Den norske veterinærforening

Ny generalsekretær i Veterinærforeningen

Christine Meling begynner som generalsekretær i Veterinærforeningen 16.september og vil overta etter fungerende generalsekretær Christian Tengs.

Christine Meling blir ny generalsekretær i Veterinærforeningen
Christine Meling blir ny generalsekretær i Veterinærforeningen Tore Meling

– Sentralstyret er veldig fornøyd med å kunne presentere Christine Meling som ny generalsekretær i foreningen vår. Christine har kunnskapen, kompetansen og erfaringen vi mener er viktige for å videreutvikle Sekretariatet, og støtte sentralstyret i Veterinærforeningen til beste for medlemmene, sier president David Persson.

Christine er fra Stavanger, men bor i Lommedalen i Bærum. Hun er utdannet statsviter og kommer fra stillingen som assisterende generalsekretær og leder for samfunnspolitikk i hovedorganisasjonen Akademikerne hvor Veterinærforeningen er en av 13 medlemsforeninger. Hun har bred erfaring både fra akademia, politikk og fra organisasjonslivet. Hun var tidligere avdelingsdirektør i Kunnskapsdepartementet og har blant annet også jobbet i bransjeorganisasjonen Energi Norge.

– Gjennom Akademikerne er jeg blitt godt kjent med Veterinærforeningen og veterinærenes viktige samfunnsoppdrag og -bidrag, og jeg ser frem til å jobbe for gode vilkår for veterinærene. Jeg tar med meg prosess- og fagkunnskap fra ulike arenaer og fagmiljø, og har erfaring som jeg håper og tror kan bli nyttig i dette arbeidet. Nå gleder jeg meg til å bli kjent med styret, tillitsvalgte og ikke minst mine nye kollegaer i sekretariatet. Sammen skal vi jobbe for å videreutvikle Veterinærforeningen som en fremoverlent og samlende organisasjon hvor medlemmene opplever at deres interesser blir ivaretatt, sier Christine Meling.

– Jeg er svært glad for at sentralstyret har funnet en sterk kandidat som kan organisasjonsutvikling godt. Jeg kjenner Christine fra arbeidet hennes i Akademikerne, og kompetansen og nettverket hennes på dette området vil virkelig være en styrke for foreningen. Samtidig er hun jo en sosial og hyggelig person, så jeg gleder meg til at vi får mulighet til å bli bedre kjent med henne og sammen løfte foreningen ytterligere i tiden fremover, sier fungerende generalsekretær Christian Tengs som i løpet av høsten nå vil kunne gå tilbake til sin stilling som organisasjons- og forhandlingssjef.

Vi ønsker Christine Meling velkommen som ny generalsekretær i Veterinærforeningen fra 16. september.

Følg pressemeldinger fra Den norske veterinærforening

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Den norske veterinærforening på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Den norske veterinærforening