Mesterhus kåret årets beste bedrift og leverandør

Under årskonferansen til Mesterhus var over 300 forhandlere og samarbeidspartnere samlet på Hellerudsletta. I tillegg til faglig innhold, så ble det delt ut priser til de aktørene som har utmerket seg i året som har gått.

Prisene som ble delt ut var blant annet: Årets Mesterhusbedrift, Årets tømrer, Årets lærling, Årets leverandør og Årets markedsfører.

Rotstigen AS ble årets Mesterhusbedrift. På bildet: Rune Krantz-Underland (bedriftsutvikler Mesterhus), Bjørn Åge Scheide, Geir Østevik, Iren Øibakken, Trond Engstrøm, Terje Braathen, Karl Arne Jesoersen (kjededirektør Mesterhus), Bjørn Vidar Eide (Mesterhus).

Årets Mesterhusbedrift: Mesterhus Innlandet Rotstigen AS
Juryen sier: - Mesterhus Innlandet Rotstigen er en lokal totalentreprenør på Gjøvik, som siden etableringen i 1946 har bygget og rehabilitert mange boliger i hele Mjøs-området. Bedriften kombinerer gamle, stolte håndverktradisjoner med nyskapende, smarte løsninger. Bedriften har utviklet en egen boligserie med mindre, markedstilpassede hus.

- De er også svært dyktig og kreativ med sin markedsføring og profilering. Bedriften er innovative, tar i bruk nye kommunikasjonskanaler og involverer lokalmiljøet på en engasjerende og effektiv måte.

Årets tømrer: Oddvar Nilsen fra Sandøy Byggservice AS
Juryen sier: - Oddvar Nilsen fikk svennebrev i 1992 og har jobbet i nesten 35 år med Mesterhus på brystet. Han har hatt ansvar for opplæring av utallige lærlinger i faget, og har i tillegg til å være tømrer hatt ulike ansvarsområder som både byggleder og faglig leder med stort engasjement.

- Oddvar Nilsen er en meget pliktoppfyllende person med enorm fagkunnskap og yrkesstolthet, som han mer enn gjerne lærer videre til de yngre i bedriften.

Årets lærling: Mikkel Skretting fra SI Bygg AS
Juryen sier: - Denne prisen deles ut til en person som har utmerket seg på en positiv måte eller tatt særskilt initiativ. Viktige egenskaper hos vedkommende kan være lojal, dyktig, nøyaktig, en god lagspiller, lærevillig, ansvarsbevisst, har høy yrkesstolthet og er et forbilde for andre ansatte.

- Mikkel Skretting er en stødig bondegutt, som tar fagbrev nå til sommeren. Han er en stødig, lojal, nøyaktig type og et prakteksemplar av ekte, flott, Jærsk ungdom.

Årets leverandør: Nordan
- Nordan har gjennom året vist at de yter en profesjonell service og oppfølging av medlemsbedrifter. De gir medlemmene de beste betingelsene, er kunnskapsrike om egne produkter og er en leverandør som det er lett å samarbeide med, sier juryen.

Nordan var den største leverandøren til Mesterhus i 2023. Kundene roser leverandøren og fremhever høy kvalitet, dyktige selgere, god oppfølging og meget god service.

Årets markedsfører: Mester Bygg AS
Juryen sier: - Årets markedsfører imponerer med sitt pågangsmot og kreativitet. De jobber med tydelige mål og en imponerende planmessighet. De setter seg godt inn i markedet og tilpasser kommunikasjonen deretter. De bruker flere kommunikasjonskanaler og byr på seg selv, både gjennom bilde og film.

Vi i Mesterhusledelsen lar oss imponere over engasjementet og viljen til å tørre og prøve, både ulike markedskanaler og metoder. Det satses på markedsføring også i tøffere tider. Bedriften er konstant på søken etter nye, gode markedstiltak.

Bedriften er godt profilert i lokalmiljøet og fremmer Mesterhus side om side med sin egen bedrift. De bærer merkevaren Mesterhus stolt på sitt bryst, i tillegg til andre sterke merkevarer som Saltdalshytta og JKE.

Årets leverandør ble Nordan. På bildet: Sebastian Lødrup (Mestergruppen), Cathrine Dahle (Mestergruppen), Karl Arne Jespersen (kjededirektør Mesterhus), Arne Martin Høstfet (Nordan), Lisbeth Otterness (Nordan), Geir Berhus (Nordan), Hans Morten Hansen (konferansier)
Årets lærling er Mikkel Skretting fra SI Bygg AS. Fra venstre: Glenn Rune Kristoffersen (bedriftsutvikler), Rune Krantz-Underland  (bedriftsutvikler), årets lærling Mikkel Skretting (SI Bygg AS), Asle Ingebrethsen (SI bygg), Bent Halvard Tveit (bedriftsutvikler).
Årets lærling er Mikkel Skretting fra SI Bygg AS. Fra venstre: Glenn Rune Kristoffersen (bedriftsutvikler), Rune Krantz-Underland (bedriftsutvikler), årets lærling Mikkel Skretting (SI Bygg AS), Asle Ingebrethsen (SI bygg), Bent Halvard Tveit (bedriftsutvikler).
Årets tømrer er Oddvar Nilsen fra Sandøy Byggservice AS. På bildet: Rune Krantz-Underland (bedriftsutvikler),Glenn Kristoffersen (bedriftsutvikler), årets tømrer Oddvar Nilsen, Bent Halvard Tveit (bedriftsutvikler).
Årets markedsfører: Mester Bygg AS. Fra venstre: Line Bjerck Ruud (Mesterhus), Bjarne Holmsen, Hilde Sandnes, Bjørnar Blengsli, Hans Morten Hansen (konferansier) og Glenn Rune Kristoffersen (Mesterhus).