Lunar og SAS lanserer Skandinavias første debetkort med EuroBonus-poeng

18. juni 2024 – Bankutfordreren Lunar og SAS inngår et nytt partnerskap og lanserer Skandinavias første debetkort hvor kunder kan tjene EuroBonus-poeng på sine hverdagslige kjøp – fra reiser til matvarer, kaffe og sommeropplevelser – uten å måtte bruke kreditt.

Administrerende direktør i SAS, Anko van der Werff og Ken Villum Klausen, administrerende direktør og grunnlegger av Lunar.

Med det nye debetkortet fra Lunar og SAS kan skandinavere tjene EuroBonus-poeng på sine hverdagslige kjøp. Ved å kombinere Lunars brukervennlige bankapp med SAS populære EuroBonus-program kan kunder nå samle poeng på alt fra matkjøp til restaurantbesøk.

Lunar sine kunder tjener automatisk EuroBonus-poeng ved hver bruk. Dette gjelder ved alle typer kjøp, inkludert dagligvarebutikker, restauranter og aktiviteter i Danmark, Sverige, Norge og i utlandet.

-Vi er stolte av å få samarbeide med et så ikonisk skandinavisk varemerke som SAS og for å kunne gi våre kunder tilgang til det antageligvis mest attraktive bonusprogrammet i Skandinavia. Vi streber etter å bygge den beste hverdagsbanken i Norden og ønsker å gjøre det enklere for alle å ta smarte beslutninger i hverdagen og få mer ut av pengene sine. Partnerskapet åpner mange muligheter og fordeler for oss og våre kunder, sier Ken Villum Klausen, administrerende direktør og grunnlegger av Lunar.

-Gjennom partnerskapet skaper SAS nye og spennende muligheter for vårt populære EuroBonus-program. Samarbeidet med en skandinavisk partner som Lunar gjør det mulig for våre medlemmer å tjene poeng i hverdagen via deres bankapp og debetkort. Vi forventer en betydelig vekst for EuroBonus over hele Skandinavia og ser frem til å samhandle med den yngre målgruppen som Lunar har nådd gjennom sin digitale bankplattform, sier administrerende direktør i SAS, Anko van der Werff.

Det nye debetkortet er tilgjengelig for alle EuroBonus-medlemmer og Lunar-kunder i Skandinavia. Hvis du ikke er EuroBonus-medlem, kan du enkelt registrere deg via SAS reisefellesskap for å låse opp en verden av fordeler og få tilgang til alt fra SAS-fly til hotellopphold, oppgraderinger og ulike kvalitetsprodukter i SAS EuroBonus-butikken. Hvis du ikke er Lunar-kunde, kan du registrere deg på bare noen få minutter i Lunar-appen - kanskje mens du venter på å gå ombord på ditt neste fly.

Debetkortet finnes både som fysisk og digitalt kort, noe som gjør det mulig for kundene å bruke det når det passer best. For hver 100 NOK som brukes på debetkortet, tjener man 8 EuroBonus-poeng. Nye Lunar-kunder får dessuten 3000 velkomstpoeng, og de første 10 000 kundene får 6000 poeng.

Kortet kan bestilles i Lunar sin bankapp fra og med 18. juni 2024.

Fakta

• Det nye debetkortet er tilgjengelig for alle i Skandinavia fra og med 18. juni.

• EuroBonus-programmet har cirka 8 millioner brukere.

• Pengene trekkes eller reserveres umiddelbart på brukerens Lunar-konto. Det er derfor et godt alternativ for dem som vil unngå å handle på kreditt.

• Debetkortet er gratis med Unlimited-pakken hos Lunar eller tilgjengelig for en månedsavgift på 49 NOK i Lunar sine Standard-, Light- og Plus-pakker.

• Det eksisterende EuroBonus-nummeret kobles til Lunar, og allerede opptjente EuroBonus-poeng beholdes.

Lunar er en digital utfordrerbank med mål om å gjøre det enklere for privatkunder og bedrifter å håndtere sin økonomi ved å bygge den beste hverdagsbanken i Norden. Lunar ble grunnlagt i Århus og har cirka 450 medarbeidere i Norden. I 2019 fikk Lunar dansk banklisens og er nå en av få banker med en nordisk bankplattform. Lunar har i dag cirka 900 000 privat- og bedriftskunder i Sverige, Danmark og Norge. www.lunar.se

Om SAS
SAS, Skandinavias ledende flyselskap, med knutepunkter i København, Oslo og Stockholm, flyr til reisemål i Europa, USA og Asia. Inspirert av vår skandinaviske arv og bærekraft, er SAS en drivkraft innen bærekraftig flyging og i omstillingen til flyvning med netto null utslipp. Vi reduserer kontinuerlig våre karbonutslipp ved å bruke mer bærekraftig flydrivstoff, investere i nye drivstoffeffektive fly og gjennom partnerskap for innovasjon i ny disruptiv teknologi. På denne måten bidrar vi til bransjens mål om netto null karbonutslipp innen 2050. Foruten flyvirksomheten, tilbyr SAS bakketjenester, teknisk vedlikehold og frakttjenester. www.sasgroup.net

Les mer om partnerskapet og bestill kortet her: https://www.lunar.app/no/privat/sas-eurobonus