Narvesen lanserer gjenbrukskopp med kafferabatt
Narvesen lanserer gjenbrukskopp med fargerike illustrasjoner av Anette Moi. I tillegg gir kioskkjeden 5 kr avslag til alle kunder som tar med egen kopp når de kjøper kaffe eller varm drikke på Narvesen.
![Narvesen lanserer gjenbrukskopp med illustrasjoner av Anette Moi.](/data/images/public/17848053/18118578/000e3e5d-0c63-4bb1-9f22-816c710a1c1b-w_720.jpeg)
- Narvesen har over årene bygget opp en sterk posisjon innen kaffe på farten og solgte i fjor nærmere 5 millioner kaffekopper. Lanseringen er en gladnyhet for våre lojale kaffekunder, men også de som er ute etter en fin og fargerik termokopp som holder godt på varmen, sier Madelaine Meyn, Brand Manager for Narvesen i Reitan Convenience Norway.
Den nye termokoppen er laget av 95% gjenvunnet plast og er helt resirkulerbar.
Videre forteller Meyn at Narvesen gir 5 kr i rabatt til alle kunder som tar med egen kopp når de kjøper kaffe eller varm drikke på farten.
Reduksjon av engangsemballasje på agendaen
Norge ligger på verdenstoppen i kaffedrikking og har et gjennomsnittlig kaffekonsum på 5,1 kopper daglig, ifølge tall fra Kaffeundersøkelsen 2023. Engangskopper utgjør en vesentlig andel av dette forbruket.
I 2023 solgte Narvesen 4.727.152 kopper kaffe og varm drikke.
- Narvesen står for en stor del av det norske folk sitt konsum av kaffe på farten, og det er viktig for oss å finne mer bærekraftige løsninger for kundene våre. Med termokoppen ønsker vi å bidra til at litt færre engangskopper brukes – et lite steg på veien mot en mer bærekraftig kaffeopplevelse, sier Synnøve Tveit, bærekraftsansvarlig i Reitan Convenience Norway.
Reitan Convenience Norway jobber for reduksjon av engangsemballasje på flere områder, og var i begynnelsen av april blant de første private aktørene som signerte Klima- og miljødepartementet sitt nye plastpartnerskap for næringslivet.
100% sertifisert kaffe
Kaffen kundene kjøper på Narvesen produseres av Kjeldsberg Kaffebrenneri, basert på Arabica-bønner fra Sør- og Mellom-Amerika.
- Kjelsberg lager kaffe med respekt for morgendagen, mennesker og naturen. All Kjeldsberg-kaffe er derfor sertifisert med Rainforest Alliance eller Fairtrade, sier Rikke Waal, markedssjef i Kjeldsberg Kaffebrenneri.
I dette inngår det at kaffen er rettferdig produsert, at arbeiderne får den betalingen de skal ha, og at kaffeproduksjonen har minimal påvirkning på miljøet.
- Disse faktorene bidrar til å skape en tryggere hverdag for kaffebøndene og ikke minst en sikkerhet for kundene.
Illustrasjoner av Anette Moi
Tidligere i år lanserte Narvesen ny emballasje med illustrasjoner av kunstneren Anette Moi som er best kjent for sine fargerike og lekne verk av blant annet kongefamilien, men også kunst som tar tak i sosiale forhold og tidsaktuelle hendelser.
Den nye gjenbrukskoppen er en utvidelse av samme kolleksjon og lanseres i utvalgte Narvesen butikker fredag 31. mai.
Nøkkelord
Kontakter
Sara Ulla NyquistPressekontakt/Content ManagerReitan Convenience Norway
Tel:90297488sara.nyquist@reitanconvenience.noBilder
![Narvesen lanserer gjenbrukskopp med illustrasjoner av Anette Moi](/data/images/public/17848053/18118578/3163a5a4-2625-400a-88ad-872d8a6b8362-w_240.jpeg)
![Narvesen gir 5 kr i avslag til kunder som bruker egen kopp når de kjøper kaffe eller varm drikke.](/data/images/public/17848053/18118578/b62b3911-0b00-4d17-8c5f-92bdec70833e-w_240.png)
![Signering av Klima- og miljødepartementet sitt nye plastpartnerskap for næringslivet, 2. april 2024.](/data/images/public/17848053/18118578/cfb382d1-162f-4bdf-a195-c03fda700f2f-w_240.jpeg)
Om Reitan Convenience
Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail og en sterk aktør i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum.
Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland og Caffeine. Våre butikker drives lokalt av selvstendige Kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.
Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre. Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape de beste handleopplevelsene. Vi skal være nære og deltagende i kundenes liv og synlige i lokalsamfunnet.
![](/data/images/public/17848053/18118578/f73f791e-c2fc-44ea-ad96-046667bf4ef7-w_780.png)
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Narvesen åpner testlab for gode valg på farten4.6.2024 18:57:42 CEST | Pressemelding
Tirsdag 4. juni åpnet Narvesen offisielt dørene til sin nye testlab på Jernbanetorget i Oslo. Den nyoppussede konseptbutikken er en pilot for bærekraftig utvikling av kjeden og tiltak som skal gjøre det enklere for kunden å ta gode valg på farten.
Narvesen markerer Pressefrihetens dag ved å hedre de som har ofret livet for pressefriheten29.4.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
De siste ti årene har over 800 journalister mistet livet for sitt arbeid. Fredag 3. mai markerer Narvesen den internasjonale dagen for pressefrihet, sammen med Nobels Fredssenter og Reporters Without Borders Sweden, ved å fortelle historier til journalister som har ofret livet for pressefriheten.
Årets kjøpmann i Narvesen og 7-Eleven15.2.2024 09:37:35 CET | Pressemelding
Øyvind Thorsell og Eva Thorslund Aadland er kåret til årets kjøpmann i Narvesen og 7-Eleven.
Reitan Convenience Norway åpner nytt serveringskonsept på Stortorvet i Oslo: - Ønsker å skape en ny standard for kaffe- og matentusiaster i storbyen31.1.2024 06:00:00 CET | Pressemelding
I morgen, torsdag 1. februar, åpner dørene til Northland Stortorvet – en ny kaffe- og matbar i hjertet av Oslo. Northland har frem til nå vært en baguette-spesialist lokalisert på norske flyplasser, men når konseptet åpner i storbyen skal kundene bli møtt av dyktige baristaer og et bredt utvalg matretter av høy kvalitet.
Narvesen inngår samarbeid med vegetarentusiast Hanne-Lene Dahlgren: - Vil tilby kundene grønnere og mer bærekraftige alternativer23.1.2024 06:00:00 CET | Pressemelding
Narvesen inngår samarbeid med gründer og kokebokforfatter Hanne-Lene Dahlgren, også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Sammen skal partene utvikle grønnere og mer bærekraftige produkter som skal gjøre det lettere for kunden å ta gode valg på farten.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom