Stefan Alariksson ny nord-europeisk sjef for Dun & Bradstreet – skal fremme vekst gjennom digital transformasjon

12. januar, 2024, Oslo – Det globale ledende data- og analyseselskapet Dun & Bradstreet (tidligere Bisnode), kunngjorde i dag at Stefan Alariksson har tiltrådt rollen som nord-europeisk sjef – som omfatter Sverige, Norge, Danmark, Finland, Estland og Latvia.

Stefan kommer til Dun & Bradstreet fra Dell Technologies, hvor han var svensk landssjef og ledet integrasjonen av Dell og EMC i Sverige etter fusjonen i 2016.

– Vi er svært glade for å ønske Stefan velkommen til Dun & Bradstreet-familien. Med sine mange år med teknologiledelse, er Stefan helt perfekt til å hjelpe våre kunder å navigere i jungelen av nye digitale teknologier ved å ha tilgang til presise data og analyser. Han er en erfaren og kundefokusert leder som jeg er sikker på at vil akselerere veksten til våre kunder i nord-europa, sier Ed Thorne, General Manager for Europa hos Dun & Bradstreet.

Stefans oppdrag hos Dun & Bradstreet er å stimulere veksten i nord-europa ved å støtte Dun & Bradstreets kunder i regionen, fra små bedrifter til offentlige etater og globale banker. Han vil hjelpe de å oppnå mest mulig verdi fra deres data og ta datadrevne beslutninger.

– Jeg gleder meg til å bli en del av Dun & Bradstreet i en tid hvor det blir stadig viktigere for bedrifter å omfavne det teknologiske skiftet og rikdommen av data som er tilgjengelig i det nåværende forretningsmiljøet. Vår lokale ekspertise i nord-europa kombinert med tilgang til globale data, gjør at vi er utmerket posisjonert til å hjelpe våre kunder med å ta datadrevne beslutninger som vil hjelpe dem med å identifisere muligheter og redusere risiko for virksomheten deres, sier Stefan Alariksson.

Fremover vil et viktig fokusområde være kunstig intelligens, der bruken kan øke effektivitet og innovasjon både internt og hos kunder.

– Generativ kunstig intelligens revolusjonerer vår evne til å prosessere og transformere data til handlingskraftige innsikt. En nøkkel til suksess i bruk av KI er kvaliteten på dataene, noe som har vært en kjernekomponent i Dun & Bradstreets virksomhet siden grunnleggelsen. Med denne høykvalitetsdataen og omfattende erfaring i dataanalyse, er Dun & Bradstreet godt posisjonert til å ta en ledende rolle i anvendelsen av KI, både internt og eksternt, sier Alariksson.

Biografi
Stefan Alarikssons tidligere stillinger inkluderer General Manager for Dell Technologies i Sverige, landssjef for Symantec-Veritas og Sun Microsystems. Før sin forretningskarriere hadde Stefan stilling som kaptein i det svenske forsvaret. Stefan er en dedikert tilhenger av digital transformasjon. Han er like engasjert i å fremme mangfold og har vært aktivt involvert i non-profit organisasjonen Women in Technology.

Dun & Bradstreet er en ledende global leverandør av foretaksdata og analyser som gjør det mulig for foretak over hele verden til å forbedre sine prestasjoner. Dun & Bradstreets Data Cloud utvikler løsninger og leverer innsikt i verdifulle muligheter for kunder til å øke inntektene, redusere kostnader, redusere risiko og transformere virksomhetene sine. Siden 1841 Dun & Bradstreet hjulpet foretak av alle størrelser til å håndtere risiko og finne muligheter.

Les mer på www.dnb.com

18 prosent konkursøkning i 2023 – 2024 blir ingen brems5.1.2024 14:02:40 CET | Pressemelding

Oslo, 5. januar 2024 Ferske tall fra det globale data- og analyseselskapet Dun & Bradstreet avslører økning i antall konkurser i desember 2023, etter en overraskende nedgang i november. Oppsummert har 2023 vært et utfordrende år for norsk næringsliv, spesielt innen lavmarginbransjene. Den mye omtalte negative konkursutviklingen fortsetter med uforminsket styrke, og prognoser fra Dun & Bradstreet tilsier at konkurstallene skal ytterligere opp i 2024.