Å Energi reduserer prisen på fjernvarme til næringskunder

Høye energipriser de siste årene har medført høye priser på fjernvarme. Nå gir Å Energi Varme sine næringskunder enda bedre rabatt, for å skape mer forutsigbarhet og hjelpe næringsbygg og offentlige bygg med å takle utfordringene knyttet til kaldt vær og høye energipriser.

Industribygg, fjernvarmesentral, E18, bilvei, biler. Foto.
Vesterveien fjernvarmesentral i Kristiansand.

Når kundens oppnådde spotpris overstiger 70 øre/kWh, vil næringskunder motta en betydelig rabatt på hele 80 % av prisen over denne grensen. Denne rabattordningen tilsvarer det som vi allerede tilbyr våre privatkunder. Ordningen er gjeldende fra 1. januar 2024.

Økningen i rabatten kommer som svar på ønsker fra næringskunder som har uttrykt behov for ordninger som kan redusere risikoen ved høye energipriser og for å redusere kostnaden for kunden.

– Fjernvarmeprisene er tett knyttet til strømprisene, og de høye prisene de siste årene har resultert i økte fjernvarmepriser. Dette har vært utfordrende for mange av våre kunder og vi ønsker å bidra til at fjernvarme forblir deres foretrukne energikilde, sier Andreas Storbukås, daglig leder i Å Energi Varme.

Hvem gjelder denne rabatten for?

Den utvidede rabattordningen gjelder for omtrent 250 næringsbygg og offentlige bygg. Disse byggene har et årlig uttak på omtrent 80 gigawattimer (GWh), som tilsvarer over 300 000 kilowattimer (kWh) i gjennomsnitt per bygg. Å Energi Varme har i dag kunder i Kristiansand, Grimstad og Arendal.

Se nettsiden vår for mer informasjon

Kontaktperson:
Andres Storbukås
Daglig leder Å Energi Varme

Industribygg, fjernvarnesentral, E18, bilvei, biler. Foto.
Vesterveien fjernvarmesentral i Kristiansand.
Mann, arbeidstøy, fjernvarmesentral. Foto.
Andreas Storbukås, daglig leder i Å Energi Varme, i Vesterveien fjernvarmesentral i Kristiansand.