«Alle mot 1» besøker flere byer i Norge

Selda Ekiz, Selma Ibrahim og Karsten Blomvik er klare med morsomme og spektakulære eksperimenter i «Alle mot 1». Flere av disse skal gjøres direkte fra ulike byer i landet.

Karsten Blomvik, Selda Ekiz og Selma Ibrahim skal utfordre både deltakerne og seerne til å gjette på resultatet i mange ulike eksperimenter. Nordisk Banijay / NRK Kan kun brukes i redaksjonell omtale av NRKs programmer.

Premiere på NRK1 og i NRK TV lørdag 7. september

Det folkekjære programmet skal snart i gang med sin syvende sesong. Denne gangen får Selda Ekiz og Selma Ibrahim med seg Karsten Blomvik i programledertrioen.

Gjennom ni lørdager skal deltakere fra hele landet få muligheten til å vinne over TV-seerne. Den nyeste i programledertrioen gleder seg stort til å være en del av programmet.

– Det har vært en ekte drøm å få jobbe med «Alle mot 1». Jeg har tilbrakt alt for mye av sommerferien på å glede meg til å få vise det vi har jobbet med. Eksperimentene blir både ekstreme, gøye, interessante og snåle, sier Karsten Blomvik.

Jentene kan love at det blir helt unike eksperimenter i årets sesong.

– I år er eksperimentene enda mer «koko». Jeg gleder meg til å vise alle alt fra dinglende tørketromler til et tomt Lerkendal med en seig utøver. Karsten, Selma og jeg har reist landet rundt for å lage de beste oppgavene til seerne våre. Det er bare for alle å laste ned «Alle mot 1»-appen og gjøre seg klare til premieren, sier Selda Ekiz.

– Denne sesongen blir helt rå! Jeg gleder meg til å vise alle de rare og sinnssyke eksperimentene vi har laget, sier Selma Ibrahim.

Gjør eksperimenter i ulike byer

«Alle mot 1» har vært en publikumsfavoritt helt siden premieren i 2018. Forrige sesong hadde et snitt på hele 719.000 seere fordelt på alle aldersgrupper.

– «Alle mot 1» har blitt en seerfavoritt fordi det er gøy, lekent og engasjerende. Programmet er en spennende fellesopplevelse der alle kan være med å gjette, uansett om du er 8 eller 80 år. Konseptet oppfordrer til aktiv deltakelse fra sofaen og den høye andelen av app-brukere viser at dette er en lek mange gjerne vil bli med på, sier Mirja Minjares, prosjektredaktør i NRK.

I år vil «Alle mot 1»-produksjonen besøke et nytt sted i Norge i hver sending. Her vil det gjøres et eksperiment på direkten.

– Noe av det beste med «Alle mot 1» er at det samler hele Norge. Hver deltaker representerer sitt hjemsted enten de spiller fra stua eller i studio. Det er både veldig gøy og ekstra nervepirrende å organisere eksperimenter som skjer på direkten i ulike deler av landet. I hvert program avslører vi hvor vi drar neste gang, så her må alle bare følge med. Vi håper jo selvfølgelig at så mange som mulig vil være med på å representere hjemstedet, sier Minjares.

Bli med på konkurransen!

Som tidligere sesonger kan seerne være med å konkurrere via «Alle mot 1»-appen. Deltakerens svar blir målt opp mot snittet av svarene som kommer inn fra seerne. Hvem kommer nærmest fasiten, blir det deltakeren eller seerne?

Nytt av året er at det også er mulig å gjette på eksperimentene etter at sendingen er ferdig. «Alle mot 1»-appen vil ha en egen funksjonalitet som gjør det mulig å gjette gjennom den påfølgende uken. Her kan en ikke vinne penger, men hver uke trekkes det ut 100 heldige vinnere som har spilt med i appen gjennom uken som får en eksklusiv «Alle mot 1»-t-skjorte.

Om programmet

Alle mot 1 - sesong 7

Premiere: Lørdag 7. september kl. 19.50 på NRK1 og i NRK TV

Programledere: Selda Ekiz, Selma Ibrahim og Karsten Blomvik

Produseres av: Nordisk Banijay for NRK

Produsent: Alexander Berg-Hansen

Prosjektredaktør, NRK: Mirja Minjares

Kommunikasjonsansvarlig: Vetle Nielsen, 994 73 874

Kontakt for TV-seere: Publikumsservice, 23 04 70 00

Karsten Blomvik, Selda Ekiz og Selma Ibrahim skal utfordre både deltakerne og seerne til å gjette på resultatet i mange ulike eksperimenter. Foto: Nordisk Banijay / NRK
Nordisk Banijay / NRK Kan kun brukes i redaksjonell omtale av NRKs programmer.