Det blir Solofest i påsken
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.
I snitt konsumerer vi nordmenn i gjennomsnitt fire bokser 0,33 liter Solo eller Solo Super i påsken. - Jeg tror grunnen er så enkel som at Solo for mange er nødvendig for å oppnå den ekte påskestemningen, sier Solosjef Ida Davidsen.
Sukkerfrittskiftet
Hun forteller at også Solo har opplevd et skifte i en mer sukkerfri retning. - Vi selger nå mer Solo Super enn originalvarianten. Vi forventer at mellom 60 og 70 prosent av Solos totalvolum i år vil være uten tilsatt sukker. Det er egentlig ikke så overraskende. I mange år har vi sett et skifte mot sukkerfrie alternativer, forsetter hun og legger til at i Ringnes er nå rundt 90 prosent av brusvolumet uten tilsatt sukker.
Soloklær
Interessen for Solo strekker seg utover drikkevaren selv. Med lanseringen av nettbutikken soloshop.no, har Solo-merch blitt ekstremt populært, og Solofansen er ivrig etter å kle seg i Solo-klær og effekter. – Flere av variantene er allerede utsolgt. Det viser seg at Solo er mer enn bare en brus. Det er en leken og sporty merkevare som appellerer til friluftsglade nordmenn, avslutter Ida.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjefRingnes
Tel:90084257nicolay.bruusgaard@ringnes.noRingnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
Grøttland til Ringnes29.2.2024 15:28:59 CET | Pressemelding
Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.
30 år siden Imsdaleventyret startet12.2.2024 11:42:08 CET | Pressemelding
- Da vi under OL på Lillehammer lanserte Imsdal, var det mange som var skeptiske. Vi fikk høre at vann på flaske ville være som å selge sand i Sahara. 30 år senere – med fasiten i hånd – kan vi trygt si at skeptikerne tok feil, sier merkevaresjef for Imsdal i Ringnes, Josefine Hagatun.
Ringnes tilbakekaller julebrus og eplemost på 0,33 L blank glassflaske20.12.2023 12:16:45 CET | Pressemelding
Ringnes har avdekket tilfeller med skader i flaskemunningen på 0,33 l blanke glassflasker som brukes til julebrus og eplemost. Sett opp mot det store volumet av flasker i markedet er omfanget svært begrenset. Som et føre-var tiltak velger selskapet likevel å tilbakekalle produkter som leveres på de aktuelle flaskene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom