Folkeuniversitetets Fagskole får nye eiere

En utdanningsinstitusjon med en lang historie får nye eiere etter at Fagskolen Diakonova Holding AS har kjøpt Folkeuniversitetets Fagskole AS. Oppkjøpet skal bidra til å styrke fagmiljøene.

Fagskolen Diakonova Holding AS ønsker å bidra til å sikre en fortsatt god drift og videre utvikling av Folkeuniversitetets Fagskole, inkludert dens fagmiljøer og studietilbud, ansatte og studenter. Foto: Colourbox

– Bredere fagmiljø

– Folkeuniversitetets Fagskole og Fagskolen Diakonova er komplementære. En samling av disse fagmiljøene gir dagens og morgendagens studenter nye muligheter. Oppkjøpet skaper også nye muligheter for arbeidsgivere og samfunnet sier styreleder i Fagskolen Diakonova Holding AS, Ingunn Moser.

Ivareta studentenes rettigheter og muligheter

– Vi er forpliktet til å ivareta studentenes rettigheter og muligheter, samt sørge for at fagmiljøer og ansatte kan fortsette å utvikle seg. Vårt mål er å bygge videre på den sterke posisjonen fagskolen allerede har, og vi har et svært langsiktig perspektiv, sier Jørn-Henning Theis, administrerende direktør i Stiftelsen Diakonova Haraldsplass.

Vemodig med avvikling, men positivt for vår fagskole

– Det er trist at Folkeuniversitetet etter nesten 160 år må legge inn årene. Så er vi likevel glade for at vi klarte å sikre selskapet Folkeuniversitetets Fagskole AS videre drift gjennom en avtale med denne nye eieren, sier Lina Vibe, styreleder i Folkeuniversitet.

FAKTABOKS:

Om holdingselskapet:

Fagskolen Diakonova AS er organisert som et ideelt aksjeselskap, og eies av Stiftelsen Diakonhjemmet, Stiftelsen Diakonova Haraldsplass og Ferd AS gjennom Fagskolen Diakonova Holding AS.

Om Fagskolen Diakonova:

Fagskolen Diakonova er en ideell fagskole innenfor helse og omsorg. Fagskolen har en diakonal, verdibasert og inkluderende profil. Fagskolen har en ambisiøs strategi for perioden 2024-2030 som legger grunnlaget for bærekraftig vekst og utvikling. Les mer her.

Om Folkeuniversitetets Fagskole:

Folkeuniversitetets fagskole AS er et heleid selskap av Folkeuniversitetet.

For mer informasjon, kontakt:

Ingunn Moser
Styreleder i Fagskolen Diakonova Holding AS og adm.dir. Stiftelsen Diakonhjemmet
E-post: ingunn.moser@diakonhjemmet.no
Telefon: 952 27 376

Lina Vibe
Styreleder i Folkeuniversitetet
E-post: linavibe@gmail.com

Om Fagskolen Diakonova

Om Holdingselskapet:
Fagskolen Diakonova AS er organisert som et aksjeselskap, og eies av Stiftelsen Diakonhjemmet, Stiftelsen Diakonova Haraldsplass og Ferd AS gjennom Fagskolen Diakonova Holding AS.

Om Fagskolen Diakonova:
Fagskolen Diakonova er en ideell fagskole innenfor helse og omsorg. Fagskolen har en diakonal, verdibasert og inkluderende profil. Fagskolen har en ambisiøs strategi for perioden 2024-2030 som legger grunnlaget for bærekraftig vekst og utvikling. Les mer her.