Manuskript Forlag AS

Manuskript Forlag presenterer årets bøker 2024

- En meny som gir innsikt, berører, underholder og kan skape debatt, sier Øyvind Hagen, forlagssjef i Manuskript Forlag

Manuskript Forlag presenterer årets bøker.
Biografien om Øystein Sunde gis ut på Manuskript Forlag i høst. Foto: Espen Solli.

- Vår ambisjon er å utgi informative, nyttige og tankevekkende bøker som kan gi ny innsikt. Kan de også bidra til diskusjon, ønsker vi det velkommen. Med årets bøker, forfattere, og den underholdende biografien om den folkekjære artisten Øystein Sunde, kan vi tilby en variert og spennende bokmeny i 2024, sier Øyvind Hagen.

Se Manuskript Forlag sin katalog for bokutgivelser 2024 i linken:

Nylig utgitt

Manuskript Forlag ga nylig ut romanen YOLO av forfatterne Siri Sjøgren Selmer og Espen Rønning Skrolsvik - og boken Ny dag, ny nåde av forfatter Petter Fiskum Myhr.

YOLO

Emma og Henrik, fra hver sin kant av Oslo, møtes på stranden og faller pladask for hverandre. Men utfordringene står i kø når vennegjenger og familie ikke skjønner hva de to ser i hverandre. Boken tar opp tema som vennskap, kjærlighet, østkant møter vestkant, russetid, utenforskap og sorg.

«Denne boka! Den tok pusten fra meg! Boka veksler mellom Henrik og Emma sin stemme, versjon og opplevelse, og ble derfor helt annerledes enn jeg hadde sett for meg fra starten. Lettlest og veldig fin og sår. Klarte ikke legge den fra meg!» - @bokbaderen

Ny dag, ny nåde

Hva er hemmeligheten bak lengre dager og ro i sjelen? Forfatter Petter Fiskum Myhr har lurt på det samme. Som pensjonist ville han få dagene til å vare og startet et nytt rituale. Hver morgen satte han seg, alene, helt stille, uten distraksjoner i en halv time. Snart begynte de fineste ting å skje.

Høstens boklanseringer:

Sånn er’n bare er tittelen på biografien om artist, låtskriver og ordkunstner Øystein Sunde (77). Biografien lanseres 3. september.

- Biografien er en spennende reise i et unikt liv som byr på flere overraskelser om Sundes privatliv og karriere. Han er et ikon, en bauta, en musikkhistorie i seg selv og en katalysator for mange, sier forlegger Øyvind Hagen.

Biografien er skrevet av forfatter og journalist Asbjørn Bakke, forfatteren bak den kritikerroste biografien om Erik Bye. Ved siden av mange og lange samtaler med Sunde selv har forfatteren intervjuet 60 artistkolleger, venner, familiemedlemmer og bransjefolk.

Kjærlighet som medisin, om å bli sett i psykiatrien er en rå og naken beretning fra innsiden av psykiatrien – en oppdatert versjon av «Gjøkeredet». Boken lanseres 10. september.

Forfatter Maja Thune beskriver sine år som psykiatrisk pasient og senere som terapeut i de samme institusjonene. Boken har allerede fått gode omtaler.

«Vi blir opplyst, og klokere etter lesningen. Som professor vil jeg anbefale den til alle mine studenter på ulike utdanninger.»

- Lars Lien, leder i Norsk psykiatrisk forening.

For ønske om anmeldereksemplarer av bøker og intervjuavtaler med Øystein Sunde, Maja Thune og Jonathan Kennedy ta kontakt med Unn Grethe Berge. For øvrige bøker og forfattere, ta kontakt med forlagssjef Øyvind Hagen.

Unn Grethe BergePR- pressekontaktUnn Grethe Berge Consulting AS

UGB Consulting AS er et kommunikasjonsbyrå som tilbyr tjenester innen PR- og kommunikasjon, pressehåndtering og management.

Tel:+ 47 92403867post@ugbconsulting.no

Manuskript Forlag presenterer årets bøker.
Last ned bilde
Sånn er’n bare er tittelen på biografien om artist, låtskriver og ordkunstner Øystein Sunde (77). Foto: Nina Ruud.
Last ned bilde
Forfatter Asbjørn Bakke. Foto: Privat.
Last ned bilde
Forfatter Maja Thune. Foto: Mariell Schei.
Last ned bilde
Forfatter Siri Sjøgren Selmer. Foto Elisabeth Braathen.
Last ned bilde
Forfatter Espen Rønning Skrolsvik. Foto: Privat.
Last ned bilde
Forfatter Petter Fiskum Myhr. Foto: Privat.
Last ned bilde
Forfatter Jonathan Kennedy. Foto: Jonathan Cole.
Last ned bilde
Forfatterne Maria, Anders og Barbro Helga Nordrum. Foto: Privat.
Last ned bilde
Forfatter Jan Kerr Eckbo. Foto: Privat.
Last ned bilde
Forfatter Thorbjørn Kaland. Foto: Privat.
Last ned bilde

Manuskript Forlag AS ble etablert i 2020. Vår ambisjon er å utgi informative, nyttige og tankevekkende bøker som kan gi ny innsikt. Kan de også bidra til diskusjon, ønsker vi det velkommen. For øyeblikket fokuserer vi på norsk og oversatt sakprosa.

Følg pressemeldinger fra Manuskript Forlag AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Manuskript Forlag AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Manuskript Forlag AS

Petter Fiskum Myhr griper tidsånden i boka Ny dag, ny nåde8.5.2024 12:06:25 CEST | Pressemelding

Hva skjer med oss mennesker om vi våger å sitte stille? Dette er forfatterens prosjekt. Slagord som «Grip dagen!» «Lev nå!» «Nyt øyeblikkene!» går som en farsott over sosiale medier, men hvordan gjør vi det? I Ny Dag Ny Nåde gir forfatteren oss løsningen, og den fantastiske nyheten er at det er en løsning som er tilgjengelig, ikke minst oppnåelig, for alle. Da Myhr gikk av med pensjon i 2022 spurte folk: «Hvordan skal du få dagene til å gå?» «Spørsmålet er hvordan skal jeg få dagene til å vare?» svarte han.