Axelsons tilbake i Norge i 2025!

Axelsons Institutt Norge starter opp igjen i januar 2025 i Bærum, Osloområdet. Tidligere Axelsons Norge var, inntil de måtte stenge dørene etter covid, en institusjon og velrenommert aktør i utdannelsen av fagsterke, profesjonelle og seriøse massører. Nå videreføres arven med nye eiere, og med denne skolen på plass igjen vil nye massørstudenter kunne dekke markedets skrikende behov for dyktige fagfolk innen helserettet og forebyggende behandling.

Fra høyre: faglærer og eier Linda Wollkert-Thomassen, rektor og eier Toralf Wollkert- Thomassen og faglærer Thea Parcon Endre Skjølberg.

Styreleder i Norges Massasjeforbund, Vivi Ann Waggestad, gleder seg over nyheten om at Axelsons starter på nytt igjen i Norge i januar 2025.

Dette er svært gode nyheter, sier hun. Behovet for fagsterke, gode aktører innen utdanningen av profesjonelle, kunnskapsrike og seriøse massører er stort. Det ble et stort tomrom i markedet da tidligere Axelsons måtte gi seg etter en tøff covidperiode. Men nå skriker markedet etter godt utdannede massører, og brukere av massasje har blitt svært kvalitetsbevisste og ønsker seg godt fagutdannede terapeuter som også er medlem i Norges Massasjeforbund.  Det er et kvalitetsstempel. Her er Axelsons en flott og svært viktig aktør, med en lang historie innen massasjefaget og utviklingen av denne, avslutter hun.

Ny eier og faglærer Linda Wollkert-Thomassen sier at de nå jobber på spreng med nylanseringen og at mye vil falle på plass i løpet av de neste ukene. De ønsker å utdanne faglig sterke massører og også findyrke håndverket som massasjefaget er. Med seg i teamet har hun fått svært kompetente fagpersoner med lang erfaring og variert kunnskap innen fagfeltet. Axelsons Norge er utrolig glade for å bli ny godkjent skole i Norges Massasjeforbund og også for å bli en naturlig del av Norsk Bransjeråd for massasje, sier hun.

Axelsons Institutt Norge vil ha lokaler på Eiksmarka senter i Bærum, kun 20 minutter fra Oslo. Linda Wollkert-Thomassen er selv utdannet massasjeterapeut fra Axelsons i 1999, og vil i tillegg til å være eier fungere som faglærer. Rektor og hovedlærer ved skolen blir eier Toralf Wollkert-Thomassen, kiropraktor siden 2005 og fysioterapeut siden 2001. Thea Parcon Endre Skjølberg utdannet massasjeterapeut fra Axelsons i 2013 er også faglærer ved skolen. Skolen vil også hente inn eksterne fagfolk som foredragsholder og hjelpelærere.

Axelsons Institutt Norge ønskes varmt velkommen inn i NMF familien og Norges Massasjeforbund gleder seg til videre samarbeid.

Om oss

Norges Massasjeforbund er det største særforbundet for massører og massasjeterapeuter som jobber med helserettet behandling og massasjeterapi i Norge. Vi ble etablert i 1995 og har over 450 medlemmer.