Coop tester helt ny type lydannonse i mobilspill fra Bauer Media
I en tid der stadig flere nordmenn bruker mobiltelefonen til spill og underholdning, tar Bauer Media steget inn i gamingverdenen ved å lansere lydannonser i mobilspill. Dette nye annonseproduktet gir annonsører som Coop tilgang til over 700 ulike spill og en målgruppe på 1,3 millioner ukentlige spillere.

Leder Salg og Marked i Coop Mega, Lotta Meek, sier at de må tenke smart når det gjelder mediestrategier og finne kreative løsninger i kampen om kundene. Grillsesongen er en svært viktig tid for dagligvarekjedene, og det merkes på det enorme medietrykket i kampen om kundenes oppmerksomhet. Derfor ønsket de å hoppe på toget med lydannonsering i mobilspill og samtidig bygge videre på en vellykket lydstrategi.
Med et tydelig mål om å tilby merkevarer en unik plattform for å nå forbrukere, representerer Bauer Medias satsing et helt nytt skritt fremover innen digital annonsering. "Dette er et ekstremt spennende annonseprodukt," sier Roger Løvseth, Strategisk kundesjef i Bauer Media. Ved å bruke lydannonser som kun aktiveres når spillernes lyd er på, sikrer de at annonseringen er diskret og ikke forstyrrer spillopplevelsen.
Bauer Media legger stor vekt på å bevare integriteten til spilleopplevelsen. Ved å introdusere lydannonser som kun er hørbare når lyden er aktivert, er dette en annonseringsform som er brukervennlig og lite påtrengende. "Ved å inkludere annonser på denne måten, sikrer vi en mer naturlig og akseptabel form for engasjement med spillerne," forklarer Løvseth.
Satsingen på annonser i gaming er et nytt skritt i vårt mål om å være en ledende aktør innen lydmedier," sier Produkt- og Markedsdirektør Kristoffer Vangen, og han forteller at selskapet vil fortsette å utvikle lydannonser som skal være attraktive for annonsører.
Bauer Media står allerede bak radiostasjoner som Radio Norge, Topp 40, Radio Vinyl, Radio Rock og P24/7, samt rundt 70 podkaster og lydannonsering i lydbøker.
For mer informasjon, kontakt Kristoffer Vangen på telefonnummeret 93 32 33 02.
Kontakter
Kristoffer VangenAnsvarlig redaktør
Tel:93 23 30 21kristoffer.vangen@bauermedia.noBilder




Om Bauer Media
Bauer Media Norge driver de riksdekkende reklamefinansierte radiokanalene Radio Norge, Radio Rock, Radio Topp 40, Radio Vinyl, Radio Norsk Pop, P24-7 MIX og Radio KISS. Vi har 1.6 millioner lyttere i uken. Selskapet har ca. 60 ansatte i Bergen og Oslo, med samarbeidspartnere over hele verden.
Følg pressemeldinger fra Bauer Media AS
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bauer Media AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Bauer Media AS
Radio Metro og audioXi med strategisk samarbeid11.4.2025 12:43:58 CEST | Pressemelding
Radio Metro blir nå en del av audioXi, Norges største digitale markedsplass for lydannonsering. Samarbeidet gir Radio Metro teknologisk og kommersiell drahjelp i et stadig mer digitalt mediemarked – og gir annonsører økt tilgang til både lokal og nasjonal rekkevidde via én samlet plattform.
Disse skal lede VG-Lista Topp 4011.4.2025 11:39:10 CEST | Pressemelding
Popdronningen Julie Bergan fra Radio Topp 40 får med seg den nye TikTok-favoritten Trygve Bennetsen og Steffen Pettersen fra VG Rampelys som programledere. Sammen skal trioen sørge for energi, humor og ekte musikkglede foran titusenvis av ungdommer i Oslo i sommer.
BAUER MEDIA COMPLETES ACQUISITION OF CLEAR CHANNEL EUROPE-NORTH1.4.2025 08:03:00 CEST | Pressemelding
Hamburg, April 1, 2025 – Today, Bauer Media Group announces the completion of its acquisition of Clear Channel Europe-North (“Clear Channel Europe”), a significant player in the Out of Home (“OOH”) media sector. This follows the receipt of all approvals required and satisfaction of all regulatory conditions.
Ny norsk countrykanal på lufta24.3.2025 12:58:00 CET | Pressemelding
Hot Country er en ny radiokanal som bare spiller countrymusikk – fra dagens store artister til de store klassiske stjernene.– Country har aldri vært mer populært, og nå får sjangeren sin egen kanal som kan høres over hele landet, sier musikksjef Sverre Vedal.
Gita Simonsen med comeback7.2.2025 11:17:22 CET | Pressemelding
Gita Simonsen (33) vender tilbake til radiobransjen og blir programleder på NRJ. Etter flere år borte fra radio gleder hun seg til å være en del av kanalens nye satsing. – Radio var min første kjærlighet i karrieren, så dette føles utrolig gøy, sier Simonsen, som går på lufta allerede mandag.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom