Arne Olav Lund tildelt VA-prosjekt i Bærum

Peabs datterselskap Arne Olav Lund (AOL) har signert kontrakt med Bærum kommune om VA-prosjektet Søråsen etappe 4. Kontrakten har en verdi på cirka 127 millioner kroner eks. mva.

Kontraktssignering: Bak f.v. Veslemøy Tesdal, Ingvild Tørum, Sylwia Baldyga, Viggo Follestad og Oskar Selte (alle fra Bærum kommune), Andreas Køste og Thach Nguyen (begge fra Sweco). Foran f.v. Jan Willy Mundal, Svein Finnanger (begge fra Bærum kommune), Tomas Lie og Jon Merdem (begge fra AOL). Foto: AOL

Den 13. august ble kontrakten signert. Oppdraget går i hovedsak ut på å separere overvann og spillvann, og rehabilitere kommunale ledninger med strømpekjøring, utblokking og inntrekning. Prosjektet er en videreføring av arbeidene som allerede er utført i etappene 1-3.

– Dette prosjektet passer oss veldig godt både når det gjelder kompetanse, geografi og kapasitet. Vi ser nå frem til et godt samarbeid med Bærum kommune, som vi også tidligere har samarbeidet godt med i en rekke VA-entrepriser over flere år, sier Tomas Lie, distriktssjef i AOL.

I tillegg til utfordrende logistikk og andre krevende forhold er det strenge miljøkrav i kontrakten. Det meste av AOLs maskinpark vil være nullutslippsmaskiner.

– Vi takker Bærum kommune for tilliten og ser frem til et godt samarbeid i prosjektet. Sammen skal vi jobbe for å holde et lavt klimaavtrykk i prosjektet, samtidig som vi gjennomfører arbeidene effektivt, sikkert og med god kvalitet, avslutter Erik Hedvald Nilsen, daglig leder i AOL.

Fakta:

• Type prosjekt: Vann og avløp
  • Kontrakt: Generalentreprise
  • Oppstart: August 2024
  • Ferdigstillelse: Oktober 2027

Foto: AOL
Svein Finnanger, kommunalsjef for tekniske tjenester i Bærum kommune til venstre og Tomas Lie, distriktssjef i AOL.
Foto: AOL

Om oss

Peab er Nordens samfunnsbygger med 14 000 medarbeidere og en omsetning på 59 milliarder svenske kroner. Med lokal tilstedeværelse og fokus på egne ressurser utvikler, anlegger og bygger vi hverdagen der livet leves. Hovedkontoret ligger i Förslöv i Skåne, Sverige. Aksjen er børsnotert ved Nasdaq Stockholm. I Norge har Peab ca. 1800 ansatte og en omsetning på ca. 7,5 milliarder kroner.