Bilimportørenes Landsforening

Fullt fokus på servicemarkedet

Del

Stinn brakke, stort engasjement, spennende foredragsholdere og fruktbare diskusjoner var stikkordet da Bilimportørenes Landsforening inviterte medlemmene til samling på Støtvig hotell.

Fullt hus: Konsernsjef i OBOS, Daniel Kjørberg Siraj forteller om hvordan å navigere i vanskelige tider. Foto: BIL
Fullt hus: Konsernsjef i OBOS, Daniel Kjørberg Siraj forteller om hvordan å navigere i vanskelige tider. Foto: BIL

Servicemarkedsforum består av representanter fra alle BILs medlemmer og møtes to ganger per år. Sommersamlingen er den største møteplassen, og var som i fjor lagt til praktfulle Støtvig hotell på Larkollen.

I forbindelse med ansettelse av en helt ny administrasjon i BIL har det vært ønskelig å intensivere og modernisere arbeidet med servicemarkedet.

- Servicemarkedsforumet har tidligere blitt enige om fire fokusområder for det videre arbeidet med servicemarkedet. Gjennom gode samtaler over to dager, og ikke minst en fruktbar workshop, fant man en rekke konkrete tiltak på hvert område. Dette skal det nå jobbes videre med, sier Harald Jachwitz Andersen, direktør i BIL.

- Det har vært to flotte dager på Støtvig. Medlemmene våre er utrolig engasjerte, og servicemarkedet er en særdeles viktig arena for dem alle sammen. Det er her de gode kundeopplevelsene skjer, og det er her man skaper lojalitet. Vi gleder oss til å ta fatt på arbeidet videre, sier Trond Helge Myrvang, servicemarkedssjef i BIL.

En rekke eksterne foredragsholdere var invitert. Både for å gi inspirasjon, men også for å presentere utfordringer og erfaringer fra andre bransjer der overføringsverdien er stor. Styreleder i BIL og administrerende direktør i Volvo Car Norway AS, Rita K. Broch, innledet samlingen med å snakke om viktigheten av å ha et velfungerende og kundevennlig servicemarked.

Inspirerende og nyttig fra scenen

Deltakerne fikk gjennom de to dagene blant annet også høre konsernsjef i OBOS, Daniel Kjørberg Siraj, snakke om det å navigere i vanskelige tider. Alexander Gaska fra KIWI fortalte energisk om hvordan de jobber med å rekruttere og holde på de beste folkene. Hans Jørgen Langeland og Ine Møllegaard fra advokatfirmaet CLP holdt et glimrende innlegg om ny forbrukerkjøpslov og GDPR.

I tillegg var Statens vegvesen tilstede for å oppdatere bransjen på aktuelle saker, og DSB fortalte om slukking av 2G-nettet og unødige eCall-anrop. Opplysningsrådet for veitrafikken lettet på sløret rundt hvordan man kan skaffe seg bedre innsikt i servicemarkedet, og NBF ga en oppdatering på viktige saker fra sine bransjeutvalg, samt informasjon fra det viktige mangfold- og rekrutteringsprosjektet som løper i samarbeid med BIL.

Kontakter

Bilder

Fullt hus, god stemning og konstruktive dager med BIL på Støtvig. Foto: BIL
Fullt hus, god stemning og konstruktive dager med BIL på Støtvig. Foto: BIL
Last ned bilde
Direktør Harald Jachwitz Andersen forteller om ny administrasjon og nytt strategiarbeid i BIL. Foto: BIL
Direktør Harald Jachwitz Andersen forteller om ny administrasjon og nytt strategiarbeid i BIL. Foto: BIL
Last ned bilde
Styreleder i BIL og administrerende direktør i Volvo Car Norway, Rita K. Broch, innledet samlingen og fortalte om viktigheten av å ha et velfungerende servicemarked. Foto: BIL
Styreleder i BIL og administrerende direktør i Volvo Car Norway, Rita K. Broch, innledet samlingen og fortalte om viktigheten av å ha et velfungerende servicemarked. Foto: BIL
Last ned bilde
Avtroppende leder for SU i Servicemarkedsforum, Øyvind Duvaland, ble takket av for solid innsats. Foto: BIL
Avtroppende leder for SU i Servicemarkedsforum, Øyvind Duvaland, ble takket av for solid innsats. Foto: BIL
Last ned bilde
Salgs- og markedsdirektør i Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV) ga deltakerne noe triks for å kunne skaffe seg enda bedre innsikt i servicemarkedet. Foto: BIL
Salgs- og markedsdirektør i Opplysningsrådet for veitrafikken (OFV) ga deltakerne noe triks for å kunne skaffe seg enda bedre innsikt i servicemarkedet. Foto: BIL
Last ned bilde
Alexander Gaska fra KIWI fortalte om hvordan kjeden jobber for å være attraktive for jobbsøkerne, og hvordan de holder på gode ansatte. Foto: BIL
Alexander Gaska fra KIWI fortalte om hvordan kjeden jobber for å være attraktive for jobbsøkerne, og hvordan de holder på gode ansatte. Foto: BIL
Last ned bilde
Fra venstre: Andreas Handeland, kommunikasjonssjef i BIL, Trond Helge Myrvang, servicemarkedssjef i BIL, og Espen Andersson, avdelingsdirektør i Statens vegvesen. Foto: BIL
Fra venstre: Andreas Handeland, kommunikasjonssjef i BIL, Trond Helge Myrvang, servicemarkedssjef i BIL, og Espen Andersson, avdelingsdirektør i Statens vegvesen. Foto: BIL
Last ned bilde
Konsernsjef i OBOS, Daniel Kjørberg Siraj, fortalte om hvordan de har navigert i vanskelige tider, og hvordan de har trukket til seg mange av de klokeste hodene i sin bransje. Foto: BIL
Konsernsjef i OBOS, Daniel Kjørberg Siraj, fortalte om hvordan de har navigert i vanskelige tider, og hvordan de har trukket til seg mange av de klokeste hodene i sin bransje. Foto: BIL
Last ned bilde

Om oss

Bilimportørenes Landsforening
Økernveien 99
0579 Oslo

22 64 64 55

http://www.bilimportorene.no

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye