Thon Hotels med nytt Thon Partner hotell i Göteborg

Under våren blir Hotel Dockyard i Göteborg ett Thon Partner hotell. – En ny och viktig pusselbit är på plats i vår satsning i Norden. Vi vet att våra kunder har önskat ett Thon-hotell i Göteborg, och nu kan vi erbjuda det, säger Morten Thorvaldsen, VD i Thon Hotels. Det är CIC Hospitality som kommer att ansvara för driften av Thon Partner Hotel Dockyard.

ÖPPNAR UNDER VÅREN: Thon Parner Hotel Dockyard i Göteborg Foto: Hotel Dockyard

– Vi ser fram emot att ta över hotellet. Det är en väldigt spännande fastighet med stor potential för vidareutveckling, säger Matthias Tanski, CEO för CIC Hospitality. Hotellet har lång drifttid och byggnadens historia är väl omhändertagen i det nuvarande konceptet, fortsätter han.

Fakta om Thon Partner Hotel Dockyard i Göteborg

Dockyard Hotel ligger vackert beläget vid Göta älv vid anrika Nya Varvet strax utanför Göteborgs stad. Byggnaderna, som har anor från 1700-talet, består idag av reception, restaurang, konferensrum och 95 hotellrum. Thon Partner Hotel Dockyard ligger på en historisk plats, där tidigare kaserner har omvandlats till moderna hotellrum med utsikt över parken eller hamnen. I de gröna omgivningarna runt hotellet hittar du även en padelhall och eventlokaler. Det finns fina gång- och cykelvägar både in till centrum och ut mot Saltholmen och gästhamn erbjuds för besökare som kommer med båt.

Thon Partner Hotel Dockyard i Göteborg
Ladda ned bild
Under våren blir hotellet Thon Partner Hotel Dockyard i Göteborg
Ladda ned bild

Thon Hotels är en av Norges största hotellkedjor och ingår i Olav Thon Gruppen. I Norge finns ca. 80 hotell, 2 i Stockholm, ett i Danmark, 8 i Bryssel och ett i Rotterdam. Thon Hotels har över 2,6 miljoner gästdygn under ett år.

Thon Hotels har genomgått en omfattande renovering de senaste åren. Thon-hotellen har blivit färgglada och har en snygg design. Sissel Berdal Haga Thon, designchef på Olav Thon Gruppen, och inredningsarkitekten MNIL Trond Ramsøskar står bakom renoveringen.

Andra språk

Följ Thon Hotels

Senaste pressmeddelandena från Thon Hotels

Thon Hotels er bransjevinner i Norsk Kundebarometer 20248.5.2024 13:04:25 CEST | Pressemelding

Thon Hotels gikk til topps i sin bransje i Norsk Kundebarometer for 2024. Undersøkelsen måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere og er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI. Kundetilfredshet er det viktigste parameteret som forteller noe om kvaliteten i leveransene fra bedriften, sett fra kundens ståsted. – Vi går på jobb hver eneste dag med mål om å sette farge på dagen og å begeistre gjestene våre. Topprangeringen i Norsk Kundebarometer er en utmerkelse til alle medarbeiderne i Thon Hotels, uttaler Morten Thorvaldsen, konserndirektør i Thon Hotels. Vi ser tydelig at vårt langsiktige arbeid med å satse på bærekraft og å utvikle tjenester som møter kundenes behov, blir lagt merke til og satt pris på. Kundebarometeret er ytterligere bevis på at vi er på rett vei, og det inspirerer oss, sier Morten Thorvaldsen.