Fullt fokus på servicemarkedet
Stinn brakke, stort engasjement, spennende foredragsholdere og fruktbare diskusjoner var stikkordet da Bilimportørenes Landsforening inviterte medlemmene til samling på Støtvig hotell.
![Fullt hus: Konsernsjef i OBOS, Daniel Kjørberg Siraj forteller om hvordan å navigere i vanskelige tider. Foto: BIL](/data/images/public/16972069/18134076/d3192a02-cdb9-44db-bec4-18a32f8a024c-w_720.jpg)
Servicemarkedsforum består av representanter fra alle BILs medlemmer og møtes to ganger per år. Sommersamlingen er den største møteplassen, og var som i fjor lagt til praktfulle Støtvig hotell på Larkollen.
I forbindelse med ansettelse av en helt ny administrasjon i BIL har det vært ønskelig å intensivere og modernisere arbeidet med servicemarkedet.
- Servicemarkedsforumet har tidligere blitt enige om fire fokusområder for det videre arbeidet med servicemarkedet. Gjennom gode samtaler over to dager, og ikke minst en fruktbar workshop, fant man en rekke konkrete tiltak på hvert område. Dette skal det nå jobbes videre med, sier Harald Jachwitz Andersen, direktør i BIL.
- Det har vært to flotte dager på Støtvig. Medlemmene våre er utrolig engasjerte, og servicemarkedet er en særdeles viktig arena for dem alle sammen. Det er her de gode kundeopplevelsene skjer, og det er her man skaper lojalitet. Vi gleder oss til å ta fatt på arbeidet videre, sier Trond Helge Myrvang, servicemarkedssjef i BIL.
En rekke eksterne foredragsholdere var invitert. Både for å gi inspirasjon, men også for å presentere utfordringer og erfaringer fra andre bransjer der overføringsverdien er stor. Styreleder i BIL og administrerende direktør i Volvo Car Norway AS, Rita K. Broch, innledet samlingen med å snakke om viktigheten av å ha et velfungerende og kundevennlig servicemarked.
Inspirerende og nyttig fra scenen
Deltakerne fikk gjennom de to dagene blant annet også høre konsernsjef i OBOS, Daniel Kjørberg Siraj, snakke om det å navigere i vanskelige tider. Alexander Gaska fra KIWI fortalte energisk om hvordan de jobber med å rekruttere og holde på de beste folkene. Hans Jørgen Langeland og Ine Møllegaard fra advokatfirmaet CLP holdt et glimrende innlegg om ny forbrukerkjøpslov og GDPR.
I tillegg var Statens vegvesen tilstede for å oppdatere bransjen på aktuelle saker, og DSB fortalte om slukking av 2G-nettet og unødige eCall-anrop. Opplysningsrådet for veitrafikken lettet på sløret rundt hvordan man kan skaffe seg bedre innsikt i servicemarkedet, og NBF ga en oppdatering på viktige saker fra sine bransjeutvalg, samt informasjon fra det viktige mangfold- og rekrutteringsprosjektet som løper i samarbeid med BIL.
Kontakter
Andreas Bibow HandelandKommunikasjonssjef
Tel:+47 416 16 274andreas@bilimportorene.noBilder
![Fullt hus, god stemning og konstruktive dager med BIL på Støtvig. Foto: BIL](/data/images/public/16972069/18134076/3cc4bf06-7bb4-4e9e-9ba3-7df88dc7bc53-w_240.jpg)
![Direktør Harald Jachwitz Andersen forteller om ny administrasjon og nytt strategiarbeid i BIL. Foto: BIL](/data/images/public/16972069/18134076/6a9a3ce8-cbe1-4f64-aebe-429c4ce4b045-w_240.jpg)
![Styreleder i BIL og administrerende direktør i Volvo Car Norway, Rita K. Broch, innledet samlingen og fortalte om viktigheten av å ha et velfungerende servicemarked. Foto: BIL](/data/images/public/16972069/18134076/c9fbd8ee-1ab3-4a6e-8dae-86e1ac401686-w_240.jpg)
![Avtroppende leder for SU i Servicemarkedsforum, Øyvind Duvaland, ble takket av for solid innsats. Foto: BIL](/data/images/public/16972069/18134076/cc61e74c-2f36-4c52-9e63-f99b7d1b1296-w_240.jpg)
![Salgs- og markedsdirektør i Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV) ga deltakerne noe triks for å kunne skaffe seg enda bedre innsikt i servicemarkedet. Foto: BIL](/data/images/public/16972069/18134076/70b32076-240f-40ef-b176-c29e27f4886d-w_240.jpg)
![Alexander Gaska fra KIWI fortalte om hvordan kjeden jobber for å være attraktive for jobbsøkerne, og hvordan de holder på gode ansatte. Foto: BIL](/data/images/public/16972069/18134076/67bb8fda-3260-4f1f-a3ae-eee7e788f1a7-w_240.jpg)
![Fra venstre: Andreas Handeland, kommunikasjonssjef i BIL, Trond Helge Myrvang, servicemarkedssjef i BIL, og Espen Andersson, avdelingsdirektør i Statens vegvesen. Foto: BIL](/data/images/public/16972069/18134076/ada9c21d-8742-467f-8b1e-52dc6f1ab3f5-w_240.jpg)
![Konsernsjef i OBOS, Daniel Kjørberg Siraj, fortalte om hvordan de har navigert i vanskelige tider, og hvordan de har trukket til seg mange av de klokeste hodene i sin bransje. Foto: BIL](/data/images/public/16972069/18134076/6ed3896d-3fcd-4533-9f8c-ff5f61bc65ed-w_240.jpg)
Om oss
Bilimportørenes Landsforening
Økernveien 99
0579 Oslo
22 64 64 55
![](/data/images/public/16972069/18134076/47cf599a-558d-409e-b6b6-9c3bd5d6ff33-w_780.jpeg)
Følg pressemeldinger fra Bilimportørenes Landsforening
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bilimportørenes Landsforening på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Bilimportørenes Landsforening
Firmabilene truer elbilmålet20.9.2023 12:10:05 CEST | Pressemelding
Målet om et utslippsfritt nybilsalg i 2025 er truet av at hver tredje firmabilbruker fortsatt velger en ny bensin- eller dieselbil. - Gjeninnføring av skatterabatt for elektriske firmabiler, er grepet Stortinget nå må ta, sier Erik Andresen i Bilimportørenes Landsforening (BIL).
Høyre-forslag om bilavgifter må være et arbeidsuhell5.4.2018 09:45:40 CEST | Pressemelding
- Det er oppsiktsvekkende at Høyres programkomité foreslår å bryte regjeringsplattformen i spørsmålet om engangsavgift på bensin- og dieselbiler. Formuleringen må være et rent uhell, og kan ikke vedtas på Høyres landsmøte til helgen, sier Erik Andresen, administrerende direktør i Bilimportørenes landsforening (BIL).
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom