Ousaf og Knut Peder er nye FlippKlipp-programledere på NRK

FlippKlipp styrker laget med nye profiler denne høsten. Tonje Gilje (26) fra Sandnes får selskap av Ousaf Ahmed Virk (24) fra Oslo og Knut Peder Gransæther (24) fra Hurum.

Ny trio i høst. F.v. Ousaf Ahmed Virk, Knut Peder Gransæther og Tonje Gilje.
Ny trio i høst. F.v. Ousaf Ahmed Virk, Knut Peder Gransæther og Tonje Gilje. Petter Nielsen/NRK Kun til redaksjonell omtale av programmet

Sammen utgjør de den nye trioen som skal lede NRKs populære spill- og underholdningsprogram for unge videre.

Populære på TikTok

Ousaf Ahmed Virk, som har bakgrunn som lærer, har de siste årene også vært aktiv med å lage innhold på sosiale medier under navnet «Superminoritet». Han har i skrivende stund 4,7 millioner likerklikk på TikTok. Nå ser han frem til å lage mer underholdning i NRK.

– At gaming nå har blitt en del av jobbhverdagen er en surrealistisk tanke. Tenk at jobben min har blitt å game, sier han entusiastisk.

Knut Peder Gransæther har tatt permisjon fra journaliststudiet på Høyskolen Kristiania for å bli med i FlippKlipp. Han har også fartstid som innholdsskaper på sosiale medier og er begeistret for å bringe sin erfaring inn i prosjektet.

– Det beste med å være i FlippKlipp er muligheten til å ha det gøy hver eneste dag og faktisk gjøre det jeg elsker. Vi tre har alle den samme gleden med videoproduksjon og vi vil alle det beste for programmet.

Tonje har vært en del av FlippKlipp siden 2021 og fortsetter som programmets kvinnelige alibi.

En stolt nørd

Ousaf og Knut Peder bruker mye tid på spill og har litt ulik stil når de bedriver sin favorittaktivitet.

– Gamingstilen min er vanskelig å definere, men jeg elsker storybaserte spill, så jeg er definitivt nysgjerrig. Og så har jeg et sinnssykt stort konkurranseinstinkt. Det beste med å være i FlippKlipp er å «komme ut som nørd», og å være en stolt nørd, da jeg en gang gjemte det mer vekk, forteller Ousaf.

Knut Peder beskriver gamingstilen sin som eventyrlysten og progresjonsdrevet.

– Jeg digger når man ser tall som stiger, når man får mer og mer. Det stimulerer skikkelig. Når man miner i Minecraft og får mange ting, det er så digg, sier Knut Peder.

Som den mest erfarne i trioen, har Tonje allerede funnet sin rolle som storesøster.

– Jeg er nok den trygge i gjengen nå siden jeg har vært i FlippKlipp så lenge. Derfor skal jeg gjøre mitt beste for at Knut Peder og Ousaf føler seg velkomne og at de er klare for å gi bånn gass. Jeg gleder meg masse til å jobbe sammen med dem hver dag, sier Tonje.

Både Ousaf og Knut Peder har bare lovord å si om sin erfarne makker.

– Tonje er målbevisst med stor arbeidskapasitet. Det er skikkelig inspirerende. Vi har gjort noen opptak allerede hvor hun hopper ut i ting hun er redd for. Det er gøy å se, forteller Knut Peder og Ousaf.

Hvis du vil se dette innholdet fra www.youtube.com, gi ditt samtykke øverst på denne siden.
Tonje avslører både planen sin og de nye programlederne i musikkvideoen til sangen «Player 1».

Ny trio i høst. F.v. Ousaf Ahmed Virk, Knut Peder Gransæther og Tonje Gilje.
Petter Nielsen/NRK Kun til redaksjonell omtale av programmet