XXL girer opp kundeklubben
I september 2020 lanserte XXL kundeklubben Reward. Nå relanseres kundeklubben i helt ny drakt med poeng, bonussjekker og eksklusive personlige tilbud. – Vårt oppdrag handler om å demokratisere sport og friluftsliv. Alle skal ha mulighet til å holde seg i aktivitet, uavhengig av økonomiske forutsetninger. Den nye kundeklubben vår er et viktig bidrag til dette, sier Freddy Sobin, CEO i XXL.
Selskapet har store ambisjoner for den nye kundeklubben, som innen utgangen av året vil ha 4 millioner medlemmer – om alt går etter planen. Det er også innebygget en fleksibilitet i programmet, som gjør det enklere for selskapet å videreutvikle og legge til tjenester og løsninger.
– Dette er en stor dag for oss, men kanskje først og fremst for kundene våre. Vi vet at de har etterspurt dette, og i dag er jeg bare ekstremt stolt av alle mine kolleger som har lagt ned hundrevis av timer for å få den nye kundeklubben på plass. Vi kan også love at vi vil jobbe jevnt og trutt med å vurdere innrettingen av programmet og at vi også vil bygge det ut fortløpende fremover. Her er det bare å henge seg på, så vil man som kunde raskt se hvorfor dette lønner seg, sier Kari Bolseth, Head of CRM & Loyalty i XXL.
En av flere strategiske leveranser
I sommer lanserte XXL en helt ny strategi kalt «Reset & Rethink». Den handlet om å ta tilbake styrkene som har gitt selskapet den posisjonen de har i dag og samtidig tenke helt nytt rundt strategisk innretting, kunde og markedsgrunnlag.
– Den oppgraderte kundeklubben er en av flere leveranser fra den nye strategien vår. Det er krevende økonomiske tider for kundene våre, som sliter med å få hjulene til å gå rundt. Lanseringen kommer godt med for dem, i og med de nå får enda mer verdi for pengene. Ikke bare lave priser, men også bonus på alle kjøp. Kundeklubben er selvsagt også omnikanal, og du får poeng på alle kjøp både i butikk, på nett og i XXL-appen, sier Sobin.
– Det er klart at lojale kunder lønner seg. Vi må komme enda tettere på kunden, vi må løse deres behov og levere eksklusive personlige tilbud og personlig kommunikasjon som virkelig treffer. Når vi i tillegg til personalisering nå også leverer poeng på alle kjøp og bonussjekker å handle for, så er vi sikre på at dette er noe som vil resonnere godt, sier Bolseth.
Rulles ut i alle markeder
XXL har vært gjennom en silent launch i Norge før kundeklubben nå endelig lanseres i Sverige og Finland i tillegg til Norge. Testen i Norge ble igangsatt for å luke ut eventuelle feil og mangler, men det ble ikke avdekket noe og dette er dermed live i alle markeder nå.
– Selv om vi har testet dette i det stille i Norge, så kjenner jeg likevel på en viss spenning. Det er ikke hver dag man gjør en lansering av denne størrelsen, og selv om jeg er trygg på at vi har gjort alt vi kan gjøre, kan jeg ikke si annet enn at jeg kjenner det kribler godt i magen. Vi går en veldig spennende tid i møte, avslutter Bolseth.
Nøkkelord
Kontakter
Jan Christian ThommesenKommunikasjonsdirektør / SVP Corporate Communications
Tel:+47 918 21 387Jan.thommesen@xxl.noBilder
All Sports United - Sports Unite All
Siden starten i 2001 har XXL vokst frem som en ledende destinasjon for sport og friluftsliv i Norden. XXL har idag over 80 varehus i Norge, Sverige og Finland og Nordens største sportsbutikk på nett. Vi tilbyr kjente merkevarer til de laveste prisene.
Følg pressemeldinger fra XXL
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra XXL på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra XXL
Janus x Kleveland = perfekt sjogg!12.12.2024 10:53:01 CET | Pressemelding
Janus og Marcus Kleveland samarbeider om eksklusiv kolleksjon, som kun selges hos XXL og Janus.
XXL feirer BUAs 10-årsjubileum30.10.2024 11:52:53 CET | Pressemelding
I dag markerer XXL sitt partnerskap med BUA, en nasjonal organisasjon som fremmer aktivitet, inkludering og miljøvennlig deling gjennom gratis utlån av sports- og friluftsutstyr. Som bærekraftspartner bidrar XXL til BUAs drift gjennom økonomisk støtte og tilgang til sports- og friluftsutstyr.
Kåre André Jevanord ny markedsdirektør i XXL22.10.2024 09:47:52 CEST | Pressemelding
XXL styrker markedsteamet med ansettelsen av Kåre André Jevanord som ny markedsdirektør. Jevanord har siden juni vært tilknyttet XXL som konsulent og har allerede opparbeidet seg betydelig innsikt i organisasjonen og dets strategi.
XXL Reward når 4 millioner medlemmer i Norden18.10.2024 10:28:38 CEST | Pressemelding
For et år siden relanserte XXL kundeklubben Reward, som et ledd i forretningsstrategien Reset & Rethink. Nå har de nådd en viktig milepæl med 4 millioner medlemmer i Norge, Sverige og Finland. Dette markerer en betydelig suksess for XXL, som de siste årene har satset tungt på å tilby et attraktivt og verdifullt medlemsprogram for sine kunder.
Ny bærekrafttrio på plass hos XXL12.9.2024 10:11:37 CEST | Pressemelding
Malin Skulstad Driveklepp er ansatt som ny bærekraftsjef, Ida Haarberg Jørgensen som ny produktsamsvarspesialist og John Daniel Hertzenberg som ny bærekraftkontroller. Med disse ansettelsene signaliserer XXL en styrket satsing på bærekraft. - XXL har en unik posisjon i den grønne omstillingen som den ledende nordiske sportsforhandleren ved å være en drivkraft for forbedringer og nye innovasjoner i vår verdikjede, sier Skulstad Driveklepp.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom