig ros til medarbeiderne i butikkene.
– Vi hadde ikke klart dette uten det fantastiske arbeidet som gjøres i butikkene. Jobben som legges ned for å rekruttere medlemmer er rett og slett utrolig, sier hun. God kommunikasjon og sterke løsninger innen netthandel har også bidratt til å holde rekrutteringstakten oppe, i tillegg til aktiviteter som konkurranser og spill.
XXL Reward har hatt en stabil vekst det siste året, og Bolseth er fornøyd med utviklingen.
Ambisiøse planer fremover
XXL har store planer for lojalitetsprogrammet sitt.
– Vårt mål er å ha sportsbransjens beste lojalitetsprogram i Norden, sier Bolseth. XXL Reward skal bli stadig mer relevant for kundene, med økt engasjement gjennom gamification, utfordringer og potensielle partnerskap. – Vi ønsker å tilby fordeler som penger ikke kan kjøpe, slik at programmet føles unikt og annerledes. Denne milepælen på 4 millioner medlemmer er bare starten for XXL Reward, og med et dedikert team er det ingen tvil om at fremtiden ser lys ut for lojalitetsprogrammet og kundene våre, avslutter Bolseth.
Nøkkelord
Kontakter
Jan Christian ThommesenKommunikasjonsdirektør / SVP Corporate Communications
Tel:+47 918 21 387Jan.thommesen@xxl.noBilder
Sports unite all
Siden starten i 2001 har XXL vokst frem som en ledende destinasjon for sport og friluftsliv i Norden. XXL har idag over 80 varehus i Norge, Sverige og Finland og Nordens største sportsbutikk på nett. Vi tilbyr kjente merkevarer til de laveste prisene.
Følg pressemeldinger fra XXL
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra XXL på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra XXL
Janus x Kleveland = perfekt sjogg!12.12.2024 10:53:01 CET | Pressemelding
Janus og Marcus Kleveland samarbeider om eksklusiv kolleksjon, som kun selges hos XXL og Janus.
XXL feirer BUAs 10-årsjubileum30.10.2024 11:52:53 CET | Pressemelding
I dag markerer XXL sitt partnerskap med BUA, en nasjonal organisasjon som fremmer aktivitet, inkludering og miljøvennlig deling gjennom gratis utlån av sports- og friluftsutstyr. Som bærekraftspartner bidrar XXL til BUAs drift gjennom økonomisk støtte og tilgang til sports- og friluftsutstyr.
Kåre André Jevanord ny markedsdirektør i XXL22.10.2024 09:47:52 CEST | Pressemelding
XXL styrker markedsteamet med ansettelsen av Kåre André Jevanord som ny markedsdirektør. Jevanord har siden juni vært tilknyttet XXL som konsulent og har allerede opparbeidet seg betydelig innsikt i organisasjonen og dets strategi.
Ny bærekrafttrio på plass hos XXL12.9.2024 10:11:37 CEST | Pressemelding
Malin Skulstad Driveklepp er ansatt som ny bærekraftsjef, Ida Haarberg Jørgensen som ny produktsamsvarspesialist og John Daniel Hertzenberg som ny bærekraftkontroller. Med disse ansettelsene signaliserer XXL en styrket satsing på bærekraft. - XXL har en unik posisjon i den grønne omstillingen som den ledende nordiske sportsforhandleren ved å være en drivkraft for forbedringer og nye innovasjoner i vår verdikjede, sier Skulstad Driveklepp.
XXL gir unge uten arbeidserfaring Verdens viktigste jobb30.8.2024 10:33:23 CEST | Pressemelding
XXL i Oslo sentrum søker etter nye talenter til et nytt karriereprogram for unge uten arbeidserfaring.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom