Styrker velferdstilbudet over hele landet

Fra i dag, 3. juni 2024, har Humana omsorg og assistanse og Team Olivia samme eier. Samlet blir det nye selskapet et av landets største leverandører av offentlig lovpålagte velferdstjenester.

Konkurransetilsynet har godkjent at Humana omsorg og assistanse kjøper Team Olivia i Norge. Selskapene fortsetter inntil videre som selvstendige selskap, men med felles organisering.

–Denne sammenslåingen gjør oss enda bedre rustet til å tilby gode velferdstjenester der folk faktisk bor, sier administrerende direktør Mona Lien. Når det offentlige har kapasitetsutfordringer eller mangler et spesielt tjenestetilbud, er vår misjon å bidra der det trengs.

– Team Olivia Norge har siden 2014 bygd en fremgangsrik virksomhet. Fokuset har vært å gi et tilbud av så høy kvalitet at kunder og brukere kan utvikle seg og leve et meningsfullt og verdig liv. Når Humana omsorg og assistanse nå kjøper Team Olivia Norge vil vi sammen kunne videreutvikle våre tjenestetilbud som gir store muligheter for framtiden, sier Morten Nybakk, administrerende direktør for Team Olivia Norge.

Omfattende tjenestetilbud

Den nye konstellasjonen vil levere tjenester innenfor barnevern, helse og omsorg, fosterhjem, hjelpetiltak, brukerstyrt personlig assistanse (BPA) og praktisk bistand.

– Vi styrker oss på alle disse områdene ettersom Team Olivia har tilsvarende tjenestetilbud som oss, forklarer Mona Lien. Begge selskapene har lang fartstid og har således vist over tid at vi leverer velferdstjenester med den kvaliteten det offentlige etterspør, sier hun.

– Vi har også lang erfaring med BPA til innbyggere over hele landet, og nå kan vi bistå enda flere personer i enda flere kommuner med assistanse. Dette er en tjeneste som finansieres av kommunene, men den enkelte kunde velger selv den leverandøren vedkommende foretrekker, sier Lien.

Over hele landet

De to selskapene samlet kommer til å bestå av 3500 årsverk som vil levere tjenester til rundt 1000 innbyggere fra Finnmark i nord til Agder i sør.

De to norske selskapene er begge en del av hvert sitt svenske konsern. Men det er kun de norske virksomhetene som nå får felles eier, med hovedbase på Lysaker i Bærum, og med mindre kontorer rundt i hele landet.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

For mer informasjon, vennligst kontakt:

Mona Vangsnes Lien, Administrerende direktør, Humana omsorg og assistanse
mona.lien@humananorge.no +47 481 29 795

For finansiell informasjon, vennligst kontakt:

Ewelina Pettersson, Investor relations manager, Holding, Humana AB
ewelina.pettersson@humana.se +46 73 074 79 12

humananorge.no

Humana omsorg og assistanse er et av Norges ledende omsorgsforetak. Vi finnes for å leve opp til vår visjon om at alle mennesker har rett til et godt liv. Våre virkeområder er barnevern, brukerstyrt personlig assistanse (BPA), spesialisert fosterhjem, helse og omsorg og psykisk helse. Vår ambisjon er å være det selvsagte valget for våre kunder og brukere, som har fokus på kvalitet og som ønsker rett tiltak til rett tid. Vi er fleksible og leverer kvalitet i alle ledd.