Det blir Solofest i påsken
For veldig mange er Solo en ufravikelig del av påskehyggen. Med et forventet forbruk på rundt 7 millioner liter Solo i og rundt påske, tilsvarer dette over 20 prosent av det årlige salgsvolumet til den folkekjære brusen.

I snitt konsumerer vi nordmenn i gjennomsnitt fire bokser 0,33 liter Solo eller Solo Super i påsken. - Jeg tror grunnen er så enkel som at Solo for mange er nødvendig for å oppnå den ekte påskestemningen, sier Solosjef Ida Davidsen.
Sukkerfrittskiftet
Hun forteller at også Solo har opplevd et skifte i en mer sukkerfri retning. - Vi selger nå mer Solo Super enn originalvarianten. Vi forventer at mellom 60 og 70 prosent av Solos totalvolum i år vil være uten tilsatt sukker. Det er egentlig ikke så overraskende. I mange år har vi sett et skifte mot sukkerfrie alternativer, forsetter hun og legger til at i Ringnes er nå rundt 90 prosent av brusvolumet uten tilsatt sukker.
Soloklær
Interessen for Solo strekker seg utover drikkevaren selv. Med lanseringen av nettbutikken soloshop.no, har Solo-merch blitt ekstremt populært, og Solofansen er ivrig etter å kle seg i Solo-klær og effekter. – Flere av variantene er allerede utsolgt. Det viser seg at Solo er mer enn bare en brus. Det er en leken og sporty merkevare som appellerer til friluftsglade nordmenn, avslutter Ida.
Nøkkelord
Kontakter
Nicolay BruusgaardKommunikasjonssjefRingnes
Tel:90084257nicolay.bruusgaard@ringnes.noRingnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 900 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!
Følg pressemeldinger fra Ringnes
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Ringnes på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Ringnes
Gatorade tar sats i Norge!10.2.2025 09:12:39 CET | Pressemelding
Den originale sportsdrikken fra 1965, kjent som verdens største sportsdrikkmerke, lanseres nå i to nye smaker. Det blir også første gang det lanseres en sukkerfri variant av Gatorade i det norske markedet. Som en del av satsningen har Gatorade inngått et spennende samarbeid med Holmenkollen Skifestival.
Topp for alkoholfritt øl i julen19.12.2024 10:46:22 CET | Pressemelding
Nordmenn drikker mer alkoholfritt øl i julen enn ellers i året. Det kommer frem av en fersk Norstat-undersøkelse.
Brusen Villa fyller 60 år6.12.2024 09:01:12 CET | Pressemelding
Den populære brusen med smak av fruktchampagne het opprinnelig Villa Farris og ble lansert av Farrisfabrikken i 1964.
Norges sprekeste 90-åring26.3.2024 11:36:23 CET | Pressemelding
Solo, en av Norges mest kjente og kjære merkevarer, fyller 90 år. I flere tiår har den gule brusen vært en selvskreven del av norske påsketradisjoner og skapt glede og god stemning i norske hjem og hytter.
Pepsi MAX i ny drakt19.3.2024 13:31:27 CET | Pressemelding
Denne uken kommer de første Pepsi MAX-boksene og flaskene med nytt design ut i butikkene. Endringene er en del av en global konseptfornyelse fra PepsiCo.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom