DZT Topp-100 rangering 2024 – utenlandske gjester har valgt sine favorittreisemål i Tyskland
Frankfurt am Main, 11. september 2024 – Miniatur Wunderland Hamburg, Europa-park og Phantasialand i Brühl er topp tre vinnere av den årlige undersøkelsen «De 100 mest populære reisemålene i Tyskland» til Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT).
I perioden mellom mars og juli 2024 benyttet over 25 .000 brukere, fra mer enn 20 land, muligheten til å nominere det de anser som Tysklands mest attraktive turistmål på www.germany.travel. Undersøkelsen «De 100 mest populære reisemålene i Tyskland», viser at familievennlige ferieopplevelser, livlige storbyer, og historiske severdigheter er blant favorittene hos de internasjonale besøkende på hjemmesiden til DZT. Det offisielle resultatet av den nåværende topp 100-rangeringen har vært tilgjengelig på www.germany.travel/de/top100 siden 15. august 2024.
De påfølgende vinnerne etter topp tre er Nürburgring, Rothenburg ob der Tauber, hovedstaden Berlin, samt Deutschlandmuseum Berlin, som åpnet i 2023. Videre inkluderer rangeringen UNESCOs verdensarvsted Markgräfliches Operahaus Bayreuth, termalbadet i Erding og slottet Eltz i Wierschem.
Joelle Janz, leder av Tysklands Nasjonale Turistkontor i Norge, uttalte at «i over ti år har topp 100-rangeringen gitt tyske turistmål og attraksjoner et innblikk i deres internasjonale synlighet og popularitet på nett. Samtidig får våre partnere i tysk reiseliv en bekreftelse på at de har lykkes med sin internasjonale markedsføring. Den store deltakelsen i undersøkelsen bekrefter også at merkevaren Reiselandet Tyskland er attraktiv i den internasjonale konkurransen».
Siden 2012 har besøkende på nettstedet www.germany.travel hatt muligheten til å nominere de turistmålene de mener er spesielt attraktive i denne kampanjen. Det er kun deltakere fra internasjonale markeder som blir vurdert, og rangeringen av de 100 beste er basert på disse nominasjonene.
Nøkkelord
Kontakter
Joelle JanzTuristsjefTysklands Nasjonale Turistkontor
Tel:+47 22 12 82 29joelle.janz@germany.travelBilder
Lenker
Alt om Ferielandet Tyskland
I over 50 år har Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT) markedsført reisemålet Tyskland i utlandet på oppdrag fra den tyske regjeringen. Ved til sammen 27 utenlandskontorer betjenes 40 markeder, alle med mål om å vise frem Tysklands mangfold som turistattraksjon og øke innkommende turisme til landet.
Som paraplyorganisasjon for Ferielandet Tysklands rikholdige tilbud, har DZT en viktig funksjon i den internasjonale markedsføringen. DZT utvikler blant annet en tilbuds- og opplevelsesorientert markedsføring, samler og optimaliserer markedsføringsaktivitetene globalt og har en omfattende virksomhet i vekstmarkeder. Det er etablert et utstrakt samarbeid mellom DZT, turistnæringen i Tyskland, tyske institusjoner i utlandet og partnere fra næringsliv og organisasjoner.
Følg pressemeldinger fra DZT Vertriebsagentur Norwegen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra DZT Vertriebsagentur Norwegen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra DZT Vertriebsagentur Norwegen
AI-influenser skal inspirere til flere feriereiser i Tyskland24.10.2024 09:28:19 CEST | Pressemelding
Det nasjonale turistkontoret i Tyskland (GNTB) lanserer nå sin første AI-influenser, Emma, for å promotere landet som reisemål over hele verden. Emma er designet for å inspirere potensielle tilreisende med forslag til autentiske ferieopplevelser i Tyskland.
35 år siden Berlinmurens fall23.9.2024 14:31:42 CEST | Pressemelding
Den 9. November i år markerer 35-årsjubileet for Berlinmurens fall, og i den anledning arrangerer Kulturprojekte Berlin samt Stiftelsen Berlinmuren, en rekke kulturarrangementer til minne om den historiske begivenheten. Gjennom høsten i Berlin kan du blant annet oppleve videoinstallasjoner med historier fra virkeligheten, sykkelturer langs det som en gang var Berlinmuren, og unike fotodokumentarer som fanger øyeblikkene rett før muren falt.
EURO 2024 styrker Tysklands image som attraktivt reisemål17.9.2024 14:39:07 CEST | Pressemelding
Internasjonale sportsbegivenheter som UEFA EURO 2024 skaper økt reiselyst og styrker dermed tysk innkommende turisme. Dette bekreftes av de siste tallene fra det tyske statistiske forbundskontor og undersøkelser bestilt av German National Tourism Board (DZT).
Østersjøen blir snart det nye Middelhavet19.7.2024 10:53:29 CEST | Pressemelding
(18. juli, 2024) Ekstremvarmen som rammer Sør-Europa får stadig flere til å velge nye reisemål om sommeren. – Strendene ved Østersjøen er i ferd med å bli et mer behagelig alternativ til strendene ved Middelhavet, forteller Joelle Janz, turistsjef for Tysklands Nasjonale Turistkontor i Norge.
Dynamisk endring i det internasjonale forretningsreisemarkedet til Tyskland etter Corona10.6.2024 13:47:38 CEST | Pressemelding
Tyskland tar en ledende posisjon i den internasjonale konkurransen og utnytter de ekstra mulighetene som ligger i bleisure-reiser. Bleisure-reiser kombinerer forretnings- og fritidsreiser og finnes i to hovedtyper: forretnings- eller gruppereiser som forlenges før eller etter et besøk, og forretningsreiser hvor venner og familie er med på reisen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom