Grøttland til Ringnes

Ringnes styrker seg på kommunikasjon og bærekraft når Jeppe Grøttland går inn i en nyopprettet rolle som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG fra 1. mars.

Kommunikasjonsdirektør i Ringnes Johanna Ellefsen Rostad og Jeppe Grøttland
Kommunikasjonsdirektør i Ringnes Johanna Ellefsen Rostad og Jeppe Grøttland Thomas Bjørnflaten/nyebilder.no

Grøttland vil få en sentral rolle i utviklingen av kommunikasjonsavdelingen i Ringnes, som ledes av kommunikasjonsdirektør Johanna Ellefsen Rostad. Han skal bistå Ringnes’ ledergruppe, samt selskapets markeds- og merkevaremiljøer. I tillegg får han fagansvaret for ESG, og skal drive frem Ringnes’ bærekraftløfter i tråd med Carlsberg-gruppens ESG-agenda.

– Jeg er svært fornøyd med at Jeppe kommer til oss. Han har et kommersielt hode og en solid kommunikasjonsfaglig kompetanse. I tillegg tar han med seg en verdifull erfaring med å bygge team og strukturkapital fra tidligere roller. Jeg ser frem til å videreutvikle avdelingen sammen med Jeppe, sier Johanna Ellefsen Rostad.

– Bærekraft er høyt på agendaen hos oss, og blir bare viktigere fremover. Jeppe tar med seg en regulatorisk innsikt og en ESG-kompetanse som vil være svært nyttig når vi skal levere på våre ambisiøse bærekraftmål, sier Rostad.

– Ringnes er et tradisjonsrikt selskap som samtidig ser fremover og fornyer seg. Derfor bryr folk seg om merkevarene og produktene våre. Det er en suksesshistorie jeg er gleder meg til å ta del i, sier Jeppe Grøttland.

– Det er veldig spennende oppgaver jeg nå tar fatt på. Jeg har fått et svært godt inntrykk av selskapet og menneskene i Ringnes, og ser frem til å lære av flinke kollegaer fra hele verdikjeden i Norge, i tillegg til å bli kjent med fagmiljøene i den større Carlsberg-familien, sier Jeppe Grøttland.

– Vi skal være fremst i bransjen på ESG, og det er allerede gjort større løft knyttet til klima, plast og helse. Jeg ser frem til å bygge videre på dette gode arbeidet og samtidig se etter nye muligheter hvor vi kan gjøre en positiv forskjell, sier han.

Om Jeppe Grøttland

Grøttland kommer fra stillingen som Chief Commercial Officer i bærekraftselskapet Varig Technologies. Her ledet han selskapets kommersielle virksomhet, som besto av avdelingene merkevare, kommunikasjon og marked, forretningsutvikling, salg og CRM/kundeutvikling.

Før dette bygde og ledet Grøttland Gjensidiges mediesatsing God forberedt, som sjefredaktør fra 2017 til 2022. Frem til 2017 arbeidet han som senior prosjektleder på flere av forsikringsgigantens største kampanjer, som Kundeutbytte, og 200-årsmarkeringen i 2016.

Grøttland arbeidet for PR-byrået Burson-Marsteller i Oslo og London fra 2010 til 2015, og for mediekanalen Radio 1 fra 2005 til 2009.

Han har en mastergrad i kommunikasjon og journalistikk fra RMIT og bachelorgrad i internasjonal markedsføring fra ESADE / BI.

Kommunikasjonsdirektør i Ringnes Johanna Ellefsen Rostad og Jeppe Grøttland
Jeppe Grøttland starter som senior kommunikasjonssjef med ansvar for ESG i Ringnes 1. mars.

Om oss

Ringnes AS er Norges største bryggeriselskap med ca. 1000 medarbeidere. Selskapet eies av Carlsberg Group, som er et av verdens ledende bryggerikonsern. Vi leverer øl, brus og vann til hele det norske drikkemarkedet og vi er stolte av våre mange populære merkevarer!