Salgsstart på nye Vito og V-klasse
Nye Vito og V-klasse kan begge skilte med ny utvendig og innvendig design, mer komfort, sikkerhet og teknologi. Nå er de klare for bestilling, med en startpris på 575.046,- (eks. levering og mva) for Vito og 1.279.734,- (eks. levering og mva) for V-Klasse.

Nyheter innen design, sikkerhet og teknologi
Det er gjort en rekke oppdateringer i modellserien, og både Vito og V-Klasse har fått nytt design, der spesielt grillen og støtfangeren foran skiller seg ut. Bak er det ny utforming på LED-lysene og støtfangeren. Modellene tilbys også i flere nye karosserifarger og felgdesign.
Innvendig er V-klasse nå utstyrt med to skjermer på 12,3 tommer, mens Vito får en skjerm på 10,25 tommer i midten og nytt design på instrumentklokkene. Alle modellene har ny utforming på luftventilene, nyeste generasjon ratt og KEYLESS-start.
Multimediasystemet MBUX er nå standard på samtlige modeller. Systemet tilbyr blant annet intelligent navigasjon med blant annet trafikkinformasjon i sanntid og aktiv rekkeviddestyring for de elektriske modellene. Om systemet er koblet til en Mercedes me-konto, får brukeren et enda større utvalg tjenester og funksjoner som gjør kjørehverdagen enklere og mer effektiv.

Mye er inkludert som standardutstyr
Standardpakkene på modellserien er omfattende, og nye Vito får blant annet ryggekamera, blindsoneassistent, oppvarmede seter og komfortseter som standard. I tillegg kan kundene velge 360-graders kamera, luftfjæring, oppvarmet ratt og en rekke nye felg- og fargekombinasjoner.
– Nye Vito har fått viktige teknologioppdateringer og et modernisert utseende, som løfter den til nye høyder i sin klasse. Dette er varebilen med en komfort, fremkommelighet og plass som gjør din mobile arbeidshverdag til en drøm, sier konserndirektør Thorbjørn Myrhaug i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.
V-Klasse får blant annet MULTIBEAM LED, adaptiv cruise control, oppvarmet ratt, Ambient lighting med 64 farger og parkeringspakke med 360-graders kamera som standard. V-klasse har også som standard blitt utstyrt med elektrisk skyvedør på venstre side, noe som forenkler tilgangen bak. Sikkerhet står sentralt hos Mercedes-Benz, og i V-Klasse forsterkes denne forpliktelsen ytterligere ved å innføre en standard senterairbag mellom forsetene.
- Nye V-Klasse byr på en luksuriøs opplevelse, samtidig som den utstråler eksklusivitet med sin nye grill med stående stjerne på panseret. Den nye modellen prioriterer komfort på høyeste nivå, komplett med valgmuligheter som luftfjæring og massasjeseter, og tilbyr en enestående kjøreopplevelse både for store grupper og for den kvalitetsbevisste håndverkeren, avslutter Thorbjørn.

Premium- og luksussegmentet
Som for de øvrige personbilmodellene fra Mercedes-Benz, retter nye V-klasse seg mot luksussegmentet. Parallelt følger en premium-strategi for kommersielle nyttekjøretøy som Vito og eVito. Målet er å fullt ut implementere denne strategiske retningen når den modulære og skalerbare plattformen Van Electric Architecture (VAN.EA) introduseres i 2026.
Priser:
Modell |
Pris fra kr |
Modell |
Pris fra kr |
|
Vito V114 A1 |
575.046,- |
V 250 d A2 |
1.279.734,- |
|
Vito V114 A2 |
582.318,- |
V 250 d A3 |
1.309.955,- |
|
Vito V114 A3 |
592.420,- |
V 300 d A2 |
1.302.083,- |
|
Vito V116 A1 |
584.612,- |
V 300 d A3 |
1.332.304,- |
|
Vito V116 A2 |
592.824,- |
|||
Vito V116 A3 |
601.986,- |
|||
Vito V119 A1 |
623.239,- |
|||
Vito V119 A2 |
630.511,- |
|||
Vito V119 A3 |
640.613,- |
Priser er inkludert engangsavgift, men uten mva og levering.
Tekniske data - Vito:
V114 / V116 / V119 |
|
Motor |
OM654 diesel |
Sylinderrad/-nummer |
R4 |
Slagvolum |
1950 cm³ |
Motoreffekt |
136 hk / 163 hk / 190 hk |
Maksimalt dreiemoment |
330 Nm / 380 Nm / 440 Nm |
Akselerasjon (0-100 km/h) |
11.2 s / 10.3 s / 9.5 s |
WLTP kombinert CO2-utslipp |
183 g/km / 184 g/km / 188 g/km |
WLTP kombinert drivstofforbruk |
7.0 l/100 km / 7.0 l/100 km / 7.2 l/100 km |
Girkasse |
9G-TRONIC |
Drift |
Bakhjulsdrift (standard) / Firehjulsdrift (valgfritt) |
Tekniske data – V-Klasse:
V 250 d / V 300 d |
|
Motor |
OM654 diesel |
Sylinderrad/-nummer |
R4 |
Slagvolum |
1950 cm³ |
Motoreffekt |
190 hk / 237 hk |
Maksimalt dreiemoment |
440 Nm / 500 Nm (+30 Nm) |
Akselerasjon (0-100 km/h) |
9.5 s / 7.4 s |
WLTP kombinert CO2-utslipp |
231 – 189 g/km / 231 – 190 g/km |
WLTP kombinert drivstofforbruk |
8.8 – 7.2 l/100 km og / 8.8 – 7.2 l/100 km |
Girkasse |
9G-TRONIC |
Drift |
Bakhjulsdrift (standard) / Firehjulsdrift (valgfritt) |
Nøkkelord
Kontakter
André JaskiewiczInformasjonssjef
andre.jaskiewicz@mercedes-benz.noAudun HermansenKommunikasjonsdirektør
Tel:976 70 148audun.hermansen@mercedes-benz.noThorbjørn MyrhaugDirektør Mercedes-Benz Norge
thorbjorn.myrhaug@mercedes-benz.noBilder
Lenker
Følg pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Mercedes-Benz Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Mercedes-Benz Norge
30 år siden Mercedes-Benz introduserte det elektroniske stabilitetsprogrammet ESP®6.2.2025 14:55:16 CET | Pressemelding
Det elektroniske stabilitetsprogrammet ESP® er en milepæl innen aktiv bilsikkerhet. Systemet hadde verdenspremiere i S-Klasse Coupé (C140) i 1995 hvor det ble introdusert som standardutstyr på utgaven med V12-motor. I 1999 ble Mercedes-Benz det første merket til å utstyre alle sine personbilmodeller med ESP® som standard.
Nye E-Klasse All-Terrain er nå tilgjengelig for bestilling16.1.2025 10:45:42 CET | Pressemelding
Nye Mercedes-Benz E-Klasse All-Terrain byr på høyere bakkeklaring, luftfjæring og firehjulstrekk som standard. Nå er den tilgjengelig for bestilling som ladbar hybrid med en elektrisk rekkevidde på opptil 100 kilometer. Startprisen for utgaven E 300 de All-Terrain Special Edition Plus begynner på 1.055.275,- (ekskl. levering)*. De første kundebilene forventes på norske veier i løpet av våren 2025.
Mercedes-Benz tar individualisering til nye høyder med MANUFAKTUR19.12.2024 13:53:59 CET | Pressemelding
Mercedes-Benz utvider sitt MANUFAKTUR-program og åpner samtidig et helt nytt MANUFAKTUR-studio. Her møter toppmoderne produksjonsmetoder et tradisjonelt håndverk for å oppfylle de mest krevende kundeønskene.
Første glimt av en ny æra hos Mercedes-Benz Vans17.12.2024 07:03:00 CET | Pressemelding
Fra og med 2026 vil Mercedes-Benz Vans introdusere sin nyutviklede, modulære og skalerbare elektriske arkitektur kalt VAN.EA (Mercedes-Benz Van Electric Architecture). Med denne setter Mercedes-Benz Vans kursen for en helt ny æra.
Elektriske Mercedes-AMG SUV har startet vintertestingen16.12.2024 10:36:10 CET | Pressemelding
Den elektriske høyytelses-SUVen fra Mercedes-AMG testes nå sammen med kommende firedørs coupé. Begge er bygget på den elektriske plattformen AMG.EA som vil introdusere en rekke innovasjoner.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom