Thon Hotels

Thon Hotels kåret til hotellbransjens mest bærekraftige merkevare i Norge

Del

Thon Hotels, en av Norges største hotellkjeder, har blitt kåret av forbrukerne til hotellbransjens mest bærekraftige merkevare i Norge. Utmerkelsen ble tildelt Thon Hotels gjennom Sustainable Brand Index™, Europas største uavhengige merkevareundersøkelse med fokus på bærekraft.

Thon Hotels er en del av Olav Thon Gruppen. Bildet er fra resepsjonen vår på Thon Hotel Oslo Airport.
Thon Hotels er en del av Olav Thon Gruppen. Bildet er fra resepsjonen vår på Thon Hotel Oslo Airport.

– Som en av Norges største hotellkjeder og eiendomsaktører har vi et betydelig miljøansvar. Derfor er vi veldig stolte over å toppe listen over hotellbransjens mest bærekraftige merkevare i årets Sustainable Brand Index™. Dette viser at det gode arbeidet vi gjør, blir verdsatt og at bærekraftsinnsatsen vår blir lagt merke til hos folk, sier Morten Thorvaldsen, konserndirektør i Thon Hotels.  

Thon Hotels’ bærekraftstrategi omfattes av hele Olav Thon Gruppen og består av tre pilarer med tilhørende langsiktige ambisjoner; Klima og natur, Sirkulære løsninger og Sosial rettferdighet. Vi skal blant annet bidra til å nå ambisjonene om netto nullutslipp innen 2050, være naturpositiv, full innsikt i verdikjeden og søke mot en representativ ledelse. 

Thon Hotels jobber bl.a. for et miljøvennlig forbruk, reduserte avfallsmengder og spart energi. Alle egeneide hoteller er Miljøfyrtårnsertifisert. Som en av Norges største hotellkjeder er Thon Hotels en døråpner til arbeidslivet for mange uten utdannelse eller arbeidserfaring. Inkludering, mangfold og videreutvikling av talenter i reiselivsbransjen er viktige satsningsområder. 

Gründeren av Sustainable Brand Index, Erik Elvingsson Hedén, sier:

– Thon Hotels tar tilbake førsteplassen i hotellbransjen i år. Det kommer blant annet av at kundene er veldig positive til Thon Hotels’ arbeid med bærekraft og sosialt ansvar. Forbrukerne legger merke til jobben som gjøres for å ha et mer miljøvennlig forbruk, redusere matsvinn, og for det sosiale ansvaret og engasjementet Thon Hotels har for inkludering og mangfold.  

Sustainable Brand Index™ er Europas største uavhengige merkevareundersøkelse med fokus på bærekraft. Undersøkelsen måler hvordan forbrukere oppfatter merkevarenes arbeid med bærekraft. Målingen baserer seg på en omfattende analyse som i år inkluderer 1 600 merker og 80 500 forbrukerintervjuer i 8 europeiske land. I Norge har 13 000 norske respondenter evaluert 282 merker innen 25 bransjer. 

Nøkkelord

Kontakter

Lenker

Om oss

Thon Hotels er en av Norges største hotellkjeder, og er en del av Olav Thon Gruppen. I Norge finnes ca. 80 hoteller, og i tillegg har vi hoteller i Sverige, Danmark, Brussel og Rotterdam. Thon Hotels har over 2,6 millioner gjestedøgn i løpet av et år. 

Thon Hotels har gjennomgått en omfattende oppussing de siste årene. Thon-hotellene er blitt fargerike og har fått en lekker design. Bak oppussingen står Sissel Berdal Haga Thon, designansvarlig i Olav Thon Gruppen, og interiørarkitekt MNIL Trond Ramsøskar.

Følg pressemeldinger fra Thon Hotels

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Thon Hotels på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Thon Hotels

Nybygget hotell på Straume blir Thon Partner Hotel Straume29.10.2024 08:00:00 CET | Pressemelding

Thons nye partnerhotell på Straume er under bygging og skal stå klart 29. april 2025. Hotellet ligger i nærheten av Sartor kjøpesenter i Straume utenfor Bergen. Det er Sartor Holding AS, hvor Ernst Einarsen er svært sentral, som drifter og eier hotellet, og som har inngått partnersamarbeid med Thon Hotels. - Vi ser frem til at vi endelig kan åpne et splitter nytt hotell her på Straume. Dette blir et flott bygg vi kan være skikkelig stolte av, sier Ernst Einarsen, en av eierne og prosjektdirektør i Sartor Holding AS.

Thon Hotels er bransjevinner i Norsk Kundebarometer 20248.5.2024 13:04:25 CEST | Pressemelding

Thon Hotels gikk til topps i sin bransje i Norsk Kundebarometer for 2024. Undersøkelsen måler tilfredshet og lojalitet blant norske forbrukere og er gjennomført av Barcode Intelligence og Norstat Norge i samarbeid med Handelshøyskolen BI. Kundetilfredshet er det viktigste parameteret som forteller noe om kvaliteten i leveransene fra bedriften, sett fra kundens ståsted. – Vi går på jobb hver eneste dag med mål om å sette farge på dagen og å begeistre gjestene våre. Topprangeringen i Norsk Kundebarometer er en utmerkelse til alle medarbeiderne i Thon Hotels, uttaler Morten Thorvaldsen, konserndirektør i Thon Hotels. Vi ser tydelig at vårt langsiktige arbeid med å satse på bærekraft og å utvikle tjenester som møter kundenes behov, blir lagt merke til og satt pris på. Kundebarometeret er ytterligere bevis på at vi er på rett vei, og det inspirerer oss, sier Morten Thorvaldsen.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye