Espen Sundve vender hjem til Schibsted Media
Espen Sundve begynte i Schibsted som «summer intern» i 2006. Nå kommer han tilbake til Schibsted Media og jobben som rådgiver for konsernsjef Siv Juvik Tveitnes og selskapets konsernledelse.

Schibsted Media er glade for å kunngjøre ansettelsen av Espen Sundve som «Senior Advisor». I rollen skal han støtte selskapets konsernledelse i å realisere ambisjonen om å bli den ledende mediedestinasjonen i Norden.
– Det er perfekt timing nå når Schibsted Media er blitt et eget selskap med et spisset oppdrag. Jeg liker å stå foran store strategiske skift som også skaper store muligheter. Jeg vil bidra til en felles ambisjon og legge planer for hvordan vi rigger oss godt – og løper fort – for å nå de målene vi setter oss, sier Espen Sundve.
Sundve startet karrieren i Schibsted og har senere hatt en rekke ledende posisjoner i selskapet, inkludert VP Product Management i Schibsted News Media og Chief Product and Tech Officer i VG. Han kommer nå fra stillingen som Chief Product Officer i Oda. Sundve har omfattende erfaring med strategi, organisasjonsutvikling, produktinnovasjon og skalering, og bakgrunn fra markedsledende medie- og teknologivirksomheter.
– Vi er veldig glade for å ønske Espen Sundve velkommen tilbake til Schibsted Media. Hans dype forståelse av Schibsted Medias kjerneverdier og strategiske prioriteringer kombinert med hans omfattende bransjekunnskap og erfaring med å bygge skalerbare plattformer, gjør ham unikt posisjonert til å hjelpe med å lede selskapet gjennom neste fase, sier Siv Juvik Tveitnes, konsernsjef i Schibsted Media.
Sundve vil rapportere til konsernsjef Tveitnes og starter i jobben 1. oktober 2024.
Nøkkelord
Kontakter
Bjørn-Martin Bache NordbyHead of Communications
Schibsted Media - Norge
Bilder

Lenker
Uavhengig journalistikk – det er vårt oppdrag
Mediekonsernet Schibsted Media har noen av Nordens sterkeste mediemerkevarer i porteføljen, som VG, Aftenposten, E24, Bergens Tidende, Stavanger Aftenblad, Aftonbladet, Svenska Dagbladet, Omni og Podme.
Hver dag bruker nesten syv millioner mennesker våre redaktørstyrte medier for å bli oppdatert, engasjert og underholdt – gjennom tekst, lyd, bilder og video. Tilliten fra brukerne våre er helt avgjørende for oss. Og for å opprettholde den tilliten, er vi opptatt av sannhet, verifiserbarhet og transparens.
Våre 2800 ansatte er basert i Oslo, Bergen, Stavanger, Stockholm, Helsinki, Krakow og Gdansk. Og vi er avhengig av dem alle for å lykkes, gjennom tett samarbeid på tvers av redaksjoner, produkt- og teknologimiljøer, og abonnement- og annonseenhetene.
Det som startet som Christian Schibsteds lille boktrykkervirksomhet i daværende Christiania (Oslo) i 1839, er i dag et av Nordens ledende medieselskaper. Vår journalistikk har opplyst folk, bygget fellesskap, avslørt maktmisbruk og styrket demokratier i nesten to århundrer. Demokratiene våre er avhengig av uavhengig journalistikk. Det er vårt oppdrag.
Følg pressemeldinger fra Schibsted Media
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted Media på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Schibsted Media
Schibsted Media gjør endringer i konsernledelsen26.3.2025 11:00:02 CET | Pressemelding
Gustaf Eriksson og Christian Haneborg går inn i Schibsted Medias konsernledelse, mens Per Håkon Fasting går over i en strategisk rolle i konsernet.
Vegard Harm og Jørgine Vasstrand tester vennskapet i villmarken20.3.2025 07:00:00 CET | Pressemelding
Duoen returnerer på VGTV 26. mars med en ny og dramatisk sesong av «Vegard X Funkygine». Denne gangen skal de reise på en ekspedisjon i Canada som kan sette vennskapet på prøve.
Snorre Monsson og Gaute Berg Næss sammen i ny podkast11.3.2025 05:00:00 CET | Pressemelding
Humorduoen kjent fra Gauteshow på NRK, Snorre Monsson og Gaute Berg Næss, tar steget inn i podkastverdenen sammen. 11. mars kommer «Snorre med Gaute» produsert av VGTV.
Ny effektstudie: Slik skaper du som annonsør effekt i den digitale jungelen10.3.2025 08:00:00 CET | Pressemelding
Visste du at bare 16 prosent av alle annonser blir husket og koblet til korrekt merkevare? En ny effektstudie fra Schibsted Media viser nå hvordan annonsører kan maksimere effekten av digital annonsering gjennom skreddersydde strategier.
Schibsted Media fullfører planen for oppkjøpet av Podme3.3.2025 11:00:04 CET | Pressemelding
Schibsted Media øker sitt eierskap i strømmetjenesten og podkastprodusenten Podme ved å kjøpe ut de gjenværende minoritetseierne. Gjennom denne avtalen fullfører selskapet sin opprinnelige plan fra den første investeringen i Podme i 2019.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom