Coop tester helt ny type lydannonse i mobilspill fra Bauer Media
I en tid der stadig flere nordmenn bruker mobiltelefonen til spill og underholdning, tar Bauer Media steget inn i gamingverdenen ved å lansere lydannonser i mobilspill. Dette nye annonseproduktet gir annonsører som Coop tilgang til over 700 ulike spill og en målgruppe på 1,3 millioner ukentlige spillere.
![Strategisk kundesjef i Bauer Media, Roger Løvseth, og leder salg og marked i Coop Mega, Lotta Meek](/data/images/public/17847032/18129625/964aca05-092c-4cb7-a1ea-5563aa1d99b0-w_720.jpg)
Leder Salg og Marked i Coop Mega, Lotta Meek, sier at de må tenke smart når det gjelder mediestrategier og finne kreative løsninger i kampen om kundene. Grillsesongen er en svært viktig tid for dagligvarekjedene, og det merkes på det enorme medietrykket i kampen om kundenes oppmerksomhet. Derfor ønsket de å hoppe på toget med lydannonsering i mobilspill og samtidig bygge videre på en vellykket lydstrategi.
Med et tydelig mål om å tilby merkevarer en unik plattform for å nå forbrukere, representerer Bauer Medias satsing et helt nytt skritt fremover innen digital annonsering. "Dette er et ekstremt spennende annonseprodukt," sier Roger Løvseth, Strategisk kundesjef i Bauer Media. Ved å bruke lydannonser som kun aktiveres når spillernes lyd er på, sikrer de at annonseringen er diskret og ikke forstyrrer spillopplevelsen.
Bauer Media legger stor vekt på å bevare integriteten til spilleopplevelsen. Ved å introdusere lydannonser som kun er hørbare når lyden er aktivert, er dette en annonseringsform som er brukervennlig og lite påtrengende. "Ved å inkludere annonser på denne måten, sikrer vi en mer naturlig og akseptabel form for engasjement med spillerne," forklarer Løvseth.
Satsingen på annonser i gaming er et nytt skritt i vårt mål om å være en ledende aktør innen lydmedier," sier Produkt- og Markedsdirektør Kristoffer Vangen, og han forteller at selskapet vil fortsette å utvikle lydannonser som skal være attraktive for annonsører.
Bauer Media står allerede bak radiostasjoner som Radio Norge, Topp 40, Radio Vinyl, Radio Rock og P24/7, samt rundt 70 podkaster og lydannonsering i lydbøker.
For mer informasjon, kontakt Kristoffer Vangen på telefonnummeret 93 32 33 02.
Kontakter
Kristoffer VangenAnsvarlig redaktør
Tel:93 23 30 21kristoffer.vangen@bauermedia.noBilder
![Roger Løvseth, strategisk kundesjef i Bauer Media](/data/images/public/17847032/18129625/dd6492a6-41d2-4773-9436-cf044f0c9593-w_240.jpg)
![Lotta Meek, leder salg og marked i Coop Mega](/data/images/public/17847032/18129625/24dfb6b0-aa97-4926-8863-400db2b97472-w_240.jpg)
![](/data/images/public/17847032/18129625/6baa32bc-9529-4428-b2f8-93e34c3c8d47-w_240.png)
![](/data/images/public/17847032/18129625/11a477be-b208-474d-a257-743e594f2539-w_240.jpg)
Om Bauer Media
Bauer Media Norge driver de riksdekkende reklamefinansierte radiokanalene Radio Norge, Radio Rock, Radio Topp 40, Radio Vinyl, Radio Norsk Pop, P24-7 MIX og Radio KISS. Vi har 1.6 millioner lyttere i uken. Selskapet har ca. 60 ansatte i Bergen og Oslo, med samarbeidspartnere over hele verden.
Følg pressemeldinger fra Bauer Media AS
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bauer Media AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Bauer Media AS
Bauer Media lanserer egen Eurosong Radio10.5.2024 18:00:00 CEST | Pressemelding
Det er Eurovision-feber i Norge og resten av Europa. Derfor lanserer vi nå en egen radiostasjon med bare musikk fra Eurovisionen, krydret med intervjuer med vinnere og deltakere i konkurransen, sier ansvarlig redaktør Kristoffer Vangen i Bauer Media. "Vi har laget en slik pop-up stasjon en gang tidligere, noe som viste seg å være populært i flere europeiske land."
Romkapsel er verdens nordligste podkast18.1.2024 16:42:46 CET | Pressemelding
Mellom 15. og 19. januar flytter Norges største romfartspodkast studio til Kartverkets anlegg i Ny-Ålesund på Svalbard.
Med Christian Borch på maktens bakrom16.1.2024 13:59:33 CET | Pressemelding
"Ikke alt er like vakkert", sier den erfarne journalisten Christian Borch i sin nye podkastserie. Her ønsker han å gi lytterne innblikk i de mindre kjente sidene av internasjonal politikk. Med sin nærhet til kilder og rike erfaring har Borch et unikt grunnlag for sitt podkastprosjekt. Nemlig å vise fram de skjulte mekanismene og elitens egoisme som sterke drivere når store politiske beslutninger tas.
Nye utfordringer for Fredrik Græsvik3.1.2024 17:00:00 CET | Pressemelding
Etter år med rapportering fra konfliktområder verden over går nå Fredrik Græsvik over til en arena fri for fysiske farer. Han lanserer en rykende fersk podkast som er døpt «Fredrik Græsvik, uredigert». Med den ønsker han å bringe historier fra mennesker som har opplevd livsendrende hendelser både i Norge og internasjonalt, eller som kan gjøre oss klokere.
Bauer Media med ny logo og visuell profil30.11.2023 15:00:00 CET | Pressemelding
Bauer Media lanserer i dag sin nye logo og profil som en del av den omfattende utviklingen selskapet er i. Den nye visuelle identiteten vil bidra til å skape en mer distinkt merkevare og reflektere selskapets overgang fra et tradisjonelt mediehus til et ledende mediehus innen lyd.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom