Revidert nasjonalbudsjett 2024: Omdisponerer 1,45 milliardar kroner til drift, vedlikehald og fornying av jernbanen
– Både framdrift og føresetnader i nokre av Bane NORs utbyggingsprosjekt har blitt endra. Derfor legg dei i år opp til å omdisponere investeringsmidlar til drift, vedlikehald og fornying av dagens jernbane. Å ta godt vare på infrastrukturen vi har, er heilt avgjerande for å redusere talet på innstillingar og forseinkingar i togtrafikken. Punktlege tog er viktig for folks tillit til jernbanen, seier samferdselsminister Jon-Ivar Nygård.
Omdisponeringa av 1,45 milliardar kroner frå investeringar, er fordelt med 250 millionar kroner til drift og vedlikehald, og 1,2 milliardar kroner til fornying. Samla beløp til drift, vedlikehald og fornying av infrastrukturen på jernbanen i 2024 blir då på nær 10,4 milliardar kroner.
Fordeling av midlar i 2024
Bane NOR legg no opp til å bruke cirka 5,2 milliardar kroner til drift og vedlikehald i år. Omdisponeringa gjer det mogleg å auke innsatsen for førebyggjande og korrektivt vedlikehald.
Til å gjennomføre fornying planlegg Bane NOR å bruke 5,2 milliardar kroner i 2024. Dette gir auka fornying av over- og underbygning på jernbaneinfrastrukturen, i tillegg til meir fornying på andre anleggstypar og komponentar.
Planlagt tilbakeført i 2026 og 2027
I styringssystemet for jernbanesektoren er det rom for å omdisponere investeringsmidlar til fornying og vedlikehald av jernbanenettet når dette er vurdert til å gi best måloppnåing.
Det er planlagt at omdisponeringa blir tilbakeført i 2026 og 2027 i takt med at framdrifta i investeringsprosjekta aukar.
Om oss
Samferdselsdepartementet har det overordnede ansvaret for rammevilkår for postvirksomheten, for luftfarts-, vei- og jernbanesektoren og for riksveiferjene.
Følg pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Samferdselsdepartementet på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Samferdselsdepartementet
Ny finansieringsordning for Norske tog – resultat av statens tilbud om tilbakekjøp av Norske togs obligasjonsgjeld17.9.2025 15:16:34 CEST | Pressemelding
I pressemelding av 10. september 2025 kunngjorde Samferdselsdepartementet at det samme dag kl. 12.00 fremsatte tilbud om tilbakekjøp av Norske togs eksisterende obligasjonsgjeld. Tilbakekjøpsprosessen er et avsluttende steg i omleggingen av finansieringsmodellen for Norske tog.
En mer trafikksikker russetid i 2026: Ikke lov å bruke sidevendte seter og ståplasser under kjøring15.9.2025 07:18:59 CEST | Pressemelding
Regjeringen strammer inn bruken av sidevendte seter og ståplasser under kjøring. Fra og med 1. januar 2026 er det ikke lov å bruke disse plassene under kjøring.
Høring: Vil gjøre det enklere å få reiseinformasjon11.9.2025 13:53:33 CEST | Pressemelding
Regjeringen foreslår å innføre et regelverk som skal gjøre det enklere for folk å få oversikt og riktig informasjon om transporttilbudet.
Ny finansieringsordning for Norske tog – staten tilbyr tilbakekjøp av Norske togs obligasjonsgjeld10.9.2025 13:27:58 CEST | Pressemelding
Gjennom behandlingen av revidert nasjonalbudsjett for 2025sluttet Stortinget seg til regjeringens forslag om å legge om finansieringsmodellen til Norske tog, fra at selskapet tar opp lån i det private lånemarkedet til at staten skal tilby slik lånefinansiering. Omleggingen skjedde 1. juli 2025.
Veiåpning: Rv. 4 mellom Almenningsdelet og Lygnebakken på Hadeland2.7.2025 14:01:12 CEST | Pressemelding
Nå er utbedringen av strekningen mellom Almenningsdelet og Lyngebakken på Hadeland ferdig. Rv. 4 har fått breddeutvidelse og er nå en mer trafikksikker strekning. Veien er den siste av tre delstrekninger på Rv. 4 mellom Roa og Lynga.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom