Kristine Bolstad blir ny CTO i KPMG

Kristine Bolstad får rollen som ny Chief Technology Officer (CTO) for KPMG Norge. Bolstad kommer fra stillingen som leder for fagområdet Technology Consulting, og tar nå over ansvaret for å drive hele selskapets offensive teknologistrategi nasjonalt.

Kristine Bolstad blir ny CTO i KPMG

– Kristine har gjennom flere år lagt ned en stor innsats for å styrke vår leveranseevne innen teknologirådgivning og -implementering. I denne perioden har vi tatt store steg, men vi skal videre fremover. Vi ønsker å være fremst på teknologi, og ser det som en klar forutsetning for å nå våre ambisiøse mål. Derfor er jeg veldig glad for at Kristine har sagt ja til å lede arbeidet med den ambisjonen, sier Rune Skjelvan, CEO i KPMG Norge.

Som CTO vil Bolstad få overordnet ansvar for KPMGs portefølje, strategier og investeringer innen teknologi. Hun forteller at hun gleder seg til å få nye ansvarsoppgaver i KPMG.

– Jeg har jobbet med teknologi i hele min karriere og har sett både gode og dårlige prosjekter på nært hold. Hvis vi skal nå målene vi har satt oss, må vi være både offensive og smarte når det kommer til teknologi. Det gleder jeg meg veldig til å bidra til at vi får til, forteller Bolstad.

Bolstad har lang erfaring fra store teknologi- og transformasjonsprosesser, og har blant annet jobbet i Ericsson og Telenor. Hun har vært i KPMG siden 2015 og ble partner i 2018. I KPMG har hun ledet både tjenesteområdet Technology Consulting og den interne IT-organisasjonen til KPMG i både Norge og Sverige. Det sistnevnte ansvaret tar hun med seg videre inn i den nye rollen.

Krstine Bolstad

Om oss

KPMG er et globalt nettverk med selskaper som leverer profesjonelle tjenester innenfor revisjon, rådgivning, skatt, avgift og forretningsjus. I KPMG Norge jobber det rundt 1800 ansatte fordelt på 23 kontorer, fra Kristiansand til Alta. Fageksperter fra ulike forretningsområder og bransjer jobber side om side for å levere fremtidsrettede og innovative prosjekter som skaper verdi for virksomheter i privat og offentlig sektor.

Følg pressemeldinger fra KPMG

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra KPMG på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra KPMG