Kvaliseringen til Europamesterskapet i padel spilles i Oslo 7.-9. juni

EM-kvalifiseringen spilles hos Nordic Padel i Oslo førstkommende helg. Og de norske landslagene har gode muligheter for å kvalifisere seg til sluttspillet i Italia.

EM-kvalifiseringen i padel spilles hos Nordic Padel, 7,-9. juni.

Padel har hatt en eksplosiv utvikling Norge. Det etableres rene padelklubber, foruten at tradisjonelle tennisklubber bygger padelbaner på anleggene. Pr i dag er det 50 klubber som tilbyr padel.

Det er derfor en stor glede at det internasjonale padelforbundet (FIP; International Padel Federation -https://www.padelfip.com) har valgt Norges Tennis- og Padelforbund (NTPF) som arrangør for kvalifiseringen til årets Europamesterskap.

Kvalifiseringen er et stort arrangement. Det spilles på Nordic Padels 2 anlegg (; adresser under) førstkommende helg; 7.-9. juni. Ikke mindre enn 33 landslag deltar; 21 for herrer og 12 for damer.

Padelansvarlig i NTPF er Alen Putes. Han sier dette:

- NTPF er stolte over å få være vertskap for et så stort internasjonalt arrangement. Og forhåpentligvis kan det bidra til bedre dekning av padel i media og ytterligere padelvekst.

Om forventningene til den norske innsatsen fortsetter han:

- Vi har store forventninger til både dame- og herrelandslaget. Med hjemmebanefordel og med støtte fra publikum er sjansene gode for at vi får se de norske landslagene i sluttspillet i Cagliari, Italia, 22.-28.juni.

Les mer her: https://www.padelfip.com/2024/05/fip-european-padel-championships-qualifiers-in-oslo-from-7th-to-9th-june-with-33-national-teams/

Kontaktperson:
Padelansvarlig NTPF: Alen Putes
Email: alen.putes@tennis.no

Adresse Nordic Padel:
1) Avdeling Økern - Østre Aker vei 60, 0581 Oslo.
2) Avdeling Rødtvedt - Pottemakerveien 10-14, 0954 Oslo.

Forbundet er en sammenslutning av de lag eller grupper av lag innenfor Norges Idrettsforbund og olympiske og paralympiske komitè (NIF) som driver med tennis og padel.

Norges Tennis- og Padelforbund (NTPF) har inngått samarbeidsavtale med Dugano.30.4.2024 11:55:13 CEST | Pressemelding

Dugano tilbyr en heldigital løsning for enklere dugnadsarbeid for alle våre tennis- og padelklubber. Hver klubb kan her opprette sine egne nettbutikker for enkelt salg av varer til inntekt for laget. Dette geniale verktøyet vil frigjøre arbeidstimer både for dugnadsansvarlig/klubbledelse og foreldre, og samtidig styrke klubbens økonomi. Dugano vil med dette bidra til å gi like muligheter for alle barn og unge.