Nyt sommeren med taket nede - Nye CLE Cabriolet er klar for bestilling

Mercedes-Benz viderefører sin lange tradisjon med elegante fireseters kabrioleter i nye CLE. Nå er de norske prisene klare, og starter på kr. 1.232.000,- (eks. levering) for CLE 300 4MATIC Cabriolet. De første bilene er forventet på norske veier til sommeren.

Mercedes-Benz CLE Cabriolet
Nyt sommeren med taket nede - Nye CLE Cabriolet er klar for bestilling og er forventet på norske veier til sommeren.

- CLE Cabriolet kombinerer komfort og eleganse på en måte som bare Mercedes-Benz kan. Med en rekke innovative funksjoner, er CLE like anvendelig en kjølig høstdag som på en varm sommerkveld. Vi gleder oss veldig til de første bilene kommer på norske veier i løpet av sommeren, sier konserndirektør Thorbjørn Myrhaug i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

Luksuriøs komfort året rundt
Mercedes-Benz CLE Cabriolet har elektrisk vindavviser (AIRCAP®), og varmluft fra hodestøttene ( AIRSCARF®) som standardutstyr. Begge systemene har blitt videreutviklet for å gjøre kjøring med taket nede mer behagelig selv ved kjølige utetemperaturer. AIRCAP® består av to elementer: en vindavviser over frontruten som styrer luftstrømmen over passasjerenes hoder, og en vindavviser bak hodestøttene som reduserer turbulens mer effektivt. Begge aktiveres automatisk gjennom et tastetrykk. AIRSCARF® sørger for en varm luftstrøm rundt halsen og nakken til de som sitter foran, selv under ugunstige vindforhold.

Stofftaket bidrar også til at CLE Cabriolet kan brukes året rundt, og er tilgjengelig i fargene svart, rød eller grå. Det har flere lag med omfattende isolasjon som legger grunnlaget for best mulig termisk komfort i alle sesonger, i tillegg til å redusere støy. Stofftaket åpnes og lukkes på kun 20 sekunder ved hastigheter opptil 60 km/t. Det drives utelukkende av elektrisitet som gjør at både åpning og lukking er enda stillere enn før.

Mercedes-Benz%20CLE%20Cabriolet

Elegante løsninger
Det frittstående 12,3-tommers digitale instrumentpanelet og den 11,9-tommers sentralskjermen i portrettformat fanger oppmerksomheten i interiøret. Sistnevnte kan elektrisk vinkles fra 15 til 40 grader for å unngå potensielt distraherende refleksjoner når taket er nede.

For å forhindre at de valgfrie skinnsetene blir for varme om sommeren, har de et spesielt belegg som reflekterer solens stråler. Som et resultat forblir skinnet opptil 12 grader kjøligere i direkte sollys enn ubehandlet standardlær. Selv med taket oppe, blir interiøret mindre oppvarmet takket være setetrekkene.

Forsetene er eksklusivt utviklet for CLE. I kombinasjon med det valgfrie Burmester® 3D-surroundlydsystemet, har setene to høyttalere i høyde med hodestøttene. Dette skaper en personlig og omsluttende musikkopplevelse med Dolby Atmos og Spatial Audio tett på øret. Lydsystemet har totalt 17 høyttalere.

Sportslig og romslig
Den sportslige to-dørs modellen tilbyr en høy komfort for langdistansekjøring for opptil fire personer. Den er 4,85 meter lang og 1,86 meter bred, og har et bagasjeromsvolum på 385 liter med taket oppe, og 295 liter med taket nede. Om nødvendig kan plassen utvides ved hjelp av de nedfellbare baksetene med 60:40 fordeling.

Mercedes-Benz%20CLE%20Cabriolet

Lengde / bredde / høyde

4.850 / 1.861 / 1.424 mm

Bagasjevolum