Reitan Convenience

Narvesen lanserer gjenbrukskopp med kafferabatt

Del

Narvesen lanserer gjenbrukskopp med fargerike illustrasjoner av Anette Moi. I tillegg gir kioskkjeden 5 kr avslag til alle kunder som tar med egen kopp når de kjøper kaffe eller varm drikke på Narvesen.

Narvesen lanserer gjenbrukskopp med illustrasjoner av Anette Moi.
Narvesen lanserer gjenbrukskopp med illustrasjoner av Anette Moi. Foto: Sara Nyquist / Reitan Convenience Norway

- Narvesen har over årene bygget opp en sterk posisjon innen kaffe på farten og solgte i fjor nærmere 5 millioner kaffekopper. Lanseringen er en gladnyhet for våre lojale kaffekunder, men også de som er ute etter en fin og fargerik termokopp som holder godt på varmen, sier Madelaine Meyn, Brand Manager for Narvesen i Reitan Convenience Norway.

Den nye termokoppen er laget av 95% gjenvunnet plast og er helt resirkulerbar.

Videre forteller Meyn at Narvesen gir 5 kr i rabatt til alle kunder som tar med egen kopp når de kjøper kaffe eller varm drikke på farten.

Reduksjon av engangsemballasje på agendaen

Norge ligger på verdenstoppen i kaffedrikking og har et gjennomsnittlig kaffekonsum på 5,1 kopper daglig, ifølge tall fra Kaffeundersøkelsen 2023. Engangskopper utgjør en vesentlig andel av dette forbruket.

I 2023 solgte Narvesen 4.727.152 kopper kaffe og varm drikke.

- Narvesen står for en stor del av det norske folk sitt konsum av kaffe på farten, og det er viktig for oss å finne mer bærekraftige løsninger for kundene våre. Med termokoppen ønsker vi å bidra til at litt færre engangskopper brukes – et lite steg på veien mot en mer bærekraftig kaffeopplevelse, sier Synnøve Tveit, bærekraftsansvarlig i Reitan Convenience Norway.

Reitan Convenience Norway jobber for reduksjon av engangsemballasje på flere områder, og var i begynnelsen av april blant de første private aktørene som signerte Klima- og miljødepartementet sitt nye plastpartnerskap for næringslivet.

100% sertifisert kaffe

Kaffen kundene kjøper på Narvesen produseres av Kjeldsberg Kaffebrenneri, basert på Arabica-bønner fra Sør- og Mellom-Amerika.

- Kjelsberg lager kaffe med respekt for morgendagen, mennesker og naturen. All Kjeldsberg-kaffe er derfor sertifisert med Rainforest Alliance eller Fairtrade, sier Rikke Waal, markedssjef i Kjeldsberg Kaffebrenneri.

I dette inngår det at kaffen er rettferdig produsert, at arbeiderne får den betalingen de skal ha, og at kaffeproduksjonen har minimal påvirkning på miljøet.

- Disse faktorene bidrar til å skape en tryggere hverdag for kaffebøndene og ikke minst en sikkerhet for kundene.

Illustrasjoner av Anette Moi

Tidligere i år lanserte Narvesen ny emballasje med illustrasjoner av kunstneren Anette Moi som er best kjent for sine fargerike og lekne verk av blant annet kongefamilien, men også kunst som tar tak i sosiale forhold og tidsaktuelle hendelser.

Den nye gjenbrukskoppen er en utvidelse av samme kolleksjon og lanseres i utvalgte Narvesen butikker fredag 31. mai.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Narvesen lanserer gjenbrukskopp med illustrasjoner av Anette Moi
Narvesen lanserer gjenbrukskopp med illustrasjoner av Anette Moi
Foto: Sara Nyquist / Reitan Convenience Norway
Last ned bilde
Narvesen gir 5 kr i avslag til kunder som bruker egen kopp når de kjøper kaffe eller varm drikke.
Narvesen gir 5 kr i avslag til kunder som bruker egen kopp når de kjøper kaffe eller varm drikke.
Last ned bilde
Signering av Klima- og miljødepartementet sitt nye plastpartnerskap for næringslivet, 2. april 2024.
Signering av Klima- og miljødepartementet sitt nye plastpartnerskap for næringslivet, 2. april 2024.
Foto: Reitan Retail
Last ned bilde

Om Reitan Convenience

Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail og en sterk aktør i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum.

Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland og Caffeine. Våre butikker drives lokalt av selvstendige Kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.

Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre. Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape de beste handleopplevelsene. Vi skal være nære og deltagende i kundenes liv og synlige i lokalsamfunnet.

Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye