Bergensere og trøndere ville reise hit i sommer

Kreta er fortsatt bestselgeren, men det er Mallorca som øker mest, sier kommunikasjonssjef i TUI Norge, Anne Mørk-Løwengreen.

Strand med parasoller på Mallorca.
– Vi ser en økning på hele 20 % til Mallorca, når det gjelder pakkereiser med rutefly. Trøndere og bergensere setter åpenbart pris på at man har flere valgmuligheter når det gjelder avreisedag og reiselengde, sier Mørk-Løwengreen i TUI. Foto: TUI

– Vi ser en økning på hele 20 % til Mallorca fra Bergen og Trondheim, når det gjelder pakkereiser med rutefly. Trøndere og bergensere setter åpenbart pris på at man har flere valgmuligheter når det gjelder avreisedag og reiselengde med denne typen pakkereise i motsetning til charter, sier Mørk-Løwengreen i TUI.

Når det gjelder hotellvalg er vi nordmenn mye mer samstemte. Vi velger Alcudia og stort sett bor vi på en av tre resorter: Blue Star Paraiso Alcudia, TUI Blue Alcudia Pins og Blue Star Viva Blue.

– Liker du å feriere sammen med egne landsmenn, er et av disse tre hotellene et meget godt valg på herlige Mallorca, sier Mørk-Løwengreen i TUI.

Fly til Syden for en tusenlapp

Nå som høysesongen er på hell er det mulig å gjøre noen skikkelige reisekupp fra Bergen og Trondheim.

– En reise til et av de tre mest populære hotellene på Mallorca koster fra i underkant av 7000 kroner per person og oppover. Nøyer du deg med å kun kjøpe flyreisen, koster den på enkelte avganger akkurat nå under tusenlappen i slutten av august, sier Mørk-Løwengreen.

Topp tre reisemål fra Bergen

1. Kreta
  2. Mallorca
  3. Tyrkia

Topp tre reisemål fra Trondheim

1. Kreta
  2. Mallorca
  3. Rhodos

Strand med parasoller på Mallorca.
Foto: TUI

Om oss

TUI Nordic  er den ledende reiseoperatøren i Norden. 25 % av de nordiske pakkereisekundene velger TUI.TUI Norge ble etablert i 1973 og tilbyr pakkereiser, fly, hotell og cruise. Noen av våre mest populære reisemål er Kanariøyene, Hellas og Italia. TUI Nordic består av reisearrangørene TUI Norge, TUI Sverige, TUI Danmark, TUI Finland, flyselskapet TUIfly og Nazar. TUI Nordic er en del av TUI Group, verdens største turistkonsern som er virksomme på om lag 180 destinasjoner verden over. TUI har tatt en hovedrolle i arbeidet med å skape en mer bærekraftig reiselivsnæring.