Narvesen lanserer gjenbrukskopp med kafferabatt
Narvesen lanserer gjenbrukskopp med fargerike illustrasjoner av Anette Moi. I tillegg gir kioskkjeden 5 kr avslag til alle kunder som tar med egen kopp når de kjøper kaffe eller varm drikke på Narvesen.
- Narvesen har over årene bygget opp en sterk posisjon innen kaffe på farten og solgte i fjor nærmere 5 millioner kaffekopper. Lanseringen er en gladnyhet for våre lojale kaffekunder, men også de som er ute etter en fin og fargerik termokopp som holder godt på varmen, sier Madelaine Meyn, Brand Manager for Narvesen i Reitan Convenience Norway.
Den nye termokoppen er laget av 95% gjenvunnet plast og er helt resirkulerbar.
Videre forteller Meyn at Narvesen gir 5 kr i rabatt til alle kunder som tar med egen kopp når de kjøper kaffe eller varm drikke på farten.
Reduksjon av engangsemballasje på agendaen
Norge ligger på verdenstoppen i kaffedrikking og har et gjennomsnittlig kaffekonsum på 5,1 kopper daglig, ifølge tall fra Kaffeundersøkelsen 2023. Engangskopper utgjør en vesentlig andel av dette forbruket.
I 2023 solgte Narvesen 4.727.152 kopper kaffe og varm drikke.
- Narvesen står for en stor del av det norske folk sitt konsum av kaffe på farten, og det er viktig for oss å finne mer bærekraftige løsninger for kundene våre. Med termokoppen ønsker vi å bidra til at litt færre engangskopper brukes – et lite steg på veien mot en mer bærekraftig kaffeopplevelse, sier Synnøve Tveit, bærekraftsansvarlig i Reitan Convenience Norway.
Reitan Convenience Norway jobber for reduksjon av engangsemballasje på flere områder, og var i begynnelsen av april blant de første private aktørene som signerte Klima- og miljødepartementet sitt nye plastpartnerskap for næringslivet.
100% sertifisert kaffe
Kaffen kundene kjøper på Narvesen produseres av Kjeldsberg Kaffebrenneri, basert på Arabica-bønner fra Sør- og Mellom-Amerika.
- Kjelsberg lager kaffe med respekt for morgendagen, mennesker og naturen. All Kjeldsberg-kaffe er derfor sertifisert med Rainforest Alliance eller Fairtrade, sier Rikke Waal, markedssjef i Kjeldsberg Kaffebrenneri.
I dette inngår det at kaffen er rettferdig produsert, at arbeiderne får den betalingen de skal ha, og at kaffeproduksjonen har minimal påvirkning på miljøet.
- Disse faktorene bidrar til å skape en tryggere hverdag for kaffebøndene og ikke minst en sikkerhet for kundene.
Illustrasjoner av Anette Moi
Tidligere i år lanserte Narvesen ny emballasje med illustrasjoner av kunstneren Anette Moi som er best kjent for sine fargerike og lekne verk av blant annet kongefamilien, men også kunst som tar tak i sosiale forhold og tidsaktuelle hendelser.
Den nye gjenbrukskoppen er en utvidelse av samme kolleksjon og lanseres i utvalgte Narvesen butikker fredag 31. mai.
Nøkkelord
Kontakter
Sara Ulla NyquistPressekontakt/Content ManagerReitan Convenience Norway
Tel:90297488sara.nyquist@reitanconvenience.noBilder
Om Reitan Convenience
Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail og en sterk aktør i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum.
Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland og Caffeine. Våre butikker drives lokalt av selvstendige Kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.
Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre. Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape de beste handleopplevelsene. Vi skal være nære og deltagende i kundenes liv og synlige i lokalsamfunnet.
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Reitan Convenience Norway øker kommersiell satsning med ny kommersiell direktør og salgsdirektør10.10.2024 10:00:00 CEST | Pressemelding
Salman Sakizi, tidligere salgsdirektør, inntrer rollen som kommersiell direktør i Reitan Convenience Norway (RCN) sin nye kommersielle avdeling. Dermed blir Bente Pedersen, tidligere regionsjef, ny salgsdirektør i RCN.
Narvesen gjentar kaffetradisjon og donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen: - Årets viktigste kampanje1.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
De tre første ukene i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp og varm drikke til årets TV-aksjon. Narvesen tilbyr også gratis kaffe til alle bøssebærere på den store aksjonsdagen søndag 20. oktober. Kaffekampanjen har blitt en årelang tradisjon for kioskkjeden, som samarbeider med TV-aksjonen for syvende år på rad.
7-Eleven inngår samarbeid med Kreftforeningen: - Donerer 5 kr per solgte Pink Burger til Rosa sløyfe-aksjonen27.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
7-Eleven inngår nytt samarbeid med Kreftforeningen, hvorav kjedens første kampanje i årshjulet går til støtte for Rosa sløyfe-aksjonen. I hele oktober tilbyr 7-Eleven fisk- og kyllingburgere med rosa burgerbrød i deres butikker i by og langs vei. 5 kr per solgte rosa burger doneres til Rosa sløyfe og deres forskningsarbeid på brystkreft.
Narvesen lanserer plantebaserte nyheter med Hanne-Lene Dahlgren: - Vil gjøre det enklere for kunden å ta gode valg i tråd med norske kostråd21.8.2024 08:47:20 CEST | Pressemelding
I begynnelsen av året kunne Narvesen dele nyheten om kjedens nye samarbeid med kokebokforfatter og samfunnsdebattant, Hanne-Lene Dahlgren – også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Denne uken lanseres de nye plantebaserte produktene eksklusivt i Narvesen sine butikker.
Narvesen åpner testlab for gode valg på farten4.6.2024 18:57:42 CEST | Pressemelding
Tirsdag 4. juni åpnet Narvesen offisielt dørene til sin nye testlab på Jernbanetorget i Oslo. Den nyoppussede konseptbutikken er en pilot for bærekraftig utvikling av kjeden og tiltak som skal gjøre det enklere for kunden å ta gode valg på farten.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom