Steddy har blitt en landsdekkende ROT-kjede

Mestergruppens start-up jubler over å ha lansert håndverkstjenesten i hele Norge på under ett år.

Steddys kjedekontor. Foran fra venstre: leder produkt og kvalitet, Kenneth Dahle, markedssjef Charlotte Lüthcke Solberg og regionleder Ragnhild Pettersen. Bak fra venstre: fagekspert Tor Magne Østerhus, regionleder midt/vest Thomas Bergseteren, leder kundesalg og kjedeutvikling, Kjetil Henriksen, fagekspert Jens Vesterhus, og leder innovasjon og prosessutvikling, Andreas Breen. Foto: Trine Lise Hedemann/Mestergruppen

- Steddy har i løpet av 2023 etablert en landsdekkende håndverkskjede innen ROT-markedet, fra Lindesnes i sør til Tromsø i nord. Vi har nå nærmere 100 håndverkspartnere som alle benytter vår digitale kommunikasjonsplattform, standardiserte prosjektmaler og felles kvalitetssystem, sier daglig leder i Steddy, Nicolai Malling, og fortsetter:

- Plattformen gir en sømløs og effektiv samhandling mellom kunden og håndverker. Den forenkler prosjektgjennomføringen – fra tilbudsskriving og kontraktsinngåelse til kommunikasjon og fakturahåndtering – og gir en enhetlig løsning for alle involverte parter. Dette er med på å sikre at vi gir kundene våre en god og trygg opplevelse.

Målet er å bli Norges største håndverkstjeneste og fokuset i det nye året er å få enda flere partnere.

- Vi fortsetter å ekspandere i 2024 og forventer tilsvarende vekst som i år. Spesielt Østlandet og Oslo er i rask utvikling. Dette er et stort og viktig marked, og her ønsker vi oss enda flere erfarne og dyktige håndverkspartnere, sier Malling.

På tross av en markedssituasjon med høy rente og inflasjon, så opplever Steddy fortsatt god etterspørsel når det gjelder renovering, ombygg og tilbygg (ROT-markedet). 60% av alle ROT-prosjekter er knyttet til nødvendig vedlikehold som gjør markedet mer stabilt selv i urolige tider. Salg av bruktboliger vil med all sannsynlighet holde seg stabilt de neste årene, og dermed også behovet for generell oppussing. 49 % av alle oppdrag som kommer inn på steddy.no er innvendig renovering, 31 % er utvendig renovering, mens 20 % er tilbygg som utvidelse av eksisterende bolig og garasje.

- I tiden vi er inne i er Steddy et trygt valg. Vi samarbeider kun med seriøse håndverksbedrifter, vi gir leveransegaranti på alt utført arbeid og vi tilbyr en brukervennlig digital plattform. Kjernen i Steddy er å gjøre oppussingsprosjekter trygt og enkelt for privatkunden, sier Steddys markedssjef, Charlotte Lüthcke Solberg.

Direktør Handel Norge i Mestergruppen, Nils Sund, forteller om bakgrunnen til at Mestergruppen startet Steddy:

- ROT-markedet i dag er preget av lite tilfredse sluttkunder og lav effektivitet blant håndverkerne. Vårt mål med Steddy er å utvikle en tjeneste som gir økt kundetilfredshet og en mer effektiv hverdag for håndverkeren. Det er svært gledelig at vi etter lanseringen av Steddy ser en vesentlig forbedring av kundereisen. Kundene har full oversikt over hele prosjektet i Steddy-plattformen og kan kommunisere gjennom plattformen – noe som gir mer effektivitet for både håndverkeren og for kunden. Vi måler en økt sluttkundetilfredshet og kjedepartnerne og håndverksbedriftene er svært fornøyde med at de blir mer effektive og at kvaliteten på leveransene er bedre, sier Sund.

Om Steddy
Et nytt konsept utviklet av Mestergruppen. Steddy er en håndverktjeneste for renovering, ombygg og tilbygg. I dag tilbys tjenesten i store deler av Norge. Steddy er et kjedekonsept som skal sikre en enkel, trygg og bærekraftig håndverkstjeneste. Steddy samler de mest kvalitetsbevisste ROT-håndverksbedriftene, og gir dem effektive verktøy for å gjøre hverdagen enklere, mer forutsigbar og lønnsom. Samtidig får privatkunder enklere tilgang til dyktige håndverkere, og en større trygghet for sluttresultatet.

Les mer om Steddy her

Fra venstre: Nils Sund, direktør Handel Norge i Mestergruppen, og Nicolai Malling, daglig leder i Steddy.