AI-influenser skal inspirere til flere feriereiser i Tyskland
Det nasjonale turistkontoret i Tyskland (GNTB) lanserer nå sin første AI-influenser, Emma, for å promotere landet som reisemål over hele verden. Emma er designet for å inspirere potensielle tilreisende med forslag til autentiske ferieopplevelser i Tyskland.
Emma er en moderne Berlin-beboer i midten av 30-årene som føler seg like hjemme i det digitale som i den virkelige verden. Som en lidenskapelig reisende og teknologientusiast deler hun sin inngående kunnskap om Tyskland på sin Instagram-profil, @EmmaTravelsGermany. Her inspirerer hun sine følgere, veileder dem på deres reiser, og deler personlige opplevelser på en morsom og informativ måte.
Men Emma er også noe annet: Hun er et AI-generert "digitalt menneske". Takket være avanserte læringsalgoritmer kan hun interagere med sine følgere i et chat-format på over 20 språk. AI-assistenten har tilgang til all informasjon på germany.travel, og fra utgangen av året vil Emma også kunne dele sanntidsdata fra GNTB sine databaser.
Skal kunne planlegge feriereiser
I fremtiden skal ikke Emma bare være en informasjonskilde, men også en personlig reiseplanlegger som kan skreddersy reiser etter hver enkelt brukers ønsker, forklarer Petra Hedorfer, administrerende direktør i GNTB.
– Kunstig intelligens er et uvurderlig verktøy som gir oss mulighet til å styrke vår merkevarekommunikasjon ytterligere. Emma skal fungere som en inspirator og vil samarbeide med vårt eksisterende influensernettverk, og på sikt også bidra som reiseplanlegger, sier Hedorfer.
– Sammen med våre tradisjonelle influensere nådde vi ut til hele 148 millioner mennesker på sosiale medier i fjor. Vår nye AI-løsning utfyller dette arbeidet og gjør det enklere for folk å skreddersy sin optimale feriereise til Tyskland, sier administrerende direktør i GNTB.
Emma er skapt i samarbeid med byrået Startup Creator, som har brukt den siste teknologien utviklingen av løsningen.
Økt bruk av kunstig intelligens i GNTBs arbeid
GNTB bruker allerede AI på mange områder, så som i samarbeid med den internasjonale reiselivsbransjen, i kundekommunikasjon og i markedsføring. Mer enn en halv million maskinlesbare datasett om turistattraksjoner, turer og arrangementer – samt infrastrukturdata – er allerede tilgjengelige i GNTBs kunnskapsbase. Disse dataene forbedrer synligheten av Tysklands reisetilbud på internasjonale onlineplattformer.
Siden 2020 har også en AI-drevet chatbot vært tilgjengelig for å svare på kundespørsmål på GNTBs nettside. AI-verktøy brukes dessuten til å utvikle og implementere en lang rekke digitale markedsføringsløsninger, inkludert generering av innhold som bilder, videoer og tekster, samt oversetting til ulike språk. For å gi reisende en enda bedre opplevelse har man også lenge jobbet med ulike mulighetene innen teknologier som virtual reality, augmented reality og smarthøyttalerapplikasjoner.
Nøkkelord
Kontakter
Joelle JanzTuristsjefTysklands Nasjonale Turistkontor
Tel:+47 22 12 82 29joelle.janz@germany.travelBilder
Lenker
Alt om Ferielandet Tyskland
I over 50 år har Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT) markedsført reisemålet Tyskland i utlandet på oppdrag fra den tyske regjeringen. Ved til sammen 27 utenlandskontorer betjenes 40 markeder, alle med mål om å vise frem Tysklands mangfold som turistattraksjon og øke innkommende turisme til landet.
Som paraplyorganisasjon for Ferielandet Tysklands rikholdige tilbud, har DZT en viktig funksjon i den internasjonale markedsføringen. DZT utvikler blant annet en tilbuds- og opplevelsesorientert markedsføring, samler og optimaliserer markedsføringsaktivitetene globalt og har en omfattende virksomhet i vekstmarkeder. Det er etablert et utstrakt samarbeid mellom DZT, turistnæringen i Tyskland, tyske institusjoner i utlandet og partnere fra næringsliv og organisasjoner.
Følg pressemeldinger fra DZT Vertriebsagentur Norwegen
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra DZT Vertriebsagentur Norwegen på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra DZT Vertriebsagentur Norwegen
35 år siden Berlinmurens fall23.9.2024 14:31:42 CEST | Pressemelding
Den 9. November i år markerer 35-årsjubileet for Berlinmurens fall, og i den anledning arrangerer Kulturprojekte Berlin samt Stiftelsen Berlinmuren, en rekke kulturarrangementer til minne om den historiske begivenheten. Gjennom høsten i Berlin kan du blant annet oppleve videoinstallasjoner med historier fra virkeligheten, sykkelturer langs det som en gang var Berlinmuren, og unike fotodokumentarer som fanger øyeblikkene rett før muren falt.
EURO 2024 styrker Tysklands image som attraktivt reisemål17.9.2024 14:39:07 CEST | Pressemelding
Internasjonale sportsbegivenheter som UEFA EURO 2024 skaper økt reiselyst og styrker dermed tysk innkommende turisme. Dette bekreftes av de siste tallene fra det tyske statistiske forbundskontor og undersøkelser bestilt av German National Tourism Board (DZT).
DZT Topp-100 rangering 2024 – utenlandske gjester har valgt sine favorittreisemål i Tyskland11.9.2024 14:20:56 CEST | Pressemelding
Frankfurt am Main, 11. september 2024 – Miniatur Wunderland Hamburg, Europa-park og Phantasialand i Brühl er topp tre vinnere av den årlige undersøkelsen «De 100 mest populære reisemålene i Tyskland» til Tysklands Nasjonale Turistkontor (DZT).
Østersjøen blir snart det nye Middelhavet19.7.2024 10:53:29 CEST | Pressemelding
(18. juli, 2024) Ekstremvarmen som rammer Sør-Europa får stadig flere til å velge nye reisemål om sommeren. – Strendene ved Østersjøen er i ferd med å bli et mer behagelig alternativ til strendene ved Middelhavet, forteller Joelle Janz, turistsjef for Tysklands Nasjonale Turistkontor i Norge.
Dynamisk endring i det internasjonale forretningsreisemarkedet til Tyskland etter Corona10.6.2024 13:47:38 CEST | Pressemelding
Tyskland tar en ledende posisjon i den internasjonale konkurransen og utnytter de ekstra mulighetene som ligger i bleisure-reiser. Bleisure-reiser kombinerer forretnings- og fritidsreiser og finnes i to hovedtyper: forretnings- eller gruppereiser som forlenges før eller etter et besøk, og forretningsreiser hvor venner og familie er med på reisen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom