DZT Vertriebsagentur Norwegen

Tysklands nasjonale turistkontor nytt medlem i Global Sustainable Tourism Council

Frankfurt am Main, 13. desember 2023 – Tysklands nasjonale turistkontor (DZT) har sluttet seg til Global Sustainable Tourism Council (GSTC). Ledelsen i den internasjonale organisasjonen har bekreftet opptaket av det tyske nasjonale turistkontoret.

Nünberg: Young couple at the market
Nünberg: Young couple at the market F: Jens Wegener GNTB

Styreleder Petra Hedorfer i DZT forklarer: «Som reisemål har Tyskland utviklet et svært bærekraftig image de siste årene. Tall for 4. kvartal 2023 viser at 79 prosent av direktører og salgsledere i den internasjonale reisebransjen oppfatter Tyskland som et bærekraftig reisemål, ifølge DZTs ekspertpanel for reiselivsbransjen. 62 prosent benytter seg bevisst av dette når de markedsfører reiser til Tyskland.

Medlemskapet i GSTC åpner dessuten for flere nye perspektiver: Det gjør at vi kan utveksle erfaringer og kompetanse med andre GSTC-medlemmer, og presentere bærekraftige turisttilbud fra Tyskland internasjonalt. Og vi kan igjen dele kunnskapen og innsikten vi får fra deltakelsen i GSTC-programmer med våre egne partnere i tysk turistbransje, og dermed styrke Tysklands posisjon som bærekraftig turistmål.»

Om GSTC
GSTC er en ideell organisasjon som ble grunnlagt i 2008 av Verdens turismeorganisasjon (UNWTO), FNs miljøprogram (UNEP), Rainforest Alliance og UN Foundation.

GSTC fastlegger grunnleggende globale standarder for bærekraftig utvikling i reiselivsnæringen og turistsektoren. GSTC-kriteriene benyttes i utdanning og opplæring, til politisk utvikling, som retningslinjer for prosesstyring og -måling, og som grunnlag for sertifiseringer.

Som akkrediteringssystem evaluerer GSTC samsvar med kriterier for miljøbelastning, samfunnsansvar, økonomisk og kulturell ytelsesevne og bærekraftprogrammer.

I dag har GSTC 438 medlemmer over hele verden. I tillegg til 63 lokale og nasjonale markedsføringsorganisasjoner består medlemsmassen av selskaper innen reiselivsnæringen, sammenslutninger og ideelle organisasjoner, konsulentfirmaer og forsknings- og undervisningsinstitusjoner.

Nürnberg: Young couple at the market

Alt om Ferielandet Tyskland

I over 50 år har Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT) markedsført reisemålet Tyskland i utlandet på oppdrag fra den tyske regjeringen. Ved til sammen 27 utenlandskontorer betjenes 40 markeder, alle med mål om å vise frem Tysklands mangfold som turistattraksjon og øke innkommende turisme til landet.

Som paraplyorganisasjon for Ferielandet Tysklands rikholdige tilbud, har DZT en viktig funksjon i den internasjonale markedsføringen. DZT utvikler blant annet en tilbuds- og opplevelsesorientert markedsføring, samler og optimaliserer markedsføringsaktivitetene globalt og har en omfattende virksomhet i vekstmarkeder. Det er etablert et utstrakt samarbeid mellom DZT, turistnæringen i Tyskland, tyske institusjoner i utlandet og partnere fra næringsliv og organisasjoner.

Følg pressemeldinger fra DZT Vertriebsagentur Norwegen

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra DZT Vertriebsagentur Norwegen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra DZT Vertriebsagentur Norwegen

Europamesterskap i Tyskland skaper turisme – 4% flere besøkende enn normalt22.2.2024 13:47:16 CET | Pressemelding

I forbindelse med sommerens fotball-EM i Tyskland forventer det tyske turistbyrået en økning på 4% utenlandske turister sammenlignet med normalår. Det er basert på forhåndsbestillinger av hotell og fly. – Foreløpige tall er langt over gjennomsnittet, sier Petra Hedorfer, direktør ved DZT. Økningen er særlig markant for turister fra andre land som deltar i mesterskapet. Det norske landslaget har ikke kvalifisert seg til turneringen.