Coop tester helt ny type lydannonse i mobilspill fra Bauer Media
I en tid der stadig flere nordmenn bruker mobiltelefonen til spill og underholdning, tar Bauer Media steget inn i gamingverdenen ved å lansere lydannonser i mobilspill. Dette nye annonseproduktet gir annonsører som Coop tilgang til over 700 ulike spill og en målgruppe på 1,3 millioner ukentlige spillere.

Leder Salg og Marked i Coop Mega, Lotta Meek, sier at de må tenke smart når det gjelder mediestrategier og finne kreative løsninger i kampen om kundene. Grillsesongen er en svært viktig tid for dagligvarekjedene, og det merkes på det enorme medietrykket i kampen om kundenes oppmerksomhet. Derfor ønsket de å hoppe på toget med lydannonsering i mobilspill og samtidig bygge videre på en vellykket lydstrategi.
Med et tydelig mål om å tilby merkevarer en unik plattform for å nå forbrukere, representerer Bauer Medias satsing et helt nytt skritt fremover innen digital annonsering. "Dette er et ekstremt spennende annonseprodukt," sier Roger Løvseth, Strategisk kundesjef i Bauer Media. Ved å bruke lydannonser som kun aktiveres når spillernes lyd er på, sikrer de at annonseringen er diskret og ikke forstyrrer spillopplevelsen.
Bauer Media legger stor vekt på å bevare integriteten til spilleopplevelsen. Ved å introdusere lydannonser som kun er hørbare når lyden er aktivert, er dette en annonseringsform som er brukervennlig og lite påtrengende. "Ved å inkludere annonser på denne måten, sikrer vi en mer naturlig og akseptabel form for engasjement med spillerne," forklarer Løvseth.
Satsingen på annonser i gaming er et nytt skritt i vårt mål om å være en ledende aktør innen lydmedier," sier Produkt- og Markedsdirektør Kristoffer Vangen, og han forteller at selskapet vil fortsette å utvikle lydannonser som skal være attraktive for annonsører.
Bauer Media står allerede bak radiostasjoner som Radio Norge, Topp 40, Radio Vinyl, Radio Rock og P24/7, samt rundt 70 podkaster og lydannonsering i lydbøker.
For mer informasjon, kontakt Kristoffer Vangen på telefonnummeret 93 32 33 02.
Kontakter
Kristoffer VangenAnsvarlig redaktør
Tel:93 23 30 21kristoffer.vangen@bauermedia.noBilder




Om Bauer Media
Bauer Media Norge driver de riksdekkende reklamefinansierte radiokanalene Radio Norge, Radio Rock, Radio Topp 40, Radio Vinyl, Radio Norsk Pop, P24-7 MIX og Radio KISS. Vi har 1.6 millioner lyttere i uken. Selskapet har ca. 60 ansatte i Bergen og Oslo, med samarbeidspartnere over hele verden.
Følg pressemeldinger fra Bauer Media AS
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bauer Media AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Bauer Media AS
Akkreditering til VG-lista Topp 40 Rådhusplassen 14. juni6.6.2025 11:03:00 CEST | Presseinvitasjon
Lørdag 14. juni samles noen av landets mest populære artister og internasjonale stjerner på scenen foran et hav av fans på Rådhusplassen. Dette er Skandinavias største gratiskonsert, og arrangementet forventes å trekke over 50 000 unge publikummere. Kvelden ledes av Julie Bergan, Steffen Pettersen og Trygve Bennetsen.
Overlykkelig Inga Mollis (23) vant Feat You!4.6.2025 16:59:00 CEST | Pressemelding
– Dette er helt sjukt, mamma kommer til å dø! Gledestårene var mange da Inga Mollis onsdag vant musikkonkurransen Feat You. Nå venter samarbeid med et stort plateselskap – og en opptreden foran over 50.000 på VG-Lista Topp 40 på Rådhusplassen i Oslo.
PRESSEINITASJON: Bli med onsdag 4. juni når vinneren av Feat You kåres27.5.2025 12:10:58 CEST | Presseinvitasjon
Tre unike finalister – Inga Mollis, desVerre og Dinho – kjemper om den ultimate premien: Å opptre foran over 50 000 unge musikkfans på VG-Lista Topp 40 på Rådhusplassen lørdag 14. juni. Vi inviterer til lunsj og intimkonsert, hvor årets finalister spiller låtene sine live – før det avsløres hvem som stikker av med seieren. Showet styres av VG-Lista Topp 40-programlederne Julie Bergan, Trygve Bennetsen og Steffen Pettersen!
Norge er nordiske mestre i podkastlytting8.5.2025 16:00:00 CEST | Pressemelding
Halvparten av befolkningen har lyttet til podkast det siste året, og én av tre i alderen 20–49 år lytter daglig. Det gjør Norge til det landet med høyest podkastbruk i Norden. Podkast er nå det eneste lydmediet som vokser i Norge, og dekningen har aldri vært høyere.
Radio Metro og audioXi med strategisk samarbeid11.4.2025 12:43:58 CEST | Pressemelding
Radio Metro blir nå en del av audioXi, Norges største digitale markedsplass for lydannonsering. Samarbeidet gir Radio Metro teknologisk og kommersiell drahjelp i et stadig mer digitalt mediemarked – og gir annonsører økt tilgang til både lokal og nasjonal rekkevidde via én samlet plattform.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom