Salgsstart på nye Vito og V-klasse

Nye Vito og V-klasse kan begge skilte med ny utvendig og innvendig design, mer komfort, sikkerhet og teknologi. Nå er de klare for bestilling, med en startpris på 575.046,- (eks. levering og mva) for Vito og 1.279.734,- (eks. levering og mva) for V-Klasse.

Salgsstart på nye Vito og V-klasse. Bildet viser sistnevnte med stående stjerne på panseret.

Nyheter innen design, sikkerhet og teknologi
Det er gjort en rekke oppdateringer i modellserien, og både Vito og V-Klasse har fått nytt design, der spesielt grillen og støtfangeren foran skiller seg ut. Bak er det ny utforming på LED-lysene og støtfangeren. Modellene tilbys også i flere nye karosserifarger og felgdesign.

Innvendig er V-klasse nå utstyrt med to skjermer på 12,3 tommer, mens Vito får en skjerm på 10,25 tommer i midten og nytt design på instrumentklokkene. Alle modellene har ny utforming på luftventilene, nyeste generasjon ratt og KEYLESS-start.

Multimediasystemet MBUX er nå standard på samtlige modeller. Systemet tilbyr blant annet intelligent navigasjon med blant annet trafikkinformasjon i sanntid og aktiv rekkeviddestyring for de elektriske modellene. Om systemet er koblet til en Mercedes me-konto, får brukeren et enda større utvalg tjenester og funksjoner som gjør kjørehverdagen enklere og mer effektiv.

V-Klasse

Mye er inkludert som standardutstyr
Standardpakkene på modellserien er omfattende, og nye Vito får blant annet ryggekamera, blindsoneassistent, oppvarmede seter og komfortseter som standard. I tillegg kan kundene velge 360-graders kamera, luftfjæring, oppvarmet ratt og en rekke nye felg- og fargekombinasjoner.

– Nye Vito har fått viktige teknologioppdateringer og et modernisert utseende, som løfter den til nye høyder i sin klasse. Dette er varebilen med en komfort, fremkommelighet og plass som gjør din mobile arbeidshverdag til en drøm, sier konserndirektør Thorbjørn Myrhaug i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.

V-Klasse får blant annet MULTIBEAM LED, adaptiv cruise control, oppvarmet ratt, Ambient lighting med 64 farger og parkeringspakke med 360-graders kamera som standard. V-klasse har også som standard blitt utstyrt med elektrisk skyvedør på venstre side, noe som forenkler tilgangen bak. Sikkerhet står sentralt hos Mercedes-Benz, og i V-Klasse forsterkes denne forpliktelsen ytterligere ved å innføre en standard senterairbag mellom forsetene.

- Nye V-Klasse byr på en luksuriøs opplevelse, samtidig som den utstråler eksklusivitet med sin nye grill med stående stjerne på panseret. Den nye modellen prioriterer komfort på høyeste nivå, komplett med valgmuligheter som luftfjæring og massasjeseter, og tilbyr en enestående kjøreopplevelse både for store grupper og for den kvalitetsbevisste håndverkeren, avslutter Thorbjørn.

Vito

Premium- og luksussegmentet
Som for de øvrige personbilmodellene fra Mercedes-Benz, retter nye V-klasse seg mot luksussegmentet. Parallelt følger en premium-strategi for kommersielle nyttekjøretøy som Vito og eVito. Målet er å fullt ut implementere denne strategiske retningen når den modulære og skalerbare plattformen Van Electric Architecture (VAN.EA) introduseres i 2026.

Priser:

630.511,-

Vito V119 A3

640.613,-

Priser er inkludert engangsavgift, men uten mva og levering.

Tekniske data - Vito:

Girkasse

9G-TRONIC

Drift

Bakhjulsdrift (standard) / Firehjulsdrift (valgfritt)

Tekniske data – V-Klasse:

V 250 d / V 300 d

Motor

OM654 diesel

Sylinderrad/-nummer

R4

Slagvolum