Coop tester helt ny type lydannonse i mobilspill fra Bauer Media

I en tid der stadig flere nordmenn bruker mobiltelefonen til spill og underholdning, tar Bauer Media steget inn i gamingverdenen ved å lansere lydannonser i mobilspill. Dette nye annonseproduktet gir annonsører som Coop tilgang til over 700 ulike spill og en målgruppe på 1,3 millioner ukentlige spillere.

Strategisk kundesjef i Bauer Media, Roger Løvseth, og leder salg og marked i Coop Mega, Lotta Meek Foto: Bauer Media og Coop Mega

Leder Salg og Marked i Coop Mega, Lotta Meek, sier at de må tenke smart når det gjelder mediestrategier og finne kreative løsninger i kampen om kundene. Grillsesongen er en svært viktig tid for dagligvarekjedene, og det merkes på det enorme medietrykket i kampen om kundenes oppmerksomhet. Derfor ønsket de å hoppe på toget med lydannonsering i mobilspill og samtidig bygge videre på en vellykket lydstrategi.

Med et tydelig mål om å tilby merkevarer en unik plattform for å nå forbrukere, representerer Bauer Medias satsing et helt nytt skritt fremover innen digital annonsering. "Dette er et ekstremt spennende annonseprodukt," sier Roger Løvseth, Strategisk kundesjef i Bauer Media. Ved å bruke lydannonser som kun aktiveres når spillernes lyd er på, sikrer de at annonseringen er diskret og ikke forstyrrer spillopplevelsen.

Bauer Media legger stor vekt på å bevare integriteten til spilleopplevelsen. Ved å introdusere lydannonser som kun er hørbare når lyden er aktivert, er dette en annonseringsform som er brukervennlig og lite påtrengende. "Ved å inkludere annonser på denne måten, sikrer vi en mer naturlig og akseptabel form for engasjement med spillerne," forklarer Løvseth.

Satsingen på annonser i gaming er et nytt skritt i vårt mål om å være en ledende aktør innen lydmedier," sier Produkt- og Markedsdirektør Kristoffer Vangen, og han forteller at selskapet vil fortsette å utvikle lydannonser som skal være attraktive for annonsører.

Bauer Media står allerede bak radiostasjoner som Radio Norge, Topp 40, Radio Vinyl, Radio Rock og P24/7, samt rundt 70 podkaster og lydannonsering i lydbøker.

For mer informasjon, kontakt Kristoffer Vangen på telefonnummeret 93 32 33 02.

Roger Løvseth, strategisk kundesjef i Bauer Media
Lotta Meek, leder salg og marked i Coop Mega